Artikel

Bagaimana Saya Menjana $ 8,873 Dalam 31 Hari Menjual Cermin Mata Hitam

Saya adalah seseorang yang benar-benar mempercayai itu semua orang berpotensi menjadi usahawan yang berjaya, dan saya dalam misi untuk membuktikannya.

Baru-baru ini saya melancarkan dan membina kedai e-dagang yang berjaya, dan mendokumentasikan setiap langkah perjalanan saya supaya saya dapat menunjukkan kepada pengusaha seperti awak bagaimana mencari kejayaan dengan dropshipping.



Kembali pada bulan Mac 2018, saya berkongsi bagaimana saya membina kedai dropshipping yang menghasilkan $ 6,667 dalam masa kurang dari 8 minggu .



Kedai itu berjaya besar, tetapi saya tahu saya boleh melakukan yang lebih baik.

Dan saya kembali hari ini untuk menunjukkan apa yang saya buat.



Saya menetapkan bar lebih tinggi. Saya mahu pergi lebih besar .

Saya masih menjalankan kerja 9 hingga 5 dan saya masih harus mengurus hal-hal peribadi semasa saya menguruskan perniagaan ini, tetapi itulah kehidupan.

Dan dalam hidup, anda tidak perlu menjadi genius untuk berjaya. Ya, saya pasti tidak.



Anda hanya perlu memastikan bahawa anda meletakkan karya tersebut.

Kajian kes ini akan memperincikan semua pekerjaan yang saya lakukan untuk mengambil perniagaan ini dari mana-mana ke kedai dropshipping yang berjaya. Segala-galanya dari membina kedai, hingga hari pelancaran, kempen pemasaran pertama saya, hingga penjualan pertama saya. Semuanya ada di sini.

Baiklah, bersedia untuk mengetahui bagaimana saya menjana $ 8,873 dalam 31 hari dengan dropshipping? Mari pergi!

Isi Kandungan

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mula memanggil gambar.

Mulakan Percuma

Matlamat yang Betul

Penetapan matlamat adalah bahagian penting dalam keusahawanan.

Lagipun, jika anda tidak mempunyai matlamat, bagaimana anda tahu jika anda berjaya?

Oleh itu, saya memutuskan bahawa saya mahu menggunakan S.M.A.R.T. matlamat untuk mengikuti perkembangan saya, dan mereka benar-benar membantu membuat saya termotivasi sepanjang projek ini.

Salah satu tujuan untuk perniagaan baru ini adalah untuk membuktikan bahawa dropshipping adalah, dan akan selalu menjadi, model perniagaan yang nyata dan lestari bagi pengusaha yang ingin memulakan perniagaan dalam talian.

Tetapi, tentu saja, tujuan utama yang perlu saya tetapkan adalah matlamat pendapatan .

Saya memutuskan bahawa saya mahu membuat lebih banyak wang daripada yang saya lakukan dengan kajian kes sebelumnya (semasa saya menjana pendapatan $ 6,667) dan mencapainya dalam a jangka masa yang lebih pendek .

Saya juga memutuskan bahawa saya berhasrat untuk mendapatkan kadar pelanggan kembali sekurang-kurangnya 5%, kerana ini akan menjadi cara yang baik untuk mengukur kepuasan pelanggan.

Dan akhirnya, saya ingin mencapai kadar penukaran sebanyak 4%. Ini bermaksud bahawa empat dari setiap 100 pengunjung ke kedai saya perlu menjadi pelanggan yang membayar. Ini mungkin merupakan matlamat paling sukar yang saya tetapkan untuk diri saya, terutamanya memandangkan kadar penukaran purata perniagaan e-dagang adalah hanya 2% .

Setelah menetapkan matlamat saya, saya sangat teruja dengan pengembaraan baru ini!

Apa Yang Dijual

Sesiapa yang memulakan perniagaan e-dagang mungkin telah bertanya 'Apa yang harus saya jual?' sekurang-kurangnya sekali.

Ini adalah salah satu kebimbangan terbesar untuk dropshippers baru, dan mungkin ada yang menganggap bahawa anda perlu mencari produk yang popular untuk berjaya .

Ini tidak semestinya benar.

Produk yang popular pasti dapat membantu anda dalam perjalanan anda, tetapi mereka tidak akan menentukan nasib perniagaan anda sahaja.

Saya sebenarnya mempunyai beberapa keperluan peribadi yang saya cari dalam produk yang akan saya sertai.

Keperluan tersebut adalah:

Oleh itu, saya mempunyai kerangka untuk memilih produk saya, tetapi saya sebenarnya tidak tahu apa sebenarnya yang ingin saya jual.

Daripada melakukan semua kerja keras itu sendiri, saya hanya memanfaatkan sumber yang dapat diakses oleh semua orang: blog Oberlo, khususnya' Apa yang hendak Dijual 'bahagian, dan Saluran YouTube Oberlo .

Penyelidikan produk boleh mengambil lama , dan itulah masanya saya tidak mempunyai, jadi saya memutuskan untuk membuat keputusan cepat.

Setelah melayari beberapa artikel, akhirnya saya berjaya. Saya tahu apa yang saya mahu jual.

Cermin mata hitam fesyen.

Orang selalu ingin membeli cermin mata hitam baru - selalu ada tempat di bumi di mana matahari bersinar.

Dan itu bermaksud selalu ada permintaan untuk cermin mata hitam .

Memesan Produk untuk Jaminan Kualiti

Saya menjalankan perniagaan dropshipping, yang bermaksud bahawa pembekal saya akan menghantar produk mereka terus kepada pelanggan saya. Saya tidak akan melihat mereka

Ini sangat bagus di satu pihak, kerana saya tidak perlu risau mengendalikan inventori atau pesanan penghantaran. Tetapi sebaliknya, saya berusaha membina jenama, jadi jaminan kualiti adalah suatu keperluan.

Sebenarnya, Saya tidak boleh tekankan betapa pentingnya pesanan ujian .

Produk berkualiti rendah dari pembekal yang tidak boleh dipercayai adalah pilihan utama untuk dropshippers.

Dan anda, pemilik perniagaan, mempunyai tanggungjawab untuk mengetahui bagaimana rasanya menerima produk yang sebenarnya anda jual.

Oleh itu, saya memesan sendiri sampel produk dan mengesahkan kualiti produk saya sendiri.

Saya ingin mendapatkan pengalaman penuh yang akan dimiliki oleh pelanggan saya semasa mereka menerima produk saya.

Cukup melihat gambar produk dalam talian tidak cukup untuk memastikan kualiti produk tinggi. Saya perlu melihat sendiri produknya.

Setelah memesan produk - produk yang sama seperti yang saya jual di kedai saya - saya sangat gembira dengan kualitinya, jadi saya memutuskan untuk menumpukan perhatian pada bahagian perniagaan baru saya: penjenamaan .

Perlu bertahun-tahun kerja keras untuk mewujudkan jenama yang tidak dapat dilupakan.

Saya hanya mempunyai empat minggu untuk menjalankan kedai ini, tetapi saya masih ingin menunjukkan kepada anda bagaimana anda boleh membina jenama untuk perniagaan dropshipping anda.

Oleh itu, saya memulakan dengan bahagian penting dari setiap jenama - nama perniagaan.

