Artikel

10 trend e-dagang yang harus anda ketahui pada tahun 2021 [Infografik]

Produk pertama yang dijual dalam talian adalah buku yang dibeli melalui Amazon pada tahun 1995.

Dua puluh tahun kemudian, penjualan dalam industri e-dagang telah mencapai lebih dari $ 2 trilion di seluruh dunia. Dan mereka pasti akan terus berkembang.



laman media sosial teratas oleh pengguna

E-dagang telah merevolusikan runcit. Ini telah berkembang untuk memenuhi perubahan keperluan orang dan untuk memudahkan membeli-belah dalam talian pelanggan moden. Pada masa awalnya, perdagangan elektronik agak terhad. Tetapi sekarang, terima kasih kepada banyak perubahan yang menjadikan belanja dalam talian lebih mudah - seperti pemperibadian dan dasar pengembalian yang lebih baik untuk pelanggan - e-dagang telah pulih. Dan pada tahun 2021, kita pasti akan melihat perubahan penjualan yang lebih positif melalui e-dagang.



Jadi, jika anda masih tidak yakin dengan masa depan e-commerce, Trend e-dagang ini akan menunjukkan kepada anda bahawa e-dagang tidak hanya berkembang dengan pesat, ia juga boleh kekal . Gunakan maklumat ini untuk keuntungan anda dan dengan itu menjamin pertumbuhan berterusan di kedai dalam talian anda.

Sekiranya anda mahu mulakan perniagaan e-dagang yang berjaya Dan naik ke tingkat berikutnya pada tahun 2021, pastikan untuk memanfaatkan tren yang muncul dalam industri e-niaga ini.



Kandungan

Peluang tidak datang, mereka diciptakan. Jangan bertangguh lagi.

Mulakan secara percuma

E-dagang: trend dan tingkah laku membeli

Mengapa trend e-dagang sangat penting? Dunia e-dagang menjadi semakin kompetitif. Untuk terus maju dalam persaingan, anda mesti sentiasa memantau tren e-dagang. Sekiranya anda tidak menyimpan kedai dalam talian anda dengan trend e-dagang, anda menghadapi risiko ketinggalan. Untuk memastikan kejayaan masa depan, anda mesti melihat ke hadapan. Sejak tahun 2021, anda mesti mengetahui trend e-dagang ini untuk memanfaatkannya. Adalah sangat penting untuk menganalisis dan mengadopsi trend e-commerce tepat pada masanya untuk mengembangkan anda strategi jenama dan cemerlang di pasaran.



Trend E-commerce: Apakah Trend E-commerce Teratas untuk 2021?

Tertanya-tanya bagaimana masa depan e-commerce? Adakah anda ingin melihat trend apa yang dapat membantu anda menjadikan kedai dalam talian anda berjaya? Ini adalah 10 trend e-dagang teratas untuk tahun 2021 bahawa anda tidak boleh mengabaikan.

1. Trend e-dagang: Pertumbuhan e-dagang tidak dapat dihentikan

1-e-commerce-tren-Pertumbuhan-dalam talian-penjualan-adalah-tidak dapat dihentikan

Jualan dalam talian terus meningkat dan dengan alasan yang baik. Membeli-belah dalam talian adalah salah satu aktiviti yang paling popular dilakukan dalam talian. Statistik ini memberikan maklumat mengenai trend e-dagang untuk runcit di dunia dari tahun 2014 hingga 2019. Pada tahun 2005, penjualan e-dagang runcit di seluruh dunia berjumlah 1,67 trilion dolar AS, dan terdapat pertumbuhan menjadi 3.55 bilion pada tahun 2019 (Statista, 2019).

