Artikel

Bagaimana Kedua Remaja Ini Membantu Kebosanan Penutup - dan Made Bank

Beberapa bulan terakhir adalah masa ujian bagi seluruh dunia. Walaupun 2020 bermula dengan ledakan, dekad baru dengan cepat berubah arah ketika COVID-19 menjadi pandemi.

Dengan orang yang tinggal di rumah mereka, keutamaan dan rutin harian kami dengan cepat berubah. Lupa pergi bercuti, berkeliaran di pusat membeli-belah, atau pergi ke pawagam, dalam beberapa hari, satu-satunya jalan keluar yang banyak di antara kita adalah ke pasar raya.



Walaupun kehidupan di seluruh dunia hampir tidak dapat dikenali, pergolakan itu menyaksikan banyak peluang muncul. Inisiatif dan cara kerja baru dibuat dalam sekelip mata. Sebilangan perniagaan berputar dengan kecepatan tinggi, sementara yang lain mengutamakan penghantaran atau pengambilan tepi jalan. Sebilangan usahawan, seperti orang Australia Lachlan Delchau-Jones dan Taylor Reilly, mengambil kesempatan untuk melancarkan perniagaan baru.



Isi Kandungan

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mula memanggil gambar.



Mulakan Percuma

Temui Lachlan dan Taylor

Pada usia 18 dan 19 tahun, anda boleh dimaafkan kerana menganggap kedai e-dagang lokasinya adalah yang pertama bagi Lachlan dan Taylor. Tetapi walaupun usia mereka masih muda, pasangan ini telah bergegas selama bertahun-tahun.

Dari Queensland, Australia, kedua-dua usahawan remaja ini bercakap dengan saya melalui perjalanan e-dagang mereka ke kedai mereka sekarang, yang berjaya menjana penjualan $ 70,000 hanya dalam satu bulan.

Usahawan Lachlan dan Taylor



cara menyalin video dari instagram dan menyiarkannya semula

'Saya lulus sekolah tahun lalu,' kata Lachlan, yang berusia 18 tahun pada bulan Januari. 'Dropshipping adalah langkah pertama, dan itu kembali ketika saya berusia 14 tahun. Tumpuan tunggal dan alasan di sebalik memulakan dropshipping adalah hanya untuk mendapatkan sesuatu untuk diri saya. Saya mahu mempunyai sesuatu yang boleh saya sebut sebagai milik saya. '

Bermula pada usia muda, Lachlan bekerja di McDonald's untuk membiayai lawatan pertamanya ke dalam e-dagang. Tetapi seperti banyak usaha pertama kali , wang itu cepat hilang.

“Pada awalnya saya mengalami banyak kegagalan pada awalnya. Saya kehilangan $ 2000, hanya dalam percubaan dan kesilapan, menguji iklan Facebook. Kali pertama.'

Walaupun begitu, dia tahu bahawa iklan Facebook adalah sesuatu yang harus dia pelajari secara keseluruhan, dan hari ini dia bersyukur atas pelajaran yang diajarkan oleh kerugian tersebut.

'Saya tidak akan berada dalam kedudukan saya hari ini jika bukan kerana itu. Saya belajar banyak daripadanya, bahkan bukan sekadar maklumat, saya belajar bahawa satu-satunya cara saya dapat kehilangan wang melalui iklan adalah dengan tidak belajar dari iklan saya. '

Semasa Lachlan belajar selok-belok e-dagang, Taylor lebih fokus pada pemasaran digital. Dengan melakukan segalanya dari membangun laman web hingga menguruskan akaun media sosial, dia telah membangun gudang keterampilan pada saat dia memasuki dropshipping pada awal 2019.

usahawan e-dagang Taylor Reilley

Pada masa itu, banyak orang mendakwa dropshipping sudah mati, tetapi Taylor tahu ada yang menjadikan model perniagaan berfungsi untuk mereka. Dia hanya perlu memikirkan bagaimana dia dapat melakukan hal yang sama.