Memilih Nama Perniagaan

Nama perniagaan anda benar-benar penting - jika anda memilih yang menarik, ia akan meninggalkan kesan yang berterusan kepada khalayak anda.

Tetapi, ia tidak semestinya terdengar hebat. Saya juga cuba memastikan bahawa saya memilih nama yang mempunyai nama domain .com.

Tujuan saya adalah untuk mencari dua (atau lebih) perkataan yang dapat saya gabungkan untuk menjadikan nama perniagaan saya.

Setelah beberapa minit, saya muncul dengan nama 'Sunyez'.

Saya memutuskan ini kerana ejaannya berbeza untuk 'sunnies', yang merupakan istilah slang untuk 'kacamata hitam.'

Saya melihat 'Sunyez' di Pangkalan Data Jenama Global WIPO untuk memastikan saya tidak menghadapi masalah undang-undang - tidak ada entri untuk nama ini, jadi saya terus maju.

Nasib baik, sunyez.com masih ada. Oleh itu, saya membeli domain dan melompat ke bahagian seterusnya: membuat logo perniagaan.

Saya mempunyai kemahiran asas Adobe Photoshop, tetapi saya tidak mahu membuat logo untuk perniagaan saya - saya tidak sehebat profesional.

Oleh itu, saya mengupah pereka web bebas Fiverr untuk membantu saya membuat logo untuk kedai saya.

Setelah mendapat penerangan ringkas mengenai perniagaan saya, dan jangkaan yang saya ada untuk reka bentuknya, mereka berjaya.

Saya menerima reka bentuk akhir saya dua hari kemudian.

Saya tidak gembira dengan hasilnya, tetapi saya tidak mahu menghabiskan lebih banyak wang atau masa untuk logo baru. Saya memutuskan untuk menyimpannya dengan sedikit perubahan.

Saya menerima bahawa ini adalah kesalahan pertama saya semasa menjalankan perniagaan ini. Saya harus memberikan arahan yang lebih jelas. Nasib baik, ini dapat diperbaiki dengan mudah.

Walaupun logo mempunyai kecerunan warna yang saya mahukan, saya menukarnya menjadi nada oren.

Pada akhirnya, ini menjadi logo terakhir:

Setelah nama dan logo perniagaan selesai, sudah tiba masanya untuk beralih ke langkah berikutnya:

Membina kedai Shopify saya.

Membina Kedai Shopify Saya

Salah satu perkara hebat mengenai Shopify ialah anda tidak perlu menjadi pereka web untuk membuat kedai dalam talian anda yang menakjubkan.

Sebaliknya, anda boleh gunakan tema (percuma atau berbayar) untuk meletakkan asas untuk kedai anda. Tema adalah templat yang telah dirancang sebelumnya yang boleh anda tambahkan ke kedai anda dengan hanya beberapa klik - mereka juga boleh disesuaikan sehingga anda dapat menambahkan sentuhan peribadi anda sendiri.

Setelah melayari sedikit, saya memutuskan untuk membeli tema Shopify yang disebut ' Simetri ”Dengan harga $ 180. Saya memilih tema khusus ini kerana ia membolehkan saya membuat bahagian visual yang sesuai dengan tujuan saya membina jenama.

Ingat: e-dagang adalah untuk mewujudkan pengalaman membeli-belah yang luar biasa. Saya mahu pelanggan masa depan saya bersenang-senang melayari dan membeli-belah di kedai saya

Reka Bentuk Kedai

Langkah pertama yang saya ambil setelah memilih tema saya ialah merancang laman utama.

Saya memberi tumpuan kepada semua perkara 'di bahagian atas', yang bermaksud semua yang anda lihat sebelum anda menatal halaman ke bawah.

Biasanya, kedai e-dagang mempunyai gambar pahlawan atau gelangsar di bahagian atas, dan kemudian meletakkan produk mereka di bahagian bawah - ini bermaksud bahawa pelanggan perlu menatal ke bawah untuk melihatnya.

Saya mencari sebaliknya.

Semua perkara di atas adalah harta tanah utama, jadi saya fokus untuk mengoptimumkannya.

Sekiranya anda mengunjungi kedai Shopify saya dalam beberapa hari pertama, anda akan melihatnya:

Masalahnya ialah - Saya mempunyai data sifar. Saya tidak tahu produk mana yang paling masuk akal untuk diletakkan di bahagian atas halaman.

Oleh itu, saya meneka dan memilih produk yang sesuai dengan skema warna gambar wira saya:

Merangka Halaman Produk

Semasa merancang halaman produk saya, saya mahu ia mempunyai rupa dan rasa yang sama seperti yang saya buat untuk jenama saya.

Dari warna hingga kata-kata, perlu ada rasa konsistensi.

Tanpa mengetahui siapa sasaran khalayak saya yang sebenarnya pada ketika itu, saya hanya dapat membuat andaian mengenai jenis gaya yang mungkin disukai oleh bakal pelanggan saya.

Untuk mendapatkan lebih banyak data mengenai halaman produk saya, saya membuat dua gaya yang berbeza.

Yang pertama sangat mudah dan hanya memasukkan maklumat produk yang diperlukan. Sementara itu, yang kedua mempunyai banyak salinan yang lebih pantas.

Bolehkah anda meneka versi mana yang lebih baik?

Soalan muslihat.

Pada akhir kajian kes empat minggu ini, tidak ada pemenang yang jelas. Kedua-dua gaya ditukar dengan baik, yang membuktikan bahawa terdapat banyak cara yang berbeza untuk menjadikan halaman produk anda berfungsi.

Aplikasi Shopify

Terdapat banyak aplikasi yang membantu saya dalam perjalanan.

Pada akhir kajian kes ini, saya menggunakan sejumlah enam aplikasi Shopify di kedai saya.

Oberlo :

Ini adalah pasaran nombor satu di Shopify untuk membantu pengusaha mencari produk untuk dijual dalam talian. Saya memperoleh semua produk saya dari Oberlo, dan saya dapat memenuhi setiap pesanan hanya dengan beberapa klik.

Borang Hubungan Mudah :

Sangat sesuai untuk membuat borang hubungan yang hebat dan borang boleh disesuaikan 100%.

Tergesa-gesa :

Aplikasi ini membantu saya untuk membuat kekurangan, jadi bakal pelanggan saya lebih terdorong untuk menjadi pelanggan yang membayar.

Butang Tambah ke Troli :

Ketika bekerja dengan halaman produk yang lebih panjang, butang 'tambah ke troli' hilang, dan ini dapat mengakibatkan pelanggan berhenti. Seperti namanya, butang tambah ke troli akan selalu kelihatan di sisi halaman.

Sumo :

Saya menggunakan Sumo untuk mempromosikan hadiah dan mengumpulkan alamat e-mel.

Beberapa aplikasi mempunyai bayaran bulanan. Saya tidak mahu membelanjakan wang yang tidak perlu, jadi saya hanya menambahkan aplikasi apabila saya memerlukannya.

Setelah menguruskan aplikasi saya, sudah tiba masanya untuk mula memberi tumpuan kepada bahagian terpenting dalam menjalankan perniagaan: pelanggan.

