Artikel

10 Statistik Pemasaran Pengaruh yang Perlu Anda Ketahui pada tahun 2021 [Infographic]

Ini semua adalah gembar-gembur hari ini dan salah satu trend terkini di Pemasaran digital . Ya, kita bercakap mengenai pemasaran influencer.

Berbanding dengan Pemasaran media sosial atau bahkan pemasaran video , pemasaran influencer dianggap sebagai cabang pemasaran yang cukup baru. Statistik pemasaran yang berpengaruh menunjukkan bahawa semakin banyak perniagaan juga mulai melabur banyak di dalamnya.



Sekiranya perniagaan anda adalah salah satu daripadanya, banyak yang perlu anda fahami untuk melaksanakan dan melaksanakan strategi pemasaran influencer anda dengan sempurna. Selain memahami asas-asas seperti apa yang mempengaruhi, apa mempengaruhi pemasaran adalah, dan perbelanjaan pemasaran influencer yang ideal, anda perlu mempersiapkan diri dengan statistik dan fakta pemasaran influencer yang lebih konkrit.



Dan itulah yang kami mahukan di sini. Dalam artikel ini, kami membawakan kepada anda sepuluh statistik pemasaran influencer terpenting yang perlu anda ketahui. Ngomong-ngomong, untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana menguasai Instagram untuk jenama anda,mendaftar untuk Kursus Instagram .

Isi Kandungan



di mana saya boleh mendapatkan gambar untuk laman web saya

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mulailah membuat gambar.

Mulakan Percuma

1. Pengaruh Pemasaran Pemasaran Di Kalangan Pemasar

Pengaruh Pemasaran Pemasaran Di Kalangan Pemasar



Untuk memulakan kami, berikut adalah statistik pemasaran pengaruh yang menunjukkan betapa popularnya masa ini - lebih daripada sembilan daripada sepuluh pemasar hari ini mempunyai pengaruh pemasaran sebagai sebahagian daripada strategi pemasaran keseluruhan mereka (SocialPubli, 2019).



Tambahan, lebih daripada separuh menggunakan pemasaran influencer secara berkala. Satu perempat dari mereka menggunakannya 'kerap' sementara hampir satu pertiga menggunakannya sebagai strategi yang sedang berlangsung.

Memandangkan pemasaran influencer masih pada tahap remaja, penggunaan dan pertumbuhannya cukup memberangsangkan. Kurang dari satu pertiga (27,9 persen) pemasar telah menggunakan pemasaran influencer selama lebih dari tiga tahun, 20.9 persen hanya menggunakannya selama kurang dari satu tahun, dan hanya segelintir (tujuh persen) yang tidak pernah menggunakannya.



Tetapi populariti yang semakin meningkat di kalangan pemasar hari ini mungkin merupakan tanda keberkesanannya, yang membawa kita ke tahap seterusnya.

2. Keberkesanan Pemasaran Pengaruh

Mempengaruhi Keberkesanan Pemasaran

Hampir semua pemasar - atau 92 peratus tepat - percaya pemasaran influencer menjadi bentuk pemasaran yang berkesan (Influencer Marketing Hub, 2018).

Dan itu pastinya bukan kepercayaan yang tidak berasas - pengaruh yang dihasilkan penglibatan pengguna yang lebih tinggi daripada kandungan yang diterbitkan oleh jenama sendiri. Tahap penglibatan rata-rata dengan influencer adalah pada 5.7 peratus, kira-kira dua kali ganda dari dua hingga tiga peratus kadar penglibatan untuk kandungan berjenama di Instagram, platform pemasaran influencer yang paling popular.

Dan itu nampaknya cukup alasan bagi pemasar untuk terus maju dan bahkan meningkatkan strategi pemasaran pengaruh mereka - 90 peratus pasukan pemasaran yang kini mempunyai strategi strategi pemasaran influencer untuk mengekalkan atau meningkatkan anggaran mereka untuk pemasaran influencer.

3. Mempengaruhi ROI Pemasaran

Mempengaruhi ROI Pemasaran

Inilah salah satu statistik pemasaran influencer yang paling kuat untuk meyakinkan anda tentang keberkesanannya: Perniagaan yang menggunakan pemasaran influencer untuk publisiti memperoleh $ 18 untuk setiap dolar yang dilaburkan (Influencer Marketing Hub, 2018).

