Artikel

6 Pelajaran dari Dua Usahawan Sekolah Menengah Hustlin

Bertahun-tahun yang lalu, jika anda seorang usahawan remaja yang bercita-cita tinggi, pilihan anda agak terhad. Anda mungkin akan menghabiskan waktu malam anda untuk menukar lampin sebagai pengasuh bayi, atau ditutup dengan noda rumput setelah hujung minggu memotong rumput jiran anda.

Tetapi hari-hari itu sudah berakhir.



Terima kasih kepada kenaikan perniagaan dalam talian , remaja dapat memasuki bidang keusahawanan dengan menjalankan perniagaan yang dikendalikan sepenuhnya di luar bilik tidur mereka.



Remaja hari ini mengembangkan perniagaan dan menghasilkan wang yang serius melalui vlog, podcasting , perundingan media sosial, dan perniagaan e-dagang. Dan remaja hustlin ini bermula sebelum mereka lulus sekolah menengah.

Marc Popov dan Noah Seibert dari Berlin, Jerman, baru berusia 17 tahun ketika mereka memulakan perniagaan pertama mereka, sebuah kedai e-dagang yang dibina dengan menggunakan produk dropshipped.



Tetapi ketika anda baru berusia 17 tahun dan memasuki perniagaan yang keruh untuk pertama kalinya, anda yakin bahawa anda akan menghadapi beberapa cabaran.

'Ini adalah perniagaan pertama kami, jadi kami berlari ke dinding, secara harfiah, ”Marc ketawa.

Tetapi setahun kemudian, mereka muncul di puncak.



Saya bercakap dengan mereka mengenai perjalanan menjalankan perniagaan pertama mereka dan pelajaran yang telah mereka pelajari sepanjang perjalanan.

Catatan editor: Kami memilih untuk melindungi perniagaan Marc dan Noah daripada persaingan tambahan dengan tidak mendedahkan nama kedai mereka. Yang mengatakan, kita akan menyelami mereka petua penyelidikan produk , hasil penjualan, dan berkongsi petua mereka untuk berjaya.

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mulailah membuat gambar.

Mulakan Percuma

1. Ingat 1 + 1 = 3, Oleh itu, Jangan Cuba Sendiri

Sekiranya bukan untuk Nuh, Marc tidak akan pernah bermula. Pada tahun 2017 kedua-dua sahabat itu berada di tahun terakhir sekolah menengah di Berlin, Jerman. Bosan di kelas pada suatu hari, Noah datang kepada Marc dengan idea.

'Dia selalu ingin mencari idea perniagaan baru, ”kata Marc. “Dia ingin mencari sesuatu yang mudah untuk pemula dan mudah dipelajari. Itulah sebabnya kami mula turun dari awal. '

Marc tidak pernah mendengar tentang dropshipping sebelumnya, tetapi ketika Nuh menjelaskan konsep itu kepadanya, dia semakin ingin tahu.

Bagi sesiapa yang menggaru-garu kepala apa itu dropshipping, berikut adalah buku asas ringkas: A perniagaan dropshipping mirip dengan perniagaan e-dagang biasa, tetapi dengan kelebihan tambahan tidak perlu mengendalikan inventori anda. Anda akan menjimatkan kesukaran untuk mengemas, menghantar, dan menyimpan inventori anda kerana pembekal anda akan menyimpan semua itu untuk anda. Setelah anda membuat penjualan dengan kedai anda, anda akan membayar pembekal anda, dan kemudian mereka akan menghantar produk tersebut terus kepada pelanggan anda.

Hingga laju? Baiklah, mari kita masuk semula.

Ketika Noah dan Marc memutuskan untuk memulakan perniagaan, mereka tahu bahawa mereka saling memerlukan untuk menjayakannya. 'Kami tidak akan pernah berani untuk memulai semua ini sendirian, ”kata Marc.

dapatkan lebih banyak pengikut sebenar di instagram

Pada saat ragu-ragu, mereka saling bergantung. “Kami terus saling memberi motivasi dan saling membantu positif sepanjang proses ini. Sekiranya dia tidak merasa senang dengan sesuatu dengan perniagaan, saya membantunya menyelesaikannya dan sebaliknya, 'kata Marc.

Dan kekaguman itu saling. 'Marc adalah rakan niaga terbaik yang dapat anda bayangkan,' kata Noah. 'Dia sangat dipercayai. Saya selalu dapat menelefonnya jika sesuatu berlaku, walaupun pada pukul 4 pagi. '

Pada penghujung hari memulakan perniagaan cukup sukar, jadi perlu dicuba orang lain untuk membantu memotivasi anda dan menanggung berat badan. Dan jika orang itu adalah kawan baik anda, dan mereka cukup gembira untuk melayan panggilan telefon anda jam 4 pagi ketika anda sibuk dengan idea baru? Lebih baik.