Khalayak Sasaran Saya

Apabila sebuah kedai mendapat kejayaan, itu kerana satu sebab utama: mereka telah menemui cara untuk memberi nilai kepada orang yang paling penting, pelanggan mereka.

Itulah sebabnya saya selalu suka memulakan perniagaan baru dengan mengetahui siapa sebenarnya pelanggan saya.

Kerana saya bermula dari awal, saya perlu berfikir secara kritis tentang bagaimana saya memperoleh pemahaman itu.

Untuk mendapatkan a samar-samar kesan khalayak sasaran saya, saya memutuskan untuk melakukan wawancara sederhana dengan mereka mengenai beberapa topik yang mungkin mereka sukai.

Saya melakukan ini kerana beberapa sebab:

  1. Saya dapat menghubungi pelanggan saya dan menambahkan unsur manusia dalam hubungan
  2. Saya mendapat maklumat mengenai tempat tinggal khalayak sasaran saya
  3. Saya dapat menyebarkan berita mengenai kedai dalam talian saya
  4. Saya boleh menggunakan wawancara untuk membuat kandungan blog (yang berpeluang untuk dikongsi)
  5. Saya dapat mengetahui jenis kata-kata yang sesuai dengan mereka, yang dapat membantu suara jenama saya sesuai dengan perkataan mereka

Mari kita lihat apa yang saya buat untuk mengumpulkan orang yang ditemubual.

Audiens Sasaran Saya: Andaian Tentang Pemirsa Sasaran Saya

Saya menganggap bahawa penonton saya adalah wanita, dan berminat dengan media sosial, blogging, dan fesyen.

Harap maklum bahawa ini sama sekali tidak mensasarkan pemirsa. Saya hanya memerlukan titik permulaan untuk melangkah ke langkah kedua.

Khalayak Sasaran Saya: Membuat Tinjauan

Ini adalah bahagian termudah dalam proses tiga langkah.

Saya datang dengan pendek Borang Google tinjauan yang hanya memerlukan dua minit untuk diselesaikan, dan memasukkan kod diskaun 60% untuk kedai saya pada akhirnya.

Ini dia pautan ke tinjauan asal Saya gunakan dalam kajian kes ini. Saya memilih untuk mengemukakan soalan-soalan ini kerana saya fikir ia relevan dengan sasaran sasaran saya.

Penonton Sasaran Saya: Meminta Temu Bual

Untuk mencari orang untuk temu ramah saya, saya hanya menyiarkannya di media sosial dari akaun Facebook peribadi saya:

Saya tidak membuat promosi lebih lanjut untuk temu ramah ini.

Kumpulan Facebook boleh menjadi sumber yang baik, tetapi mereka perlu ditangani dengan berhati-hati. Spam akan diperlakukan seperti itu, dan ada kemungkinan besar anda akan dilarang dari kumpulan tersebut.

Kami hanya tetamu dalam kumpulan Facebook tersebut. Ingat itu.

Pada akhirnya, saya mengumpulkan hasil dari 17 wawancara berbeza yang membantu saya untuk melangkah ke tangga keempat.

Khalayak Sasaran Saya: Menganalisis Data

Saya perlu mengetahui jenis bahasa yang paling sesuai dengan penonton saya.

Kemungkinan besar bahawa saya, seorang pengusaha lelaki berusia 29 tahun, bercakap dengan sangat berbeza daripada seorang blogger fesyen wanita berusia 24 tahun.

Oleh itu, untuk menganalisis data saya hanya menyalin / menampal jawapan ke dalam pembilang perkataan untuk mendapatkan analisis perkataan mana yang paling banyak digunakan.

Ini adalah hasil yang saya cari.

Sekarang terpulang kepada saya untuk memastikan bahawa saya menggunakan pesanan yang disukai oleh khalayak sasaran saya.

Dan, sebagai ucapan terima kasih untuk masa yang dihabiskan orang untuk temu ramah, saya menawarkan untuk berkongsi pegangan media sosial atau pautan laman web mereka di blog kedai saya.

Selepas beberapa suntingan, saya menerbitkan catatan blog seperti ini di laman web saya:

Bahagian terbaiknya ialah orang benar-benar terlibat dengan catatan blog ini!

Orang yang berpikiran serupa dari seluruh dunia merasa cukup selesa untuk meninggalkan komen dan berkongsi catatan blog ini.

Dari segi lalu lintas, blog saya menunjukkan prestasi yang baik. Ini tidak secara langsung membawa kepada penjualan dalam projek 30 hari ini, tetapi ini bukan tujuannya, jadi saya berpuas hati dengan mendapat sedikit lalu lintas dan pendedahan.

Untuk menyebarkan berita mengenai catatan ini dengan lebih jauh, saya memberitahu semua orang yang ditemu ramah setelah wawancara mereka diterbitkan. Ini membawa kepada perbualan seperti ini:

Saya tidak mendapat jualan dari ini, tetapi saya memperoleh sesuatu yang lebih berharga: pandangan mengenai pelanggan saya.

Saya dapat mengetahui siapa mereka, apa yang paling penting bagi mereka, dan bagaimana saya dapat melayani mereka dengan lebih baik.

Saya tidak dapat lebih gembira dengan pandangan yang saya pelajari dari temu ramah ini. Dari situ saya akhirnya dapat bergerak maju dan bermula dengan laman media sosial saya.

Menubuhkan Media Sosial

Media sosial adalah alat yang sangat berharga bagi usahawan.

Terdapat beberapa saluran media sosial yang boleh anda gunakan untuk memasarkan perniagaan anda, tetapi saya memilih dua yang terbesar, Facebook dan Instagram, sebagai titik fokus saya.

Menubuhkan Facebook

Ketika datang ke Facebook, saya memutuskan untuk memastikan reka bentuk halaman saya sangat mudah.

Saya menggunakan logo tersuai yang saya dapat dari freelancer saya, dan membuat gambar sampul cepat Canva . Saya juga menambah ' Berbelanjalah sekarang Butang ke halaman saya, supaya orang dapat melihat-lihat produk saya.

Begini rupa:

Menyiapkan halaman Facebook saya tidak terlalu lama. Setelah selesai, saya berpindah ke laman Instagram saya.

Menyiapkan Instagram

Instagram adalah salah satu daripada paling popular platform media sosial, dan mereka sentiasa mengemas kini platform mereka untuk menjadikannya lebih baik untuk jenama dan usahawan.

Saya memilih nama pengguna 'sunyez.shades', menambahkan logo saya, dan memberikan penerangan ringkas untuk akaun Instagram saya.

Kemudian saya menjumpai sembilan gambar dari Pecah dan mula menghantarnya dengan hashtag yang berkaitan , dan jumlah pengikut saya mula meningkat!

Inilah rupa profil saya selepas beberapa hari:

Boleh tahan juga.

Pemasaran Media Sosial Organik

Saya kehilangan sesuatu ketika ini - kandungan untuk disiarkan di media sosial.

Tidak menjadi masalah jika terdapat ratusan juta pengguna harian di Instagram dan Facebook jika saya tidak memberi nilai kepada mereka.

Dan untuk memantapkan jenama saya dan menarik pengikut baru, saya memerlukan kandungan. Sebilangan besarnya.