Walaupun membeli-belah dalam talian adalah salah satu aktiviti dalam talian yang paling popular, jumlahnya berbeza-beza mengikut wilayah. Dengan populariti kedai e-dagang yang semakin meningkat, semakin banyak orang membeli-belah dalam talian. Peningkatan belanja dalam talian ini boleh dikaitkan dengan beberapa faktor. Boleh dikatakan salah satu yang utama adalah tahap keselesaan yang anda miliki ketika membeli-belah dalam talian. Juga terdapat peningkatan keyakinan yang dimiliki oleh pembeli mengenai pembelian dalam talian serta pengalaman laman web yang lebih baik. Pada masa lalu, orang ragu membeli dalam talian, tetapi tidak lagi.

The kebolehgunaan web telah membenarkan kedai dalam talian menjadi lebih mesra pelanggan. Dengan kemudahan membeli dari mana sahaja, tidak hairanlah pertumbuhan penjualan dalam talian tidak dapat dihentikan dan trend membeli-belah e-dagang terus meningkat.

2. Masa depan e-commerce selepas COVID-19

2. Masa depan E-commerce post Covid-19

Tanpa keraguan, salah satu kesan terbesar, jika bukan yang terbesar, terhadap trend e-dagang pada tahun 2021 adalah COVID-19.

Dengan pemerintah di seluruh dunia menutup kedai dan melaksanakan penutupan untuk menyekat pergerakan sosial selama berbulan-bulan dalam usaha memerangi coronavirus, semakin banyak orang beralih ke membeli-belah dalam talian untuk membeli barang.

Jeff Bezos dari gergasi e-dagang Amazon telah melihat kekayaannya meningkat hampir $ 24 bilion terima kasih kepada permintaan pelanggan yang meningkat untuk produk dan perkhidmatan Amazon.

Dan para pakar meramalkan bahawa kesan coronavirus tidak hanya akan menjadi dorongan jangka pendek untuk e-commerce, tetapi akan tetap ada di sini, bahkan setelah COVID-19. Ini kerana orang akan merasa selesa dengan keselesaan dan kemudahan yang ditawarkan dan faedah pembayaran tanpa sentuhan, yang cenderung menyebabkan perilaku kekal beralih ke belanja digital.

Malah, penganalisis pasaran mengatakan bahawa industri e-dagang akan menjadi penerima terbesar wabak coronavirus. Kadar penembusan, yang pada masa ini berada pada 15 peratus, dijangka meningkat sebanyak 25 peratus menjelang 2025 (MarketWatch, 2021) . Itu menandakan peningkatan 67 peratus dalam lima tahun.

Impak positif COVID-19 terhadap e-dagang, sayangnya, bermaksud kerugian besar bagi kedai fizikal. Sehingga 100,000 dijangka ditutup dalam tempoh lima tahun akan datang.

Dengan kira-kira 24,000 penutupan, peruncit pakaian akan terkena paling parah, diikuti oleh 12.000 kedai elektronik pengguna dan masing-masing 11.000 barang rumah dan toko kelontong.

3. Trend e-dagang global: Pembelian mudah alih meningkat

3-Global-tren-dalam-e-dagang-peningkatan-pembelian-dari-mudah alih-peranti

bagaimana mengembangkan perniagaan anda di instagram

Pertumbuhan e-dagang dari peranti mudah alih sangat luar biasa. Sejak 2016, penjualan dibuat melalui peranti mudah alih meningkat sebanyak 15% . Trend e-dagang mudah alih memberitahu kami bahawa, Pada akhir tahun 2021, 73% penjualan dalam talian akan dibuat melalui peranti mudah alih (Statista, 2019). Angka-angka ini tidak boleh diabaikan. Meningkatkan pengalaman membeli-belah dari peranti mudah alih boleh menjadi peluang terbaik untuk kesetiaan pelanggan.

