Yang Lain

Dropshipping vs Amazon: Cara Berjaya sebagai Dropshipper pada tahun 2020

Transkrip video: Kami akan melakukan sesuatu yang sedikit berbeza. Sebilangan besar dari anda, dan maksud saya banyak anda telah meninggalkan komen mengenai dropshipping vs Amazon. Ini adalah soalan yang sangat baik dan memerlukan jawapan yang lengkap. Lagipun, jika anda akan memulakan dropshipping dengan Oberlo dan Shopify pada tahun 2019 atau 2020, anda perlu mengetahui mengenai persaingan e-dagang anda.

Oleh itu, kita akan membincangkan bagaimana anda, dropshipper pemula, dapat bersaing dengan Amazon. Dan kami akan melakukannya dengan bintang tetamu khas. Cara anda akan belajar adalah dengan mengikuti pengalaman pelanggan di Amazon dan di dropshipping laman web. Sekiranya anda sudah bersedia, mari selami kelebihan dan kekurangan dropshipping vs Amazon.



Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mula memanggil gambar.



Mulakan Percuma

Memahami Psikologi Pelanggan

Baiklah, kita mesti mulakan dengan beberapa psikologi pelanggan . Oleh itu, mari kita mulakan dengan membincangkan bagaimana pelanggan berbelanja dengan dropshipping vs Amazon dan apa maksudnya untuk anda.

Ketahui psikologi pelanggan untuk memahami faedah dropshipping vs Amazon



Ada seseorang yang ingin saya kenalkan kepada anda. Jumpa Magda, Magda suka menganjurkan pesta koktel, dan dengan percutian di sekitar, Magda tidak sabar untuk mengadakan beberapa pesta koktel percutian yang menarik. Magda sudah memiliki beberapa produk yang membantunya mengadakan pesta hebat. Sekarang, dia ingin membeli mesin pembuat koktel supaya dia dapat membuat minuman yang luar biasa. Oleh itu, Magda membuka komputer riba dan menuju ke Amazon untuk mencari koktail.

Sekarang, saya tahu, setakat ini perkara ini tidak begitu baik untuk orang yang menggunakan dropshippers. Magda mahukan pengocok koktel, tetapi bukannya melayari Iklan Facebook , dia menuju Amazon. Namun, mari kita perhatikan pemikiran Magda di sini.

Membeli-belah di Amazon

Dalam senario ini, Magda berada dalam mod perancangan. Dia tahu bahawa dia memerlukan barang-barang tertentu untuk mengadakan pesta koktel, dan dia tahu bahawa pembuat minuman koktail adalah salah satu barang itu. Pengocok koktail cukup asas, tidak banyak yang membezakan antara yang lain. Oleh itu, dia mencari alat pembancuh koktel yang murah supaya dia dapat menyemak item itu dari senarai.



alat pengurusan media sosial terbaik

Hanya dalam satu minit, anda akan belajar bagaimana minda Magda berbeza ketika dia membeli dari kedai dropshipping, dan itu sangat penting untuk anda fahami jika anda mahukan penjualan. Walau bagaimanapun, ada beberapa perkara lagi yang perlu diperhatikan mengenai pengalaman membeli-belah di Magda di Amazon.

Di Amazon, Magda mencari barang tepat yang ingin dibelinya, koktel shaker. Dalam hasil carian, dia melihat banyak penjual menjual produk yang pada dasarnya sama. Tanpa mengklik produk ini, dia juga melihat harga dan ulasan setiap produk.

Magda mengenal pasti pengocok koktel yang mempunyai keseimbangan ulasan yang tinggi dan titik harga yang rendah. Magda mengklik produk dan menatal pantas ke halaman untuk melihat gambar produk dan ulasan pelanggan. Magda tidak terlalu mementingkan spesifikasi produk kerana ini bukan produk yang rumit. Dia hanya mencari bendera merah, alasan apa pun untuk tidak membeli. Tidak melihat apa-apa, Magda membeli shaker koktel. Dengan itu Magda bersandar dan berehat. Dia membeli barang yang dia tahu dia perlukan dan tugasnya di sini selesai.