Mengautomasikan Kandungan Media Sosial

Oleh kerana saya menjalankan perniagaan ini sahaja, dan sebagai projek sampingan, saya memerlukan bantuan automasi pemasaran.

Saya tidak terlalu suka mengotomatisasi terlalu banyak ketika saya menjalankan perniagaan baru, tetapi sedikit pertolongan boleh membantu.

Menjadualkan Catatan Facebook

Saya memutuskan untuk menggunakan alat yang dipanggil ketiadaan untuk menjadualkan catatan Facebook saya.

Kenapa?

Dengan baik, alat ini dapat menganalisis laman web anda untuk sebarang catatan blog dan membuat hingga 12 bulan kempen media sosial dari setiap catatan blog.

Sesuai untuk keadaan saya sekarang.

Selain itu, lostlettr mempunyai ciri yang mengambil potongan dari catatan blog dan membuat grafik yang boleh anda kongsi di media sosial.

Begini rupa:

Tidak ada yang terlalu mewah, tetapi masih lebih baik daripada sekadar teks biasa.

Oleh itu, saya menjadualkan beberapa kandungan untuk Facebook, dan kemudian saya perlu mengetahui bagaimana saya akan mengautomasikan kandungan Instagram saya.

Menjadualkan Kandungan Instagram

Sayangnya, misslettr tidak membenarkan saya menghubungkan kedai Shopify saya dengan Instagram, jadi saya memerlukan alat lain.

Penyangga adalah penyelesaian yang baik untuk masalah saya.

Sangat mudah digunakan, jadi saya mendapatkan beberapa gambar percuma dari Pecah dan membeli beberapa stok gambar dari Stok Adobe .

Setelah saya mengumpulkan sekitar 10 gambar, saya menjadualkan catatan di Buffer, dan kemudian membiarkannya dilancarkan sepanjang projek ini.

Selanjutnya, sudah tiba masanya untuk menyelami pemasaran.

Usaha Pemasaran Pertama

Pada ketika ini, saya mungkin telah menyiapkan beberapa iklan Facebook untuk menguji apakah orang benar-benar berminat dengan jenama saya, tetapi saya memilih sesuatu yang berbeza. Sesuatu yang saya telah berjaya pada masa lalu.

Mesej langsung Instagram.

Mereka adalah cara terbaik untuk menghubungi terus calon pelanggan dan meminta maklum balas yang jujur ​​mengenai perniagaan baru.

Sekarang, mesej langsung Instagram juga merupakan kaedah yang baik untuk mengganggu orang atau, lebih buruk lagi, membuat bendera akaun anda. Oleh itu, anda tidak boleh mengeluarkan puluhan mesej.

Saya menghantar sembilan pesanan langsung Instagram menggunakan pemesejan ini:

Saya memberi masa untuk orang ramai dengan dua kod diskaun - satu di bio saya, dan yang lain dalam sorotan cerita saya.

Dan tidak lama lagi, saya mempunyai kejutan yang besar menanti saya.

Jualan Pertama

Rancangannya berjaya!

Halaman Instagram saya mendapat perhatian seorang wanita muda (yang sangat sesuai dengan khalayak sasaran saya) dan dia sebenarnya menggunakan kod diskaun 15% yang saya masukkan ke dalam bio Instagram saya.

Dia tidak membeli apa-apa, tapi saya ada pembayaran pertama ditinggalkan .

Hampir sampai.

Tetapi perkara paling penting yang saya perolehi adalah keyakinan bahawa ada orang yang mempunyai minat yang jujur ​​dalam perniagaan saya.

Juga, saya mendapat alamat e-mel untuk ditambahkan ke senarai mel saya!

Oleh itu, saya mengambil perjudian dan menghantar troli terbengkalai e-mel kepada satu-satunya ahli dalam senarai mel saya dengan kod diskaun 50%, dan ka-ching! - beberapa minit kemudian saya mendapat jualan pertama saya!

Rasa untuk membuat penjualan pertama saya adalah sesuatu yang akan selalu saya hargai.

Ini adalah salah satu perasaan paling menggembirakan dan memuaskan yang dapat dialami oleh pengusaha e-dagang.

Tetapi penting untuk diingat bahawa masih ada jalan yang panjang. Ini hanyalah langkah pertama di bulan.

Dan kerana e-mel troli yang ditinggalkan membawa saya penjualan pertama saya, saya menuju ke penyedia e-mel sayauntuk mengoptimumkannya.

E-mel Troli Terbengkalai

Mari mulakan bahagian ini dengan kuiz kecil:

Siapa yang lebih cenderung membeli produk dari kedai anda?

  1. Pelawat kali pertama.
  2. Pelawat yang sudah memasukkan produk ke dalam troli tetapi turun sebelum pembayaran.

Anda meneka, itu adalah B - orang yang hampir menjadi pelanggan.

Dan penting untuk diingat bahawa terdapat begitu banyak sebab mengapa seseorang boleh berhenti semasa proses pembayaran, tetapi anda tidak akan pernah tahu apa sebab sebenarnya.

Itulah sebabnya penting untuk menindaklanjuti semua orang yang tidak menyelesaikan proses pembayaran mereka.

Oleh itu, kerana kedai Shopify saya sudah tersambung ke penyedia e-mel saya, jadiSaya dapat dengan mudah menyusun urutan tiga e-mel dengan tujuan untuk memulihkan pelanggan tersebut.

Persediaan saya kelihatan seperti ini:

E-mel # 1

Pencetus: 1 hari selepas seseorang meninggalkan troli

Subjek: Apa Kata Ibu Anda?

Saya cuba mengekalkan keseronokan e-mel ini tanpa berusaha menjual terlalu keras.

E-mel # 2

Pencetus: 3 hari selepas seseorang meninggalkan troli mereka dan e-mel sebelumnya dihantar

Subjek:Adakah Ibu Anda Masih Menyayangi Anda?

E-mel nombor dua merangkumi pendekatan yang sedikit lebih agresif. Saya juga menambah diskaun 50% untuk jualan kali ini.

E-mel # 3

Pencetus: 5 hari selepas seseorang meninggalkan troli mereka dan e-mel sebelumnya dihantar

Subjek:Kami Tidak Marah ...

Kecuali dari klise ibu, e-mel nombor tiga hanyalah e-mel penjualan yang mudah. Saya baru sahaja memberikan diskaun 50% + tawaran penghantaran percuma.

Saya berusaha keras untuk menghantar e-mel itu kerana ini merupakan peluang terakhir saya untuk menjadikan pelawat laman web menjadi pelanggan yang membayar.

Garis subjek selalu sesuai untuk ujian split A / B - gunakannya untuk mengetahui apa yang berfungsi dan yang tidak sesuai untuk perniagaan anda.

Secara keseluruhan, saya sangat gembira dengan bagaimana ini.

Pemasaran Giveaway

Saya memutuskan untuk mengadakan hadiah untuk mencuba dan membawa lebih banyak orang ke kedai saya, dan akhirnya menjana lebih banyak jualan.

Ini akan a) memberikan banyak nilai kepada penonton saya, dan b) membantu saya memperoleh e-mel yang boleh saya sasarkan kemudian dengan kempen pemasaran.