Dengan kata lain, setiap dolar yang dibelanjakan syarikat untuk pemasaran influencer menghasilkan $ 18 dalam nilai publisiti. Pulangan ini jatuh di hujung spektrum yang lebih tinggi, tetapi walaupun melihat pulangan secara keseluruhan akan menunjukkan pulangan purata yang relatif tinggi iaitu $ 5.20.

Sebenarnya, majoriti pemasar percaya bahawa pemasaran influencer menawarkan Pulangan Pelaburan (ROI) tertinggi , lebih-lebih lagi daripada alat pemasaran yang lebih tradisional seperti SEO, pemasaran e-mel, iklan sosial, dan SEM.

Yang mengatakan, menentukan ROI pemasaran influencer nampaknya merupakan salah satu aspek yang paling mencabar yang dihadapi oleh pemasar. Walaupun beberapa fokus pada pandangan, jangkauan, dan kesan, yang lain lebih suka mengukur metrik seperti keterlibatan dan klik. Pada akhirnya, semuanya bergantung pada objektif setiap perniagaan.

4. Pertumbuhan Industri Pemasaran Pengaruh

Pertumbuhan Industri Pemasaran Pengaruh

Dengan ROI yang begitu tinggi, tidak hairanlah industri pemasaran yang berpengaruh untuk pertumbuhan yang luar biasa dalam beberapa tahun mendatang.

Semasa penggunaan media sosial di seluruh dunia tidak menunjukkan tanda-tanda perlahan kerana ia meresap dalam semua aspek kehidupan seharian pengguna. Hasilnya, penganalisis menjangkakan para penyerang akan mengambil peranan yang semakin penting sebagai perantara antara jenama dan pengguna. Ini bermaksud bahawa jenama perlu meningkatkan usaha pemasaran mereka untuk berhubung dengan pengguna dengan lebih baik.

Angka terbaru pastinya menyokong ramalan ini. Data menunjukkan bahawa menjelang tahun 2020, jenama akan menghabiskan hingga $ 15 bilion untuk pemasaran influencer (Business Insider, 2019).

Memandangkan jumlah perbelanjaan pemasaran influencer jenama pada tahun 2019 adalah $ 8 bilion, itu bermaksud bahawa industri pemasaran influencer dijangka meningkat sebanyak 87.5 persen dalam masa tiga tahun.

Pertumbuhan besar ini hanya bukti potensinya. Oleh itu, jika anda masih mempertimbangkan apakah anda harus menggunakan pemasaran influencer untuk meningkatkan jenama anda, lebih baik anda mendapatkannya.

5. Saluran Pemasaran Pengaruh Paling Penting

Saluran Pemasaran Pengaruh Paling Penting

Dengan begitu banyak laman media sosial tersedia untuk anda pilih untuk memulakan strategi pemasaran influencer anda, di mana anda harus bermula?

Jangan risau. Berikut adalah beberapa angka pasaran untuk membimbing anda.

Instagram adalah platform pemasaran influencer yang paling popular di kalangan jenama. Sebanyak 97 peratus pemasar dan profesional agensi merancang untuk menggunakan catatan Instagram biasa sebagai sebahagian daripada strategi pemasaran pengaruh mereka pada tahun 2020 (Linqia, 2020). Ini diikuti oleh kisah Instagram, yang 83 peratus pemasar merancang untuk menggunakannya.

Facebook, yang ' raja media sosial , ”Adalah saluran ketiga paling popular, dan YouTube dan Twitter mengumpulkan lima platform teratas yang digunakan pemasar untuk pemasaran influencer.

Walaupun hanya 16 peratus pemasar yang berencana untuk menggunakan TikTok untuk pemasaran influencer, Anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk melompat ke kereta seperti sekarang salah satu platform media sosial yang berkembang pesat di dunia dan mempunyai banyak yang ditawarkan.

Platform yang akhirnya anda pilih untuk melakukan pemasaran influencer juga bergantung pada lokasi khalayak sasaran anda. Sekiranya majoriti penonton anda menggunakan YouTube paling banyak, berinteraksi dengan influencer Instagram untuk mempromosikan produk anda mungkin tidak begitu berkesan.

6. Mempengaruhi Belanjawan Pemasaran

Mempengaruhi Belanjawan Pemasaran

Statistik pemasaran influencer yang disebutkan di atas membuktikan peningkatan pemasaran influencer dan kejayaannya.