Memahami psikologi pelanggan dengan senarai semak membeli-belah

Elakkan Barangan Biasa

Kami belum selesai dengan Magda, tapi mari kita berhenti sebentar. Terdapat makanan penting di sini. Jangan menjual produk yang mudah dicari oleh pelanggan. Sekiranya anda menjual item biasa yang diketahui oleh pelanggan, kemungkinan pelanggan hanya akan mencari item tersebut di Amazon sebelum menemui kedai anda. Oleh itu, jual tiga jenis produk ini.

1. Produk Dengan Pelbagai Ciri

Yang pertama adalah produk dengan pelbagai ciri, produk seperti alat utama ini sukar dicari kerana menggabungkan ciri-ciri produk lain. Sebagai contoh, produk ini mempunyai ciri-ciri dari pisau tentera Switzerland, gantungan kunci dan sepasang gunting, yang menjadikannya sangat sukar untuk mencarinya. Apa itu? Gunting rantai kunci? Tidak. Pisau poket? Tidak.

Tidak seperti pengocok koktel, sangat sukar untuk mencari produk ini di Amazon. Oleh itu, pelanggan yang melihat iklan untuknya akan mengalami kesukaran untuk pergi ke Amazon untuk mencari persaingan anda. Jual produk yang menggabungkan ciri penyelesaian masalah, tetapi sukar dijelaskan dalam satu perkataan.

2. Produk Dengan Corak Unik

Jenis produk kedua yang ingin anda jual adalah produk dengan corak unik. Dropshipper Ryan Carroll menghasilkan banyak wang menjual bikini. Dan saya menjana wang menjual legging. Sebab mengapa kami mendapat penjualan, apabila pelanggan melihat sesuatu dalam corak atau reka bentuk yang mereka sukai, mereka tidak akan berusaha mencari corak itu di Amazon.

Contoh produk dengan corak unik

Sebagai contoh, sepasang legging ini dijual seperti orang gila, tetapi jika pelanggan yang menginginkannya, mencarinya di Amazon, mereka harus menghabiskan berjam-jam untuk mencari. Saya mencari legging berkilau merah jambu, dan saya masih tidak melihatnya di halaman pertama hasil. Sekiranya saya seorang pelanggan, saya akan menyerah dan membeli legging ini hanya dari kedai tempat saya menjumpainya. Intinya di sini ialah jika anda menjual produk yang mudah dicari, jual dengan corak atau reka bentuk yang sukar dijelaskan.

3. Produk yang dipasang semula

Jenis produk ketiga yang ingin anda jual adalah produk yang saya namakan sebagai produk yang dipasang semula. Sejujurnya, strategi ini benar-benar membezakan para pemula dari para profesional. Drophippers pemula menjual barang sama seperti yang dijelaskan di AliExpress.

Contoh produk yang dipasang semula

Mereka akan menjual lampu malam unjuran sebagai lampu malam unjuran. Tetapi profesional dropshippers akan mengubah produk ini, iaitu, mereka akan memikirkan penggunaan untuk produk ini yang tidak dibuat oleh pengeluar atau mereka akan memikirkan penonton sasaran untuk produk ini yang tidak difikirkan oleh pengeluar semasa mereka membuatnya.

lagu untuk dimasukkan ke dalam video

Dropshipping vs Amazon: menjual produk yang diperbaiki untuk kelebihan dropshipping

Dalam kes ini, seorang dropshipper yang pro akan memasarkan lampu malam ini sebagai lampu malam duyung duyung, yang menjadikan produk ini kelihatan sangat istimewa. Dan dalam fikiran pelanggan, ini adalah produk yang berbeza dari produk yang mungkin mereka lihat di Amazon. Untuk contoh lain produk jenis ini dan kebaikan dan keburukan dropshipping vs Amazon, mari kembali ke Magda.

