Artikel

Cara Menangani Kekecewaan

Sebagai makhluk kebiasaan, kita manusia tahan secara semula jadi untuk mengubah.

Idea yang dikemukakan cenderung ditolak sebelum diterokai.



Dan seperti yang telah dibuktikan oleh sejarah, semakin banyak idea yang tidak konvensional (sinonim: kreatif), semakin banyak rintangan yang akan dihadapinya, dan semakin tidak mungkin ia akan melihat cahaya hari.



Tetapi seringkali, saat-saat pemikiran dan bola lampu di luar kotak inilah yang menjadikan kita di jalan kejayaan dan kemajuan.

Ini sangat relevan dalam dunia perniagaan, di mana inovasi digalakkan dan bahkan dipertaruhkan (fikir syarikat modal teroka melabur dalam syarikat permulaan).



Namun, mengambil langkah pertama itu kadang-kadang memerlukan banyak keyakinan - dan pemberontakan, di mata beberapa orang.

Sekiranya anda telah menetapkan matlamat, sangat penting untuk terus bertahan dalam segala kekecewaan yang mungkin berlaku - walaupun mereka berasal dari orang yang dikasihi yang mempunyai minat terbaik.

cara membuat senarai twitter

Dengan cara itu, jika anda berjaya, anda akan mempunyai sesuatu yang boleh dibanggakan dan ditunjukkan. Dan jika anda gagal, anda boleh berjalan dengan kepala yang tinggi, mengetahui bahawa anda telah memberikan semua.



Berikut adalah empat cara peniaga yang berjaya telah menangani rasa putus asa.

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mula memanggil gambar.

Mulakan Percuma

Ikut Hati Anda

bentuk hati

Vlad Gasan | selalu tahu dia mahu menjadi usahawan.

Walaupun dia menerima tawaran untuk bekerja di salah satu syarikat teknologi terbesar di dunia, eBay, dia tahu itu adalah pekerjaan batu loncatan.

Baru sahaja dia dapat menyimpan wang yang cukup memulakan perniagaannya sendiri .

Oleh itu, ketika tiba masanya untuk meninggalkan kedudukan yang aman, selesa, dan bergaji tinggi, banyak yang merasa bingung.

'Mereka seperti, 'Anda hanya orang bodoh, jangan lakukannya,'' kata Vlad.

Walaupun kelihatan gila bagi sesetengah orang, itu adalah keputusan yang tidak diragukan bagi Vlad.

Beberapa usaha pertamanya tidak berjalan seperti yang dirancang.

Tetapi Vlad tidak membiarkan kegagalan ini menghalangnya. Dia terus berusaha dan belajar dari setiap kesalahan.

Hari ini, dia adalah pemilik kebanggaan pelbagai kedai e-dagang , salah satunya menjana sehingga $ 1,500 jualan setiap hari.

Ubah Ketidakpuasan Menjadi Motivasi

impian besar

Ryan Carroll mungkin menjalani gaya hidup pengusaha yang dicemburui dunia (sekurang-kurangnya sebelum COVID-19 dia). Tetapi seperti kebanyakannya, perjalanannya menuju kejayaan hampir tidak berjalan lancar.

Selain usaha perniagaannya yang gagal, dia juga menghadapi tekanan keluarga dan sosial.

Ryan dibesarkan di dunia di mana kuliah setelah sekolah menengah adalah norma dan jangkaan.

'Seluruh keluarga saya, setelah saya lulus, seperti memburuk-burukkannya, seperti,' Sekurang-kurangnya pergi ke kolej komuniti, & apos 'kata Ryan.

Dia malah menghadapi tentangan di sekolah dari seorang guru yang memberitahunya bahawa dia akan bekerja di McDonald's seumur hidupnya jika dia tidak pergi ke kuliah.

Dan bukannya membiarkan komentar itu menjatuhkannya, Ryan menganggapnya sebagai motivasi dan meneruskannya.

'Salah satu tujuan saya akhirnya adalah memberi francais McDonald's supaya saya boleh mendapatkannya di saku saya.'

Tiba Kompromi

jabat tangan lego

Seperti Ryan, Cole Donovan menghadapi banyak rasa kecewa di rumah mengenai rancangan keusahawanan e-dagangnya.

Ia sampai ke titik di mana dia kehilangan semua wangnya di beberapa kedai pertamanya dan harus memberitahu keluarganya bahawa dia telah memberikan semuanya.

Kecuali dia tidak.

Dia terus maju dan kini menjalankan perniagaan dalam talian berjuta-juta dolar.

Seorang pelajar kolej ketika pertama kali memulakan perniagaannya, Cole akhirnya sampai ke tahap di mana dia memperoleh cukup pendapatan sehingga dapat mendedikasikan dirinya sepenuh masa untuk perniagaannya.

Tetapi di sebalik jumlah yang dia tarik, ibu bapanya tetap tidak yakin.

'Tidak kira apa pun nombor yang saya masukkan di papan tulis, mereka seperti,' Oh, ayolah, anda merosakkan masa depan anda dalam semua ini, 'kata Cole.

Untuk menenangkan mereka, Cole kini kembali ke kuliah setelah cuti setahun. Dia akan lulus - mungkin tanpa pinjaman - dengan ijazah kejuruteraan, dan selepas itu dia akan memberi tumpuan sepenuhnya kepada rancangan e-dagangnya.

Biarkan Nombor Lakukan Berbual

nombor

Pada usia 16 tahun, keluarga Suhail mengharapkan dia melakukan apa yang harus dilakukan oleh kebanyakan lelaki berusia 16 tahun yang lain - belajar.

Semasa dia menghadiri waktu belajar yang sunyi di sekolah di mana dia seharusnya menumpukan perhatian pada kerja sekolahnya, dia mencari bagaimana menjana wang dalam talian .

Salah satu usaha pertama yang berjaya adalah menjual di eBay .

Berasal dari keluarga kelas pekerja biasa, Suhail memberikan 1.000 £ pertama yang dia buat dari sana kepada ayahnya, yang menggunakannya untuk melunaskan sejumlah hutang.

Ibu bapanya sedikit terbuka setelah melihat sedikit kejayaannya dan lebih menerima rancangan keusahawanannya. Walaupun begitu, mereka tidak mahu dia terganggu.

Itu semua berubah satu malam.

Jam 3 pagi ketika Suhail terjaga dengan pemberitahuan yang memberitahunya bahawa dia telah membuat £ 300 dari kedai e-niaga - ketika tidur.

Dia segera masuk ke bilik orang tuanya dengan berita itu. Dan ketika itulah mereka menyedari potensi semuanya.

'Mereka menjadi gila kerana di rumah saya hanya ayah saya yang bekerja. Kerana ibu saya cacat sehingga dia tidak dapat bekerja. Jadi kami seperti, 'Mari kita serius,' 'kata Suhail.

Apabila anda mempunyai hasil, ia akan berjaya. - Suhail Nurmohamed

Kesimpulannya

Sama seperti kegagalan, perlawanan menjadi sebahagian daripada perjalanan menuju kejayaan.

Seperti yang sukar didengar, difahami bahawa lebih kerap daripada tidak, mereka dikatakan oleh mereka yang hanya mencari anda.

Dengarkan mereka, dengarkan mereka, dan beri mereka pemikiran.

Tetapi jangan biarkan mereka menghalang cita-cita anda.

Seperti kata pepatah:

Anda jarang menyesal dengan apa yang anda lakukan. Anda menyesal dengan apa yang tidak anda lakukan.

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?



^