Namun, saya hanya mempunyai pengetahuan yang terhad tentang bagaimana pemberian hadiah, jadi saya ingin membuat kajian mengenai taktik yang digunakan oleh pengusaha lain untuk mencapai kejayaan.

Saya dapati itu AppSumo mempunyai kejayaan yang luar biasa dengan pemberian viral, jadi mereka seolah-olah menjadi orang yang tepat untuk belajar.

Saya membaca ebook oleh Chris Von Wilpert mengenai kejayaan AppSumo, dan tiga perkara utama saya adalah:

  1. Cari produk hebat yang boleh saya berikan
  2. Tetapkan pemberian
  3. Promosikan pemberian saya kepada orang yang berminat

Langkah Pertama: Cari Produk Hebat untuk Diberikan

Langkah ini sangat penting - mungkin juga bahagian terpenting dari keseluruhan pemberian.

Oleh kerana matlamat saya untuk pemberian ini adalah untuk mengumpulkan petunjuk untuk bakal pelanggan, saya tidak mahu memberikan sesuatu yang tidak menggambarkan jenama saya.

Juga, saya tidak mahu terlalu luas dengan produk yang saya pilih, sekiranya saya menarik minat orang yang salah. Sekiranya saya memberikan kad hadiah Amazon bernilai $ 100 atau sesuatu yang serupa, secara harfiah siapa sahaja boleh masuk tanpa sedikit pun minat dalam perniagaan atau niche saya.

Jelas sekali, saya juga tidak dapat memberikan produk dari pesaing.

Syaratnya sukar, tetapi saya memanfaatkan senjata rahsia saya - teman wanita saya.

Bersama-sama kami menjalani semua pembelian terakhirnya yang harganya kurang dari $ 200 dan menemui sesuatu yang sesuai.

Berus Mekap Rose Gold

bagaimana saya melihat berapa banyak pengikut yang saya ada di facebook

Teman wanita saya baru-baru ini membeli set berus solek dengan harga sekitar $ 145 di sebuah pusat membeli-belah tempatan. Dia langsung jatuh cinta dengannya.

Lebih baik lagi: rakan-rakannya sebenarnya cemburu ketika dia menunjukkan produk tersebut kepada mereka.

Saya juga tahu bahawa rakan-rakannya dapat memenuhi kriteria khalayak sasaran saya, jadi nampaknya kami baru sahaja menjumpai produk yang luar biasa.

Harapan saya sangat tinggi, jadi sudah tiba masanya untuk langkah kedua: persediaan!

Langkah Kedua: Menyiapkan Hadiah Saya

Biarkan saya jelas: Saya tidak dapat menulis satu baris kod.

Tetapi saya boleh menggunakan alat.

Oleh itu, saya perlu mencari alat yang membolehkan saya menyediakan hadiah ini dengan mudah.

Juga, saya perlu memastikan bahawa alat ini menjadikannya sangat mudah untuk masuk dan berkongsi hadiah saya.

Kenapa? Lebih lanjut mengenai perkara ini pada langkah ketiga.

Pada akhirnya saya menumpukan pada alat yang dipanggil RajaSumo.

Inilah cara saya menyediakan hadiah:

Jangka masa

14 hari

Cara Masuk

Kongsi di Facebook: +5 entri

Kongsi di Twitter: +2 penyertaan

Lawatan harian: +2 penyertaan setiap hari

Rujuk rakan: +3 penyertaan

Jadilah penganjur jenama: +15 penyertaan

Entri penganjur jenama memainkan peranan besar dalam kejayaan pemberian ini, jadi kami akan membincangkannya nanti secara mendalam.

Pemberian

Hanya dalam beberapa minit saya telah menyiapkan pemberian tersebut dan bersedia untuk mula mempromosikannya.

Langkah Ketiga: Mempromosikan Hadiah Saya

'Semakin baik produk yang anda berikan, semakin kurang pemasaran yang perlu anda lakukan.'

Itulah salah satu perkara penting dalam ebook Chris.

Walau bagaimanapun, penting untuk diingat bahawa anda masih perlu melakukannya sesetengah Pemasaran.

Untuk mendapatkan sesuatu dari awal, saya harus memberikan hadiah ini di hadapan orang yang tepat.

Saya mahu membuat perkara mudah, jadi saya baru sahaja menghantar hadiah ini (dengan izin pentadbir) dalam tiga kumpulan Facebook fesyen:

Dan saya membuat pop timbul di kedai Shopify saya yang muncul setiap kali seseorang hendak meninggalkan laman web.

Saya tidak melakukan apa-apa lagi untuk memasarkan hadiah ini. Selebihnya terpulang kepada orang-orang yang hendak masuk.

Saya merasakan bahawa produk ini akan membantu saya untuk menarik penonton yang ramai.

Wanita dari seluruh dunia mungkin berminat dengan ini, jadi saya tidak melihat sebab mengapa mereka juga tidak akan berkongsi hadiah ini untuk mendapatkan lebih banyak penyertaan.

Tetapi saya tidak tahu betapa betul saya sebenarnya ...

Keputusan Giveaway

Jadi, bagaimana pemberian itu?

Luar biasa.

Sepanjang tempoh pemberian 14 hari ini, saya mengumpulkan 556 alamat e-mel dari orang yang berminat.

Bahagian terbaiknya ialah 270 daripada 556 penyertaan dirujuk oleh orang lain.

Malah ada yang merujuk kepada 51 orang!

Saya terpaksa membayar $ 145 untuk hadiah hadiah, yang bermaksud bahawa saya memperoleh alamat e-mel bakal pelanggan dengan hanya $ 0.26 sehelai.

Saya juga menyebutkan bahawa jika orang memilih untuk menjadi penganjur jenama , mereka akan menerima 15 penyertaan bonus. Ini adalah pemangkin sebenar kejayaan pemberian hadiah.

Pada akhir pemberian, saya juga telah menjana 29 jualan, yang menjadikan saya pendapatan $ 918.76.

Sudah tentu, penjualan ini datang dari orang yang berminat dengan jenama saya setelah mereka memasuki hadiah.

Pada akhirnya, pemberian ini memberikan pulangan pelaburan yang besar, dan saya belum mula menggunakan e-mel!

Oleh itu, secara keseluruhan kempen pemasaran ini berjaya. Seterusnya sudah tiba masanya untuk mencuba tangan saya di Iklan Facebook .

Iklan Facebook

Iklan Facebook boleh memberi kesan besar kepada perniagaan anda.

Sebenarnya, ini adalah salah satu dari beberapa saluran pemasaran yang berkesinambungan dan berskala untuk perniagaan dalam jangka masa yang panjang.

Tetapi tidak mudah.

Sebenarnya perniagaan baru akan menghasilkan keuntungan dengan iklan Facebook secara langsung.

Sebilangan besar masa, anda perlu mengeluarkan sejumlah wang untuk mendapatkan data, sehingga anda dapat mengoptimumkan iklan anda dengan lebih baik.

Dan, tentu saja, ini dapat menghabiskan banyak anggaran anda. Oleh itu, adalah idea yang baik untuk mencuba pelbagai saluran sekaligus.

Tetapi setelah anda membuat iklan Facebook yang menang itu ... ia adalah penukar permainan.