KEMASKINI: Kami bertemu dengan Marc sekali lagi untuk merakam video yang mengagumkan ini. Ikuti Marc semasa dia berkongsi petua pro untuk memilih niche yang tepat untuk Shopify dropshippers pada tahun 2019:

2. Hanya Kerana Anda Suka, Tidak Berarti Ia Akan Menjual

Ikut keinginan anda. Jual barang yang anda gemari. Itulah jenis nasihat yang anda selalu dengar. Ini nasihat Saya memberi orang sepanjang masa . Tetapi kadangkala ia tidak berfungsi.

Semasa Marc dan Noah melancarkan kedai pertama mereka, mereka mengikuti nasihat ini. Mereka berdua mempunyai fesyen dan ingin menjalankan perniagaan yang membantu meraikannya. Kedai pertama mereka, Simon dan Nikolay , dilancarkan pada bulan November 2017. 'Ia adalah sebuah kedai fesyen yang dirancang untuk fesyen dropship dari AliExpress,' kata Marc. 'Tetapi ini tidak berjaya seperti yang kita sangka.' Kedai mendapat sedikit jualan, tetapi tidak pernah ke mana-mana. Buat masa ini, laman web ini masih disiarkan dan beroperasi terutamanya sebagai majalah fesyen.

Masalah dengan memilih kedai fesyen, menurut Marc, adalah kerana orang memerlukan kepercayaan jenama yang tidak dikenali sebelum mereka membeli. 'Kedai fesyen mesti menjadi jenama untuk menjadi sangat berjaya menurut saya,' katanya. 'Kredibiliti yang tidak kita miliki pada awalnya.'

Beberapa bulan memasuki perniagaan ini, ketika menjadi jelas bahawa perniagaan fesyen mereka tidak berkembang, mereka mula mencari pilihan lain. Kali ini, mereka mengambil pendekatan yang lebih metodis dan menggunakan alat seperti Trend Google dan Wawasan Penonton Facebook untuk menganalisis peluang dalam kategori produk yang berbeza.

Mereka menganalisis ukuran pasar yang berpotensi dan tingkat persaingan di masing-masing. Dengan melakukan ini, mereka menyempitkan idea mereka kepada tiga ceruk produk yang berbeza yang mereka fikir mempunyai kekuatan untuk melepaskan:

  • Produk luar
  • Hiasan rumah
  • Elektronik dan alat

'Kami belajar bahawa bukan minat anda terhadap niche yang menjadikannya bagus, tetapi produk dan statistik yang anda dapati dalam talian sangat penting,' kata Marc.

Semasa anda memulakan perniagaan pertama, mudah untuk mendapatkannya kesempurnaan . Anda boleh kehilangan hari atau minggu yang terobsesi dengan logo anda, mengubahnya tanpa henti untuk mendapatkannya dengan betul. Anda mungkin melambatkan pelancaran perniagaan sehingga laman web anda kelihatan sempurna. Selama ini, anda kehilangan peluang untuk memperoleh potensi penjualan.

Sebenarnya, anda lebih baik menyelesaikan asas dan kemudian melancarkannya. Terima kasih kepada pelbagai tema yang tersedia dari Shopify , menjadikan kedai anda kelihatan hebat tidak perlu lama. Pemasaran adalah sedikit yang memerlukan masa untuk dikuasai.

Pada masa Marc dan Noah melancarkan kedai kedua mereka, mereka tahu apa yang harus diluangkan dan apa yang patut dilangkau.

“Kedai pertama kami memakan masa seminggu atau lebih membinanya , ”Kata Marc. 'Tetapi untuk kedai kedua, kami tahu bagaimana semuanya akan disusun, dan kami duduk dan bekerja 10 jam berturut-turut. Kami mengatur semuanya, dari e-mel hingga pembayaran hingga semua produk di kedai, keterangan, iklan, dan semuanya. Selama 10 jam berturut-turut. '

Kemudian (setelah tidur selama 12 jam berikutnya), mereka mengalihkan tumpuan mereka ke pemasaran.

4. Anda Perlu Risiko untuk Biskut

Seperti perniagaan apa pun, malah perniagaan yang rendah kos permulaan , anda mesti melaburkan sejumlah wang sebelum anda boleh mendapatkan sesuatu. Dengan bijak, Marc dan Noah mengambil kira perkara ini semasa memulakan perniagaan mereka.

ukuran gambar muka depan peminat Facebook

'Kami bermula dengan $ 1,200,' kata Marc. 'Kebanyakan orang mulakan dengan $ 500 atau sesuatu kerana mereka takut kehilangan wang mereka. Tetapi sejak awal, kami tahu jika kami tidak mengambil risiko wang itu, kami tidak akan dapat menjana wang. Jadi kami mempertaruhkan $ 1,200. '

Dan itu adalah risiko.