Tetapi jika anda perlu meyakinkan lebih lanjut tentang bagaimana ia menjadi sebahagian strategi pemasaran, berikut statistik lain: hampir 60 peratus pemasar mengatakan bahawa mereka akan meningkatkan anggaran pemasaran mereka yang berpengaruh pada tahun 2020 (Linqia, 2020).

Sebenarnya, jenama memperuntukkan sebahagian besar anggaran mereka untuk mempengaruhi pemasaran. 95 peratus yang mengagumkan merancang untuk menggunakan hingga separuh daripada anggaran mereka untuk pemasaran influencer. Majoriti, 43 peratus, akan berbelanja antara 11 dan 25 persen.

Mempunyai belanjawan pemasaran berpengaruh yang lebih tinggi bermaksud kemampuan untuk bekerjasama dengan pemberi pengaruh yang lebih terkenal dengan pengikut yang lebih besar dan menjalankan lebih banyak kempen.

Pada tahun 2019, 16 persen jenama mempunyai pemasaran yang berpengaruh sebagai bagian penting dari strategi mereka dan mempunyai kempen yang terus berjalan, sementara 9 persen dari mereka menjalankan antara 11 dan 15 kempen.

Sebilangan besar dari mereka (60 persen), bagaimanapun, mempertahankannya jauh lebih rendah, setelah menjalankan maksimum lima kampanye pemasaran berpengaruh sepanjang tahun lalu.

7. Matlamat Pemasaran Pengaruh Teratas

Matlamat Pemasaran Pengaruh Teratas

86 peratus pengedar tempat pemasar kesedaran jenama sebagai salah satu daripada tiga objektif utama kempen pemasaran pengaruh (World Federation of Advertisers, 2018). Ini diikuti dengan menjangkau khalayak baru atau sasaran (74 persen), meningkatkan advokasi jenama (69 persen), dan meningkatkan penukaran penjualan (46 persen).

Objektif lain pemasaran influencer termasuk mendorong penglibatan, menjangkau khalayak sasaran baru, meningkatkan reputasi jenama, menjana penjualan, dan banyak lagi.

Tetapi dengan statistik pemasaran influencer ini, nampaknya tujuan kebanyakan kempen pemasaran influencer berkaitan dengan jenama dan / atau reputasinya.

Ketika mengukur kejayaan pemasaran influencer, jangkauan dan interaksi dianggap sebagai metrik terpenting, dengan sekurang-kurangnya 80 peratus pemasar menggunakan metrik ini untuk menentukan seberapa berjaya mempengaruhi kempen pemasaran adalah. Menariknya, hanya 16 peratus pemasar menyenaraikan penjualan langsung sebagai metrik kejayaan.

8. Pengaruh Pemasaran Pengaruh kepada Pengguna

Kesan Pemasaran Pengaruh kepada Pengguna

Meskipun, seperti yang telah kita lihat, menghasilkan penjualan langsung mungkin bukan tujuan utama pemasar menjalankan kempen pemasaran yang berpengaruh, ini tampaknya merupakan produk sampingan - dan juga yang sangat penting.

Lapan daripada setiap sepuluh pengguna telah membeli sesuatu setelah melihatnya sebagai cadangan oleh influencer (Rakuten Marketing, 2019).

Melihat kebiasaan pembelian antara lelaki dan wanita yang dipengaruhi, nampaknya tidak ada perbezaan yang ketara. Hanya sedikit lebih banyak wanita (89 peratus) daripada lelaki (83 peratus) di Amerika Syarikat melakukan pembelian setelah mendapat inspirasi dari influencer. Wanita, bagaimanapun, cenderung menghabiskan lebih sedikit daripada lelaki untuk produk yang disarankan oleh influencer.

Dari segi perkongsian, kekuatan gambar berada di atas semua jenis kandungan lain. Tujuh daripada sepuluh pengguna mengatakan bahawa mereka berkongsi gambar yang diterbitkan oleh influencer. Video dan kandungan bertulis, bagaimanapun, hanya dapat dikongsi oleh 48 peratus dan 38 peratus pengguna masing-masing.

9. Berapa Banyak Pengaruh Instagram Ada?

Berapa Banyak Pengaruh Instagram Ada?

Bukan sahaja saluran pemasaran influencer kegemaran pemasar Instagram, tetapi juga platform di mana kebanyakan influencer aktif. Anda mungkin tertanya-tanya: berapa banyak pengaruh Instagram yang ada?