Pertumbuhan e-commerce sebahagiannya didorong oleh peningkatan penggunaan peranti mudah alih. Bukan sahaja orang membeli-belah dalam talian, mereka juga menggunakan peranti mudah alih mereka untuk melihat-lihat atau meneliti produk sebelum memutuskan untuk membeli. Seiring dengan bertambahnya keyakinan untuk membeli-belah dalam talian, pengguna semakin senang membeli-belah dari peranti mudah alih, terutamanya peranti mudah alih. milenium dan generasi Z , yang telah dewasa dikelilingi oleh komputer dan internet. Generasi ini juga cenderung membeli-belah dalam talian menggunakan peranti mudah alih mereka, berbanding generasi sebelumnya.

Akibatnya, semakin banyak laman web dioptimumkan untuk penyemakan imbas mudah alih . Pastikan bahawa bukan sahaja laman web anda, tetapi juga kedai dalam talian anda dioptimumkan untuk peranti mudah alih. Dengan melakukan ini, anda akan menjadikan belanja di kedai e-dagang anda lebih mudah dan lebih mudah diakses untuk anda Pasaran sasaran .

4. Trend e-commerce baru: Peningkatan pertumbuhan e-commerce suara

4-Trend-baru-e-dagang-Peningkatan-dalam-pembelian-dengan-suara

Membeli-belah suara berkembang di kalangan pengguna Internet. Pencarian suara diproyeksikan merangkumi 50% dari semua carian pada tahun 2021 . Di samping itu, 43% pemilik peranti orang berkemampuan suara menggunakan peranti mereka untuk membeli. Trend e-commerce ini semakin popular sejak 2014, ketika Amazon melancarkan Echo, pembesar suara pintarnya. Walaupun pembelian suara masih dalam pengembangan, statistik ini menunjukkan bahawa ia akan menjadi lebih popular pada tahun-tahun mendatang.

Oleh itu, syarikat harus memanfaatkan trend e-dagang ini dan memberi pelanggan kemudahan yang mereka cari semasa membeli produk.

Oleh kerana membeli suara adalah pengalaman bukan visual, ia digunakan terutamanya sebagai saluran penjualan. Ini bermaksud bahawa bukannya menggunakan carian suara sebagai pengalaman navigasi untuk meneliti barang yang mereka ingin beli, pelanggan menggunakannya setelah mereka memutuskan untuk membeli.

Produk yang dibeli melalui carian suara selalunya merupakan produk kos rendah seperti makanan atau elektronik yang murah dan produk rumah tangga yang murah.

5. Trend semasa dalam perdagangan elektronik: Evolusi peranan rangkaian sosial dalam e-dagang

5-Semasa-trend-dalam-elektronik-perdagangan-Evolusi-of-the-role-of-social-network-in-e-commerce

Bilangan pembeli melalui media sosial juga meningkat dengan pesat. Dengan pengenalan butang 'Beli' di Facebook dan Instagram Checkout, media sosial sudah memainkan peranan penting dalam dunia e-dagang. Ini adalah peluang terbaik untuk jenama bermula buat rancangan pemasaran media sosial .

Yang benar adalah bahawa rangkaian sosial telah mengubah cara kita menjalani kehidupan seharian, termasuk cara kita berbelanja. Sebagai contoh, kini jenama berpeluang menggunakan akaun Instagram mereka sebagai pameran maya untuk mendedahkan produk mereka dan mengarahkan pengguna ke kedai dalam talian mereka. Belajar menjual di Instagram Ini akan membantu anda menjana lebih banyak lalu lintas di kedai dalam talian anda dan dengan itu meningkatkan urus niaga anda.

Begitu juga, pengguna menghabiskan lebih banyak masa di rangkaian sosial yang berbeza, jadi jenama e-dagang dapat meningkatkan peluang untuk ditemukan oleh khalayak sasaran mereka dengan melakukan pemasaran influencer di Instagram . Juga, semasa menggunakan platform seperti Shopify, syarikat dapat dengan mudah menghubungkan kedai dalam talian mereka dengan rangkaian sosial sehingga orang dapat membeli secara langsung melalui mereka . Contohnya, Instagram dan Facebook sentiasa dikemas kini untuk memenuhi keperluan pembeli dalam talian.