Tarik nafas dalam-dalam dan persiapkan diri anda untuk kemungkinan anda boleh kehilangan semuanya.

Marc dan Noah semakin hampir.

'Pada mulanya, kami kehilangan hampir semua itu. Kami tinggal dengan $ 300 sebelum kedai kami mula menjana wang, ”kata Marc. “Kedai pertama kami sudah menghabiskan sebahagian besar anggaran. Oleh itu, ketika kami memulakan kedai kedua, saya tidak ingat berapa banyak wang yang tersisa, tetapi sebenarnya tidak menjanjikan. '

Nuh ingat betapa sukarnya rasanya: 'Sulit ketika kami masih meneliti produk dan hampir tidak memperoleh penjualan.'

Dengan perniagaan berasaskan dropshipping, sebahagian besar wang ini harus digunakan untuk menguji idea produk anda. Peruntukkan anggaran anda untuk membuat banyak iklan atau mempengaruhi kempen pemasaran untuk melihat produk mana yang ditonton oleh khalayak anda.

“Pada awalnya, kami mempunyai anggaran yang cukup ketat. Oleh itu, kami tidak dapat menguji lima perkara dalam satu masa dan membunuh empat daripadanya dan bertahan dengan satu. Itu bukan cara kami melakukannya Pada asasnya, kami menguji selama tiga hari ceruk produk baru, mempelajari semua hasilnya, dan memperbaiki iklan kami seterusnya. '

Kemudian setelah melalui rangkaian produk yang berbeza di ceruk hiasan luaran dan hiasan rumah, mereka mendapat kemenangan.

'Kami tersandung pada barang elektronik dan gadget kami dan segera mula mendapatkan penjualan di sana.

5. Jangan Ringkas Perkara, Berpegang pada Apa Yang Berfungsi

Apabila anda menjumpai sesuatu yang berjaya, cabaran anda seterusnya adalah tidak terlalu rumit.

Berpegang pada apa yang berfungsi dan timbang.

Dari semua pengujian produk mereka, terdapat satu produk dan iklan yang menonjol. Pemenang mereka adalah casing telefon yang ringkas tetapi berfungsi. Dan mereka menyedari bahawa tidak ada orang lain yang benar-benar menjualnya.

logo media sosial untuk kad nama

Setelah menemui sesuatu yang berjaya, mereka melakukan lebih banyak perkara. Mereka meningkatkan iklan mereka, meningkatkan anggaran dan menjangkau khalayak baru untuk menarik lebih banyak pelanggan.

Dan ia berjaya.

'Sangat mengagumkan bagaimana satu salinan iklan ini yang kami buat pada awalnya dalam lima minit akhirnya menghasilkan lebih dari $ 30,000. Itu sangat gila, 'kata Marc.

'Laman web kami mempunyai banyak casing telefon yang berbeza, tetapi kes ini paling laris. 80% dari keuntungan kami datang dari casing telefon yang satu ini. '

6. Anda Mungkin Menuju Tempat Yang Tidak Dijangka. Rangkullah.

Sebagai pelajar universiti sepenuh masa, Marc dan Noah sama-sama kehabisan masa untuk perniagaan. Mereka telah memutuskan untuk menyenaraikan kedai yang akan dijual Pasaran Pertukaran , untuk mencari pemilik baru untuk memilih tempat yang mereka tinggalkan.

Mereka berdua juga meluangkan lebih banyak masa untuk perniagaan baru: perundingan media sosial. Belajar Pengiklanan Facebook kerana kedai mereka adalah percubaan dengan api, di mana mereka belajar dengan cepat apa yang berfungsi dan yang tidak. Sekarang mereka berdua mampu menyampaikan pengetahuan ini kepada pengusaha e-dagang yang lain. Meneruskan dinamika perkongsian hebat mereka, Noah berusaha memasarkan dan memperoleh pelanggan baru dan kemudian menyerahkannya kepada Marc untuk mengendalikan sesi bimbingan.

Ketika perbincangan kami berakhir, Marc berkongsi nasihat untuk sesiapa yang berfikir untuk memulakan, tetapi menghadapi masalah untuk menemukan keberanian: 'Walaupun anda memulakan dan akhirnya tidak seperti yang anda harapkan, itu akan menjadi kehidupan yang hebat pengalaman. '

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?



^