Iklan Facebook: Titik Permulaan

Salah satu faedah utama yang dibawa oleh iklan Facebook adalah penyasaran berdasarkan minat.

Pada asasnya, jika anda mengetahui minat audiens sasaran anda, anda mungkin dapat menjangkau mereka dengan kempen anda.

Saya tahu saya mesti memanfaatkan ini.

Pada masa lalu saya telah mengembangkan taktik yang membantu saya ketika saya memulakan perniagaan.

Yang saya perlukan hanyalah sekurang-kurangnya seorang pelanggan. Nasib baik, saya sudah mendapat beberapa pesanan langsung dan pemberian Instagram.

Jadi, yang harus saya lakukan ialah mencari pelanggan melalui Instagram (atau rangkaian sosial lain) dan memeriksa siapa yang mereka ikuti.

Saya secara khusus mencari halaman yang disahkan - halaman dengan tanda biru di sebelah namanya. Ini cenderung menjadi jenama, pengaruh, atau tokoh masyarakat.

Oleh itu, saya hanya menuliskan semua halaman yang disahkan yang diikuti oleh pelanggan saya.

Tapi kenapa?

Nah, Facebook membolehkan anda menyasarkan orang yang 'menyukai' halaman tertentu di Facebook.

Itu bererti saya dapat menggunakan halaman yang disahkan yang saya dapati pelanggan saya ikuti sebagai asas penyasaran iklan saya.

Satu-satunya maklumat tambahan yang saya ada mengenai pelanggan saya ialah jantina dan negara tempat mereka tinggal.

Itu belum masuk akal untuk mengoptimumkan iklan saya pada maklumat ini, jadi saya membiarkannya cukup luas.

Inilah rupa khalayak iklan pertama saya:

Mulai sekarang, kami akan menyebut penonton ini sebagai ' khalayak asas ' .

Iklan Facebook: Corong Iklan

Baiklah, jadi saya minta penonton disusun sekarang.

Seterusnya, saya memutuskan untuk membina corong iklan yang sangat sederhana.

Ia seperti ini:

  1. Sasarkan seluruh khalayak dan sasarkan ' paparan kandungan '
  2. Sasarkan semula penonton kandungan dan bertujuan untuk ' tambah ke troli 'Dan / atau' membeli '

Selain itu, saya menguji beberapa metrik lain dalam iklan seperti

  • Khalayak (negara, usia, khalayak khusus, dan penonton yang mirip)
  • Tawaran (diskaun, penghantaran percuma, dan tawaran terlepas)
  • Reka bentuk (fon, warna, gaya, dan gambar stok)
  • Penulisan iklan (kata-kata, ramah, atau provokatif)
  • Gaya (gambar dan video)

Semua iklan saya mempunyai satu tujuan yang sama: mengumpulkan data.

Saya ingin mendapatkan sebanyak mungkin maklumat dalam jangka masa terpendek sehingga saya dapat mula mengoptimumkan iklan saya.

Semua usaha awal saya dengan pengiklanan Facebook terutama tertumpu pada bahagian pertama corong iklan: paparan kandungan.

Bukan hanya kerana ini akan membantu saya dalam usaha penjenamaan saya, tetapi juga kerana saya mendapat banyak orang yang sudah mendengar tentang perniagaan saya.

Ini akan membantu saya mendapatkan lebih banyak jualan dalam jangka masa panjang.

Iklan Facebook: Iklan Pertama

Iklan Facebook pertama saya kelihatan seperti ini:

Itu adalah ujian split A / B dengan dua yang berbeza seruan untuk bertindak butang. Selebihnya sama. Saya ingin mengetahui jenis iklan yang akan membawa lebih banyak pelanggan ke halaman arahan saya. Semua pautan iklan mengarahkan pelanggan ke halaman produk yang sama.

Saya hanya mengambil gambar percuma ini dari Burst, mengeditnya sedikit di Adobe Photoshop, dan menyiapkan iklan.

Dari segi belanjawan, saya bermula dengan anggaran harian $ 20 ($ 10 untuk setiap iklan) selama lima hari. Pada akhirnya, saya menghentikan iklan lebih awal dan hanya menghabiskan $ 39.52 secara keseluruhan.

Bolehkah anda meneka iklan mana yang memenangi ujian pemisahan pertama ini?

Tidak. Mereka berdua menunjukkan prestasi yang sangat buruk.

Saya tidak dapat menarik minat sesiapa untuk mengkliknya. Mereka berlari selama dua hari dan sama sekali tidak memberi saya maklumat.

Iklan Facebook: Mengumpulkan Data

Setelah menyedari bahawa kedua-dua iklan tersebut tidak berfungsi, saya membuat enam kempen iklan yang berbeza.

Ini untuk membantu saya mengumpulkan data, pantas .

Matlamat utama tetap sama: melihat kandungan.

Saya sebenarnya mengambil ' khalayak asas ', Tetapkan metrik yang ingin saya uji untuk setiap kempen, buat iklan, dan dilancarkan.

Ini disediakan untuk menguji penonton saya. Saya menggunakan khalayak asas saya dan mencipta dua lagi varian daripada itu. Saya mempunyai tiga penonton sekarang:

  1. Pangkalan penonton termasuk lokasi: AS, Kanada, UK, Australia
  2. Pangkalan khalayak termasuk lokasi: Amerika Syarikat, Kanada
  3. Penonton asas tidak termasuk: Amerika Syarikat, Kanada, UK, Australia

Saya cuba mengekalkan anggaran rendah pada $ 15 sehari. Ini dibahagi dengan $ 5 setiap iklan setiap hari.

Tujuannya adalah untuk menjalankan iklan ini dalam jangka masa tujuh hari, dengan mengetahui bahawa saya perlu membelanjakan $ 105 secara keseluruhan.

Namun, saya mula mendapatkan data dan jelas siapa yang akan menang pada akhirnya, jadi saya menghentikan iklan ini lebih awal.

Secara keseluruhan saya hanya menghabiskan $ 27.10.

Pemenang saya adalah ' Penonton utama termasuk: Amerika Syarikat, Kanada Iklan. Ini bermaksud bahawa saya mendapat data sebenar pertama di bank.

Saya tidak bertujuan untuk penjualan sekarang - saya bertujuan untuk mendapatkan data. Dan itulah yang saya dapat.

Saya melancarkan beberapa lagi kempen untuk menguji mesej yang berbeza, reka bentuk yang berbeza, dan sebagainya.

Saya belum menemui tempat yang manis, tetapi saya lebih cekap untuk menangani iklan Facebook dari sini.

Izinkan saya menunjukkan kepada anda bagaimana iklan Facebook seterusnya membawa saya ke tahap seterusnya.

Kejayaan Besar

Mari saya mulakan dengan hasilnya terlebih dahulu:

Paparan kandungan: 1,240

Kos setiap paparan kandungan: $ 0.13

Tempoh: lapan hari

Klik pautan: 2,196 klik pautan

Jumlah kos iklan: $ 159.98

Data ini sahaja tidak begitu mengagumkan, tetapi memberi saya idea arah mana yang harus saya ambil dengan iklan saya.

Saya membuat salinan iklan ini menggunakan penyelidikan bahasa yang saya lakukan untuk mengenali pelanggan saya dengan lebih baik.