Dan jangan lupa Tik tok , rangkaian sosial terbaru dan terbaru, yang digunakan bukan sahaja oleh remaja tetapi juga oleh seluruh Hollywood. Aplikasi perkongsian video ini telah berfungsi untuk menggabungkan elemen e-dagang, dan jika anda memuat turun kemas kini terbarunya, anda akan melihat bahawa terdapat ciri baru di mana pengguna boleh memasukkan pautan pembelian dari profil atau videonya . Dengan ini, pengguna yang mengklik pautan akan dibawa ke URL dalam TikTok tanpa harus meninggalkan aplikasi untuk mengakses laman web ini.

Rangkaian sosial membolehkan jenama berpeluang ditemui oleh berjuta-juta pengguna. Oleh kerana media sosial terus menjadi bahagian biasa dalam kehidupan seharian kita, kekuatannya untuk mempengaruhi tren e-dagang akan bertambah. Jadi jika anda mempunyai jenama, gunakan media sosial untuk perniagaan anda dan pastikan untuk menghubungkannya dengan kedai dalam talian anda untuk menjual melalui mereka.

6. Trend E-Dagang: Merawat Alam Sekitar Mempengaruhi Pembeli

2-Tren-dalam-e-dagang-Peduli-untuk-persekitaran-mempengaruhi-pembeli-

Menjaga alam sekitar adalah bergaya dan komitmen terhadap alam sekitar menjual , itulah sebabnya jenama lestari dapat diterima dengan lebih baik oleh pengguna yang peka terhadap alam sekitar. Trend terkini dalam e-dagang memberitahu kami bahawa separuh pengguna digital nyatakan bahawa masalah persekitaran mempengaruhi keputusan pembelian mereka. Syarikat e-dagang harus berusaha menggunakan amalan yang lebih lestari.

Semakin banyak pengguna, terutamanya milenial, prihatin untuk menjaga planet ini. Atas sebab ini, adalah penting bahawa syarikat mengetahui jejak persekitaran mereka dan memastikan bahawa amalan mereka menghormati alam sekitar. Dan mereka dapat melakukannya dengan pelbagai cara, sama ada menggunakan bahan mentah perdagangan yang adil dan bahkan mempromosikan persekitaran e-dagang yang lebih hijau.

7. Trend e-dagang baru: Peranan Kecerdasan Buatan

7-Trend-baru-dalam-e-dagang-Peranan-Artificial-Intelligence

Apa trend atau teknologi yang muncul yang dapat mentakrifkan semula atau merevolusikan e-commerce? Tanpa keraguan, Kecerdasan Buatan dan Realiti yang Ditambah.

Perniagaan akan berbelanja $ 7.3 bilion setahun dalam Artificial Intelligence (AI) menjelang 2022 , berbanding dengan anggaran $ 2 bilion pada tahun 2018 (BusinessWire, 2018). Ini akan berlaku kerana peruncit mencari strategi baru untuk meningkatkan pemperibadian pengalaman pelanggan . Penyelidikan ini menunjukkan kepada kita bahawa peruncit bersedia melabur banyak dalam alat yang membantu mereka meningkatkannya khidmat Pelanggan Terdapat pelbagai alat AI, seperti platform pemasaran automatik yang dilengkapi untuk menghasilkan tawaran tepat pada masanya, atau bot sembang Mereka menjawab pertanyaan pelanggan dengan serta-merta. Kawasan lain di mana AI akan berguna untuk peruncit adalah melalui pengiraan harga dan diskaun yang dioptimumkan oleh AI, serta meramalkan permintaan.