Jawapannya: Ada setengah juta influencer yang disukai dan hanya saluran pengaruh adalah Instagram (InfluencerDB, 2019). Daripada jumlah itu, majoriti (81 peratus) mempunyai antara 15,000 hingga 100,000 pengikut, 15 peratus mempunyai antara 100,000 dan setengah juta pengikut, sementara hanya empat peratus mempunyai lebih dari setengah juta pengikut.

Sekiranya anda berfikir semakin banyak pengikut yang lebih baik, fikirkan semula - kajian menunjukkan korelasi negatif antara bilangan pengikut dan kadar penglibatan. Walaupun begitu, kebanyakan pemasar lebih suka bekerja dengan influencer dengan basis pengikut yang kurang mewah (juga biasa dikenali sebagai pengaruh mikro ), biasanya antara 10,000 dan 100,000 .

10. Topik Terunggul untuk Perkongsian Berjenama di Instagram

Topik Terunggul untuk Perkongsian Berjenama di Instagram

Dengan statistik pemasaran influencer Instagram ini, anda mungkin sekarang mempertimbangkan untuk memulakan strategi pemasaran influencer Instagram untuk anda perniagaan e-dagang .

Sebelum awak mula mencari influencer , anda harus mempertimbangkan anda penonton sasaran dan menilai sama ada Instagram mungkin saluran yang paling sesuai untuk perniagaan anda.

Inilah sesuatu untuk membuat anda berfikir. Fesyen adalah sektor yang paling aktif di Instagram, dengan 25 peratus dari semua siaran tajaan di Instagram yang berpusat di sekitarnya (InfluencerDB, 2019). Ini meletakkannya lebih awal daripada makanan (12 peratus), hiburan (11 persen), dan produk bayi (10 peratus).

bagaimana anda membuat laman perniagaan di facebook

Di hujung spektrum lain, terdapat automotif (dua peratus), hiasan (dua peratus), dan teknologi (satu peratus).

Kesimpulannya

Setelah anda dilengkapi dengan sepuluh statistik pemasaran influencer ini, Anda selangkah lagi untuk melancarkan kempen pemasaran influencer pertama anda. Ingatlah untuk mengingat statistik pemasaran pemengaruh ini semasa anda merancang kempen dan menguruskan matlamat anda.

Kami telah menyentuh Instagram sebagai platform pemasaran yang berpengaruh dalam siaran ini, terutamanya kerana yang paling popular. Tetapi terdapat banyak platform lain yang boleh anda gunakan, terutamanya jika Instagram tidak berada di tempat yang menjadi sasaran khalayak anda. Sebagai contoh, anda mungkin ingin melihat panduan kami untuk bekerjasama Pengaruh Facebook dan Pengaruh YouTube .

Perangkaan Pemasaran Influencer 2020

Ringkasan: Statistik Pemasaran Influencer 2021

Berikut adalah ringkasan statistik pemasaran Pengaruh yang perlu anda ketahui pada tahun 2021:

  1. Sembilan puluh tiga peratus pemasar menggunakan pemasaran influencer sebagai bagian dari strategi pemasaran mereka.
  2. Sembilan daripada sepuluh pemasar percaya pemasaran influencer adalah bentuk pemasaran yang berkesan.
  3. Perniagaan yang menggunakan pemasaran influencer untuk promosi jenama memperoleh $ 18 untuk setiap dolar yang dilaburkan.
  4. Industri pemasaran influencer akan mencapai $ 15 bilion pada tahun 2022.
  5. 97 peratus pemasar menggunakan Instagram untuk pemasaran influencer, menjadikannya saluran media sosial paling popular untuk pemasaran influencer.
  6. 57 peratus pemasar mengatakan mereka akan meningkatkan anggaran pemasaran mereka yang berpengaruh pada tahun 2020.
  7. Kesedaran jenama adalah salah satu daripada tiga objektif pemasaran yang berpengaruh untuk 86 peratus pemasar.
  8. Lapan puluh peratus pengguna telah melakukan pembelian setelah melihatnya disyorkan oleh influencer.
  9. Setengah juta influencer menggunakan Instagram sebagai saluran pengaruh dan pilihan mereka.
  10. Dua puluh lima peratus daripada semua catatan yang ditaja di Instagram berkaitan dengan fesyen.

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?

Adakah perkara lain yang ingin anda ketahui mengenai statistik pemasaran Influencer dan keinginan anda disertakan dalam artikel ini? Beritahu kami dalam komen di bawah!



^