Saya menguji dua jenis iklan dengan iklan ini:

  1. Tawaran tersebut dibahagikan kepada peratusan
  2. Tawaran itu menjadi penjimatan sebenar dalam dolar

Pemenang ujian perpecahan ini adalah iklan di sebelah kiri, peratusan tawaran.

Penjimatan dalam peratusan nampaknya lebih menarik bagi khalayak sasaran saya daripada penjimatan mentah dalam dolar.

Juga, ini adalah halaman produk yang didatangi orang ketika mereka mengklik pautan di iklan:

Iklan ini pastinya menjadi titik tolak untuk keseluruhan perniagaan saya.

Saya serba boleh. Saya sudah banyak bereksperimen. Saya telah kehilangan lebih banyak wang daripada yang saya hasilkan, dan saya tidak mempunyai banyak masa untuk mencapai matlamat yang saya tetapkan untuk diri saya sendiri.

Tetapi ia pasti belum berakhir!

Iklan Facebook: Mengoptimumkan Segalanya!

Segala-galanya mengenai perniagaan saya jauh dari kesempurnaan.

Menyedari ini sangat penting.

Pada akhirnya, kesedaran inilah yang membantu saya membina kedai dalam talian yang menguntungkan.

Sama ada melalui e-mel pemulihan atau kod diskaun pemberian hadiah, kedai Shopify saya telah melakukan penjualan.

Dan jika ada orang yang memberikan wang mereka walaupun perniagaan anda tidak sempurna (atau hebat), anda melakukan sesuatu yang betul.

Sekiranya anda terus melakukan beberapa perkara dengan betul, anda boleh terus meningkatkan penjualan anda.

Untuk mewujudkannya, saya perlu mengoptimumkan.

Pengoptimuman Bahagian 1: Laman Web

Halaman yang dilayari oleh orang ketika mereka mengklik iklan Facebook adalah sama, jika tidak lebih, penting daripada iklan itu sendiri.

Sekiranya seseorang menyukai iklan visual anda, tetapi mereka mengklik untuk mencari laman web yang tidak dibuat dengan baik, mereka kemungkinan akan meninggalkan kedai anda tanpa membuat pembelian.

Itu bermaksud perbelanjaan iklan yang terbuang.

Jadi, segala-galanya dari gambar produk hingga keterangan produk pasti hebat.

Dan kedai saya adalah sempurna.

Saya mempunyai banyak ruang untuk diperbaiki, dan ini benar-benar meningkatkan keyakinan saya.

Perkara pertama yang saya cuba optimumkan adalah halaman arahan.

Saya mahu penerangan produk bercerita, jadi saya mula menuliskan beberapa versi dan menghasilkan satu yang sangat saya gemari.

Satu-satunya masalah adalah ... terlalu lama. Kini orang terpaksa menatal ke bawah untuk membaca semuanya.

Untuk mengatasi ini, saya memasang aplikasi Shopify Butang Tambah ke Troli ($ 3,95 sebulan) dan halaman produk baru saya kelihatan seperti ini:

Semasa membuat halaman produk baru ini, saya selalu berusaha mempertimbangkan harapan pelanggan saya: 'Sekiranya saya mengklik iklan ini, apa yang saya harapkan?'

Ini sukar untuk saya jawab, terutamanya kerana saya bukan khalayak sasaran, tetapi saya yakin bahawa halaman baru ini dapat berfungsi.

Tetapi sebelum saya meneruskan iklan sebenar, saya mahu menukar bahagian terakhir halaman produk saya - saya mahu memasukkannya penjualan yang tinggi .

Kenapa?

Baiklah, adalah idea yang baik untuk mencuba dan meningkatkan pelanggan anda nilai pesanan purata .

Selain itu, tema Shopify saya menyokong ciri ini secara lalai, jadi tidak perlu aplikasi tambahan.

Kemudian, saya menggunakan data penjualan yang saya kumpulkan setakat ini, memilih cermin mata hitam dengan prestasi terbaik, dan membuat koleksi.

Ini bermaksud seseorang akan melihat bahagian 'Anda mungkin juga suka' di bahagian bawah halaman produk saya.

Sekarang setelah saya mengatur semuanya dengan cara yang saya mahukan, sudah tiba masanya untuk mengoptimumkan iklan yang sebenarnya.

Pengoptimuman Bahagian 2: Iklan Facebook

Kempen Facebook saya seterusnya dioptimumkan untuk “ tambah ke troli 'Dan / atau' pembelian . '

Sekali lagi, kejayaan yang akan anda lihat semuanya berdasarkan hasil kerja yang saya buat sebelum ini, ketika saya fokus mengumpulkan data.

Tidak akan ada peluang untuk mencapai angka-angka ini dalam jangka waktu yang singkat tanpa pekerjaan itu.

Saya hendak mencari tempat menarik perniagaan saya, tetapi terpaksa menguji beberapa perkara lagi.

Oleh itu, saya mengambil keputusan dan memutuskan untuk menghentikan semua kempen saya, dan membuat yang baru berdasarkan data yang saya ada.

Iklan Facebook: Membawa Kesemuanya

Sekiranya saya tidak mempelajari sesuatu yang baru dengan setiap iklan Facebook, semua ini akan membuang masa.

Saya tahu saya hampir membuat satu iklan yang mendapat tempat manis saya.

Saya terpaksa mengumpulkan semuanya.

Saya perlu menerapkan semua yang telah saya pelajari mengenai khalayak sasaran saya dari hari pertama hingga sekarang.

Iklan Facebook: Mendapat Lebih Dekat

Pada ketika ini, saya telah membuat dan melancarkan 10 iklan yang berbeza. Empat daripadanya membawa jualan.

Tetapi saya belum menemui pemenang yang jelas itu.

Masukkan kempen iklan Facebook ke-11.

Inilah yang saya buat:

Langkah 1: Objektif Kempen

Tujuan kempen ini adalah untuk mendapatkan penjualan . Saya juga membuat 'ujian split' supaya saya dapat menguji dua khalayak yang berbeza.

Langkah 2: Set Iklan - Penonton

Kempen iklan baru ini menguji dua khalayak yang berbeza. Perbezaan sebenarnya hanyalah lokasi.

  1. Amerika Syarikat, Kanada, UK, Australia
  2. Semua, kecuali Amerika Syarikat, Kanada, UK, Australia

Saya mengambil khalayak khusus yang saya buat yang hanya merangkumi orang yang sesuai dengan kriteria ini:

  • Umur: 18 - 35
  • Jantina perempuan
  • Melihat kandungan dalam 90 hari terakhir
  • Kecualikan orang yang sudah membuat pembelian dalam 90 hari terakhir

Langkah 4: Set Iklan - Belanjawan & Jadual

Saya memilih belanjawan harian sebanyak $ 100 (walaupun berpisah, $ 50 setiap iklan) dan menetapkan iklan tersebut berjalan selama 10 hari.

Saya akan membelanjakan maksimum $ 1,000 jika saya membiarkannya berjalan hingga akhir.

Makluman Spoiler: Saya menghentikannya lebih awal.

Langkah 6: Iklan - Format

Saya hanya mempunyai data untuk ' Gambar Tunggal ' format, jadi saya memilih untuk membuat satu iklan gambar kali ini.