Peranan AI akan bertambah kuat pada tahun-tahun mendatang kerana peruncit melabur dalam meningkatkan bidang seperti perkhidmatan pelanggan. , di mana AI boleh berguna untuk memahami reaksi pelanggan terhadap produk atau perkhidmatan yang dibeli. Ini akan memainkan peranan penting dalam bagaimana peruncit dapat meningkatkan pengalaman pelanggan. Untuk terus berdaya saing, penting bagi peruncit melabur dalam aliran e-dagang ini. Dan, tanpa keraguan, kedua-dua teknologi akan memberi kesan terhadap pertumbuhan e-commerce.

berapa banyak hashtag yang terlalu banyak

8. Trend terkini dalam e-dagang: Augmented Reality mengubah cara kita berbelanja

8-Terkini-tren-dalam-e-dagang-Augmented-Realiti-dalam talian-membeli-belah

Membelanjakan Kenaikan Augmented akan meningkat sebanyak 71.6% sehingga tahun 2022 (IDC, 2018). Penggunaan AR industri akan didorong oleh peruncit dan pembeli dalam talian. Salah satu kebimbangan utama orang ketika membeli-belah dalam talian adalah ketidakupayaan untuk melihat produk secara langsung. Teknologi AR membantu merapatkan jurang ini dan membolehkan pembeli dalam talian menggambarkan produk yang lebih penting bagi mereka.

Bagi pengguna, ini mungkin bermaksud pengalaman membeli-belah yang baru. RA bertujuan untuk mengubah cara pelanggan dalam talian melihat produk yang ingin mereka beli. Dengan penggunaan AR, pelanggan akan dapat memahami keperluan mereka sendiri dengan lebih baik dan adakah produk yang ingin dibeli memenuhi permintaan mereka. Beberapa jenama e-dagang telah mula bereksperimen dengan AR, yang akan membantu mereka menonjol dari persaingan. Memberikan pengalaman yang lebih diperibadikan kepada pengguna akan membolehkan pembelian dalam talian lebih baik. Syarikat menggunakan AR bukan sahaja untuk meningkatkan pengalaman dan untuk kesetiaan pelanggan ,tetapi juga untuk membolehkan pembeli menguji dan meneroka produk dengan cara yang sama seperti yang mereka lakukan semasa pengalaman membeli-belah secara langsung.

9. Trend e-dagang: Pemperibadian adalah masa depan pertumbuhan e-dagang

9-Trend-e-commerce-Personalisasi-adalah-masa depan

Lebih daripada 50% pembeli mereka mengatakan bahawa pengalaman dalam talian yang diperibadikan adalah penting (Bazaarvoice, 2018). Di samping itu, 74% pemasar percaya bahawa pemperibadian mempunyai kesan 'kuat' atau 'melampau' pada hubungan pelanggan (Evergage, 2018).

Memperibadikan pengalaman semasa membeli-belah dalam talian adalah kunci untuk memastikan pelanggan berpuas hati . Orang yang membeli dalam talian kadang-kadang mereka memerlukan pertolongan untuk mencari produk yang mereka perlukan, dan menghargai pengalaman yang lebih diperibadikan . Walaupun disebabkan oleh cadangan produk yang kurang baik, pembeli dalam talian dapat mengelakkan dari mengunjungi kedai-kedai tertentu sama sekali.

Kedai dalam talian menerapkan trend ini dan melabur dalam teknik pemperibadian untuk meningkatkan pengalaman membeli-belah dalam talian, seperti memperibadikan kempen pemasaran e-mel atau lakukan kempen penargetan semula.

Dengan menawarkan komunikasi pelanggan yang diperibadikan, memberikan potongan yang relevan dan berinteraksi dengan pelanggan anda melalui, misalnya, kandungan video, anda akan membantu memberikan pengalaman membeli-belah yang lebih baik serta kesetiaan pelanggan.

10. Trend e-dagang: Perdagangan visual semakin meningkat

10-e-dagang-tren-visual-perdagangan-sedang-meningkat

Salah satu kesukaran dari memulakan perniagaan e-dagang harus menjual produk kepada pengguna yang tidak mempunyai kemungkinan interaksi fizikal dengannya. Di situlah perdagangan visual masuk.