Melayari Media Sosial yang Santai

Magda melayari di Instagram, Facebook, dan lain-lain laman media sosial untuk beberapa inspirasi pesta koktel. Buat masa ini, Magda tidak mencari sesuatu yang khusus. Dia melamun. Dia berkhayal tentang betapa seronoknya mengadakan majlis koktel yang sempurna. Dia memikirkan semua rakan yang akan dia kumpulkan dan dia membayangkan mereka bersenang-senang. Tiba-tiba, Magda berhenti menatal. Dia melihat iklan untuk vodka infuser, dengan produk ini Magda dapat membuat vodka berperisa khusus untuk ditambahkan ke koktelnya.

Jeda sebentar.

Magda baru sahaja melihat iklan dari kedai dropshipping dan produk yang diiklankan bukan penyebar vodka, sekurang-kurangnya tidak di AliExpress. Ini hanya sebotol air infusi yang hebat. Walau bagaimanapun, dropshipper, dalam kes ini, adalah bartender yang bijak dan bartender telah menguji produk ini. Dan dia tahu ia berfungsi dengan baik untuk menyuntikkan vodka seperti juga untuk menyiram air. Oleh itu, dia mengambil produk yang dipasarkan oleh orang lain sebagai botol air dan mencipta produk yang sama sekali baru. Itu hebat, tetapi ada perkara penting yang berlaku di sini.

The dropshipper membayar Facebook untuk menghadap orang yang sedang menatal. Seperti Magda, penonton iklan ini tidak mencari produk di Facebook, sebaliknya, mereka bersosial, mereka bosan, mereka melamun. Mereka tidak mencari produk tertentu. Magda mengklik iklan ini kerana menarik lamunan tengahnya. Ia menawarkan produk yang dia tidak tahu bahawa dia perlu membuat pesta koktelnya hebat.

Ini adalah perbezaan penting yang harus anda manfaatkan untuk bersaing dengan Amazon dan inilah jalan utama:

Iklankan produk di mana pelanggan tidak mencari produk.

Itulah cara anda menarik pelanggan sebelum mereka berfikir untuk membeli-belah di Amazon. Anda akan menghadap pelanggan yang mempunyai pemikiran yang sama sekali berbeza. Mereka tidak mencari produk tertentu untuk dibeli. Sebagai gantinya, mereka terbuka untuk cadangan produk baru.

Kelebihan Dropshipping vs Amazon

Oh, tetapi kelebihan dropship berbanding Amazon tidak berakhir di sana. Mari pergi ke halaman produk vodka infuser untuk mengetahui lebih lanjut. Ketika Magda mengklik iklan Facebook, dia langsung dibawa ke ini halaman produk . Halaman produk Shopify ini mempunyai tiga kelebihan berbanding Amazon.

Pertama, ia mempunyai gambaran yang menarik bagi emosi Magda. Penjual Amazon tidak dapat menulis salinan pujukan seperti ini. Mereka mesti memasukkan keterangan produk mereka dengan kata kunci kerana jika tidak, tidak ada yang akan menemui produk mereka. Tetapi dropshippers boleh tulis keterangan produk disesuaikan dengan masalah, masalah, dan keinginan pelanggan mereka, dan itu membantu mendapatkan penjualan.

Dropshipping vs Amazon: sesuaikan keterangan produk untuk kelebihan dropshipping

Kedua, halaman produk ini mempunyai ulasan sebenar bahawa dropshipper yang diimport dari AliExpress. Tidak seperti di Amazon, dropshipper di sini dapat memilih ulasan yang perlu disertakan di halaman produk. Kini, ciri ini tidak diperlukan untuk bersaing dengan Amazon, tetapi beberapa orang yang menurunkannya sangat berguna. Anda perlu memasang aplikasi untuk mengimport ulasan dari AliExpress .

Akhirnya, tidak ada persaingan dalam hal ini Kedai Shopify . Tidak seperti di Amazon, Magda tidak melihat cadangan produk dari pesaing di sini, dan dia juga tidak dapat menekan kembali dan mendapatkan senarai hasil carian beratus-ratus produk serupa. Satu-satunya produk yang dilihatnya ialah produk dropshipping yang dilihatnya di iklan. Intinya: Magda melihat sesuatu yang tidak pernah dia tahu yang dia mahukan dan sekarang, dia menginginkannya buruk, dia mengklik membeli, dan di suatu tempat di luar sana seorang dropshipper menjadi sedikit lebih kaya.