Langkah 7: Iklan - Media, Pautan

Sudah tiba masanya untuk merancang iklan yang akan dilihat oleh penonton saya.

Sekiranya anda membayangkan pengiklanan Facebook sebagai satu teka-teki besar, ini adalah saya meletakkan semua kepingan yang saya temukan bersama untuk menyelesaikan teka-teki.

Inilah rupa iklan:

Saya tekan 'Terbitkan.'

Sekarang, inilah bahagian yang menarik!

Iklan Facebook: Membuat Iklan yang Menang

Dalam 24 jam pertama penerbitan kempen baru ini, saya memperoleh $ 342.93 dari 12 pesanan!

Saya akhirnya mendapat sedikit kejayaan dengan iklan Facebook, tetapi saya tahu bahawa saya masih boleh mengoptimumkan.

Saya meneliti analitik saya dan mendapati bahawa 30% penjualan saya berasal dari Amerika Syarikat dalam 24 jam pertama iklan saya.

Ini memang penemuan yang menarik, dan saya tahu penonton mana yang perlu saya gunakan sekarang.

Sudah tiba masanya untuk menghentikan iklan ini, dan mengoptimumkan untuk mendorong terakhir.

Iklan Facebook: Mencari Tempat Manis

Kempen iklan saya yang seterusnya mesti kuat. Iklan terkuat yang saya buat setakat ini.

Saya menggunakan persediaan yang sama seperti yang saya lakukan dengan iklan sebelumnya, tetapi saya mengubah penonton dan anggaran.

Kali ini saya hanya menyasarkan Amerika Syarikat, Kanada, UK, dan Australia.

Saya hanya perlu membelanjakan $ 50 sehari kerana saya tidak menjalankan ujian split lagi.

Ia mungkin tidak kelihatan seperti itu, tetapi banyak kerja masuk ke iklan ini.

Dari menetapkan matlamat pertama saya untuk membatalkan pesanan pesanan percubaan saya untuk mengetahui lebih banyak mengenai pelanggan saya - semua perkara dalam perjalanan ini membawa saya ke sini.

Dan semuanya tergolong dalam iklan yang satu ini.

Hasil kerja keras saya?

Saya menjana keseluruhan $ 5,716.09 setelah membelanjakan $ 758.40 untuk iklan ini.

Minda bertiup! Saya akhirnya berjaya!

Saya menjumpai satu iklan yang benar-benar berjaya.

Facebook secara rasmi menjadi saluran pemerolehan nombor satu saya.

Semua diberitahu, saya membelanjakan sejumlah $ 1,225,14 untuk semua iklan Facebook.

Saya memperoleh hasil keseluruhan $ 5,904.59, dan ini bermaksud keuntungan saya - setelah mengurangkan kos saya yang lain, seperti tema Shopify, hadiah alat solek, dan lain-lain - mencapai sekitar $ 3,037.05.

Walaupun saya sangat gembira dengan aplikasi Shopify saya ka-ching Sepanjang hari, ini masih bukan akhir perjalanan perniagaan saya.

Menukar Harga

Dalam dunia e-dagang, nilai pesanan purata adalah sangat penting .

Sekiranya anda dapat meningkatkan jumlah perbelanjaan pelanggan setiap pesanan, ini akan sangat membantu anda meningkatkan jualan anda secara keseluruhan.

Oleh itu, mencuba peningkatan dalam bidang ini adalah tugas saya yang seterusnya.

Walaupun begitu, saya perlu berhati-hati - saya tidak mahu keterlaluan dan menukar harga dengan cara yang menyebabkan lebih sedikit pesanan.

Ini adalah garis halus dan saya tidak mahu berada di sisi yang salah

Sebelum menguji, nilai pesanan purata saya ialah $ 27.68.

Oleh itu, saya memutuskan untuk menaikkan harga semua produk saya sebanyak $ 5 pada 21 April 2018.

Menjelang akhir kajian kes ini, 30 April 2018, nilai pesanan purata meningkat!

Ia meningkat sebanyak $ 5.73 setiap pesanan.

Perubahan kecil seperti ini menjadikan kedai dalam talian saya semakin kuat.

Ini bermaksud bahawa saya dapat melaburkan semula wang tambahan ini ke dalam perniagaan saya dengan anggaran iklan yang lebih tinggi, atau saya dapat menyimpannya sebagai keuntungan.

Tamat

Perniagaan dalam talian adalah perjalanan yang menarik.

Ini dipenuhi dengan perkara baru untuk dipelajari, peluang untuk berkembang, dan cabaran yang benar-benar melibatkan anda.

Menjalankan perniagaan ini sukar. Saya menetapkan matlamat yang lebih tinggi, dan mereka memaksa saya bekerja lebih sukar dan lebih bijak .

Tetapi adakah saya benar-benar mencapai matlamat saya?

Berikut adalah peringatan ringkas mengenai perkara itu:

Lebih Banyak Pendapatan, Lebih Masa

Kali terakhir saya membina perniagaan untuk kajian kes, Saya menjana $ 6,667 dalam 8 minggu .

Kali ini, saya harus menjana sekurang-kurangnya $ 6,667.01 dalam 4 minggu.

Saya dapat menjana $ 8,872.50 dalam 4 minggu dengan perniagaan baru ini, jadi YA, saya berjaya mencapai matlamat tersebut.

Mengembalikan Kadar Pelanggan

Saya menetapkan untuk mempunyai kadar pelanggan kembali 5%.

Ini bermaksud sekurang-kurangnya 5 dari setiap 100 pelanggan yang saya perlukan perlu kembali ke kedai saya dan membuat pesanan lagi.

Oleh itu, saya mencapai sejumlah 296 pesanan, yang bermaksud sekurang-kurangnya 14 pelanggan yang kembali.

Malangnya, saya tidak mencapai matlamat ini.

Tetapi saya masih mencapai kadar pelawat yang kembali iaitu 2.71%. Itu petanda positif bahawa saya melakukan sesuatu dengan betul!

Kadar Penukaran 4%

Kadar penukaran purata perniagaan e-dagang adalah sekitar 2%. Saya cuba mencapai kadar penukaran yang dua kali ganda daripada itu.

Saya mempunyai kadar penukaran 3.79%.

Saya tidak mencapai matlamat ini, tetapi masih jauh lebih baik daripada perniagaan e-dagang biasa.

Walaupun saya tidak mencapai semua matlamat, saya tetap gembira dengan hasilnya.

Semasa 31 hari saya habis, saya telah memperoleh keuntungan sebanyak $ 4,365.78.

Melihat ke belakang, ada banyak ruang untuk diperbaiki, dan banyak yang saya pelajari dari menjalankan kedai ini.

Dan saya sangat berharap anda dapat mempelajari beberapa helah baru dari kajian kes ini yang boleh anda terapkan dalam usaha perniagaan masa depan anda.

Sejujurnya, tidak ada sebab mengapa anda tidak dapat memperoleh keputusan yang sama seperti yang saya lakukan, jika tidak lebih baik.

Kita semua adalah usahawan hebat dengan hak kita sendiri - pastikan anda terus berusaha.

Buat masa ini, semuanya sudah selesai - dapatkannya!



^