Ringkasnya, perdagangan visual adalah generasi seterusnya gambar statik . Bawa pemasaran digital pada tahap yang sama sekali berbeza, bukan hanya menggunakan foto produk untuk memasarkannya, perdagangan visual melangkah lebih jauh dengan memasukkan jenis gambar lain , seperti kandungan yang dihasilkan pengguna, kandungan dan video interaktif, dan seperti yang disebutkan di atas, augmented reality.

Perdagangan visual perlahan tetapi pasti menjadi bahagian penting dalam e-dagang , seperti yang dibuktikan dengan pertumbuhan teknologi pembelajaran mendalam di belakangnya. Ini termasuk pasaran pengecaman imej, yang akan meningkat dari $ 20.19 bilion pada tahun 2018 menjadi $ 81.88 bilion pada tahun 2026 , menandakan kadar pertumbuhan tahunan sebanyak 19.6 peratus (MarketWatch, 2021).

Manfaatkan trend e-dagang 2021 ini

Dengan kemajuan teknologi dan perubahan tingkah laku pengguna, anda harus mencari arah aliran e-dagang pada tahun 2021. Apa sahaja trend e-dagang yang anda putuskan, lakukan dengan tujuan meningkatkan pengalaman membeli-belah untuk pelanggan anda. dan membina hubungan yang berkekalan dengan mereka. Berkembang bersama e-commerce dan memanfaatkan trend e-commerce ini untuk menyumbang sebagai pemasar kepada pertumbuhan e-commerce di masa hadapan.

Ringkasan: Trend e-dagang

Berikut adalah ringkasan trend e-dagang yang harus anda ketahui pada tahun 2021:

  1. Pada tahun 2005, penjualan e-dagang runcit di seluruh dunia berjumlah AS $ 1,67 trilion, danpertumbuhan menjadi 3.55 trilion pada 2019(Statista, 2019).
  2. Menjaga alam sekitar meningkat kerana masalah persekitaran mempengaruhi pembeli.
  3. Pada akhir 2021, 73% penjualan e-dagang akan dilakukan pada peranti mudah alih.
  4. Menjelang 2021, carian suara diproyeksikan menyumbang 50% dari semua carian. Apa lagi,43% pemilik perantiorang berkemampuan suara menggunakan peranti mereka untuk membeli.
  5. Kemudahan berbelanja melalui Facebook, Instagram, dan Tiktok akan meningkatkan jumlah pembeli melalui media sosial.
  6. Lebih daripada satu pertiga populasi dalam talian menggunakan pembayaran mudah alih pada tahun 2018.
  7. Perbelanjaan runcit global untuk Artificial Intelligence akan mencapai $ 7.3 bilion setiap tahun pada tahun 2022, meningkat dari anggaran $ 2 bilion pada tahun 2018.
  8. Menjelang 2022, lebih daripada 120,000 kedai akan menggunakan teknologi Augmented Reality yang akan menawarkan pengalaman membeli-belah yang jauh lebih kaya.
  9. Lebih daripada 50% pembeli mengatakan bahawa pengalaman dalam talian yang diperibadikan adalah penting. 74% pemasar percaya bahawa pemperibadian mempunyai kesan 'kuat' atau 'melampau' pada hubungan pelanggan.
  10. Pasaran pengiktirafan imej global akan mencapai $ 81.88 bilion pada tahun 2026.

Statistik E-dagang

Anda ingin mengetahui lebih lanjut?

  • 10 statistik media sosial yang harus anda ketahui
  • 10 statistik Instagram yang harus anda ketahui [Infographic]
  • Statistik YouTube [Infografik] - Fakta YouTube Menarik
  • Kalendar pemasaran (Boleh Dimuat turun): Tarikh e-dagang paling penting

Apa pendapat anda mengenai trend e-dagang ini untuk tahun 2021? Beritahu kami di bahagian komen.



^