Perhatikan bahawa dalam mindset ini, Magda tidak begitu mementingkan masa penghantaran. Dia tidak merancang untuk memulakan penyiram vodka ini dalam hidupnya, jadi ia tidak memberi perbezaan besar kepadanya sekiranya tiba dalam dua minggu. Walau bagaimanapun, jika anda masih prihatin untuk bersaing dengan Amazon pada masa penghantaran. Kami sudah mendapat video semua mengenainya.

Biarkan saya bermain sebagai penyokong syaitan sebentar. Bagaimana jika Magda tidak mengklik beli? Bagaimana jika, seperti yang ditakutkan oleh banyak orang, dia pergi ke Amazon untuk melihat apakah dia dapat menemui penyuntik vodka dengan harga yang lebih rendah dengan penghantaran yang lebih pantas? Mari kita cari.

Kadar Penukaran Dropshipping vs Amazon

Dalam senario ini, Magda pergi ke Amazon dan mencari 'vodka infuser'. Lagipun, itulah yang dilihatnya dalam iklan. Magda melihat kit infusi mahal dan termos besar. Dia melihat sebilangan botol air infusi, tapi bukan itu yang Magda fikir dia cari. Otaknya bersemangat untuk mencari sesuatu yang disebut penyuntik vodka dan dia tidak menjumpainya.

Memasarkan botol infusi ini sebagai penyuntik vodka

Di sinilah kita kembali sepenuhnya memilih produk untuk dijual . Ingat, dropshipper ini tidak menjual botol air infus. Baiklah, dia. Tetapi dia menyebutnya sebagai penyebar vodka. Dia sengaja memasang kembali botol air infus untuk kegunaan yang akan dianggap berharga oleh pelanggannya yang suka dengan koktel. Begitulah cara dia melindungi dirinya dari persaingan dari Amazon. Dan ingat, dia juga boleh melakukan ini dengan menjual produk dengan ciri atau corak unik yang sukar digambarkan.

Sekarang, mungkin Magda pandai. Mungkin Magda memutuskan bahawa salah satu botol infusi ini akan berfungsi dengan baik dan dia membelinya dari Amazon. Itu boleh berlaku. Dropshipper juga boleh kehilangan penjualan dan jika Magda memutuskan untuk menonton Netflix atau menikmati makanan ringan atau tidur siang. Dalam mana-mana kes tersebut, dropshipper akan kehilangan jualan. Tetapi di sinilah perlu diingat bahawa kadar penukaran e-dagang purata adalah sekitar dua peratus . Ini bermaksud bahawa secara purata, hanya dua dari setiap 100 pengunjung kedai yang akan membeli dari kedai anda atau dari kedai lain. Jangan turun mengenai perkara ini.

apa hati merah di snapchat

Perniagaan penurunan bernilai jutaan dolar dibina berdasarkan kadar penukaran dua peratus. Perniagaan ini dikendalikan oleh dropshippers yang menguji banyak produk untuk dijual, benar-benar hebat dalam iklan Facebook dan mendapatkan penjualan halaman produk penukaran tinggi . Tetapi yang paling penting, para pengirim titisan ini tidak diintimidasi oleh Amazon. Mereka fokus pada apa yang dapat mereka kendalikan, dan apa yang dapat mereka lakukan dengan baik dan mereka mengatasinya sementara yang lain berhenti.

Anda boleh menjadi salah seorang dropshippers. Saya baru tahu. Oleh itu, beritahu saya dalam komen apa jenis perniagaan yang anda bangun dan saya akan menjawab dengan kata-kata yang menggalakkan. Dan sehingga bila-bila masa belajar lebih kerap, pasar lebih baik dan menjual lebih banyak.

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?



^