Untuk tahun berikutnya, dia mengusahakan projek dropshipping ketika berada di tahun kedua universiti dan mempunyai tahap kejayaan yang berbeza-beza. Pada saat pandemi koronavirus meningkat pada tahun 2020, dia merasa cukup yakin untuk menghentikan studi dan melompat ke e-commerce sepenuh masa.

'Ketika saya melihat kejadian coronavirus berlaku, saya benar-benar berkata kepada Lachie,' Ya, saya tidak akan kembali semester ini. Kami akan melakukannya sekarang juga. 'Dan itulah yang kami lakukan. Saya tahu ketika coronavirus melanda, akan ada banyak peluang yang akan datang, dan kami berusaha memilih tempat yang akan terjadi. '

Coronavirus Lockdown Memberi Peluang

Setelah menyaksikan bagaimana keadaan terungkap pada bulan Februari dan Mac, Lachlan dan Taylor dapat melihat keadaan berubah dengan cepat. Kota demi kota di hemisfera Utara menyatakan penutupan, dan sepertinya Australia akan segera mengikutinya.

Pada mulanya, pasangan ini tidak pasti apa yang diharapkan - mereka malah tertanya-tanya adakah perbelanjaan pengguna akan menurun. Namun, setelah melakukan lawatan ke kedai-kedai pada hari Jumat Agung, Lachlan dapat melihat bahawa orang masih berbelanja. Dan setelah melihat berapa banyak orang yang membeli, inspirasi meningkat, dan dia segera menghubungi Taylor.

'Lachie memanggil saya pada pukul 10:00 malam dan seperti,' Baiklah, kami akan membuat kedai untuk produk ini. Kami akan melihat bagaimana keadaannya. Saya rasa itu akan menjadi baik. '

'Kami bangun sepanjang malam pada hari Jumaat malam,' tambah Lachlan.

Lachlan dan Taylor bekerja di komputer mereka

Walaupun ada orang yang berusaha membuat pembersih atau topeng yang dijual semasa coronavirus, Lachlan dan Taylor tidak mahu menjual sesuatu yang cepat berubah menjadi tidak beretika. Setelah menyedari perbelanjaan pengguna tidak perlahan, mereka tahu akan ada produk lain yang ingin dibeli orang sambil mengasingkan diri.

Lachlan mempunyai kepercayaan itu niche dalam kategori Mainan & Hobi akan menjadi pemenang mereka. Produk mereka mudah diperoleh dan mempunyai margin keuntungan yang baik. Mereka juga merupakan barang yang mengalami kenaikan permintaan yang belum pernah terjadi sebelumnya kerana orang banyak menghabiskan banyak masa di dalam rumah.

Walaupun pasangan ini telah mencapai keberhasilan yang berbeza-beza selama bertahun-tahun, satu perkara yang telah meningkat adalah kemahiran membina kedai mereka. Setelah bekerja sepanjang malam, kedua-duanya telah menemui pembekal yang terkenal, membuat laman web yang menarik dengan segelintir produk dan varian, dan membuka akaun Iklan Facebook.

Hanya beberapa jam selepas idea awal, Taylor dan Lachlan sudah bersedia untuk mula menjual.

Pelancaran Semasa Percutian ke Kejayaan Segera

Dengan segalanya yang ada, pasangan itu merasa senang dengan kedai mereka dan memutuskan untuk mulakan iklan Facebook . Mereka memilih untuk bertahan dengan pasar yang paling mereka kenal dan fokus pada penonton Australia. Dan kerana mengetahui produk mereka tidak memerlukan video untuk menarik minat pembeli, mereka memilih format iklan gambar karusel.

Dengan semua yang ada - dan mengetahui bahawa mereka mempunyai produk yang baik - mereka menetapkan matlamat yang tinggi untuk menjana $ 500 pada hari pertama mereka. Mereka tahu itu akan menjadi sukar, terutama sekali tanpa data pada mereka Pixel Facebook , tetapi mereka yakin di kedai mereka dan bersedia untuk mencuba.

Mereka menjana $ 1400.

Terkejut dengan kejayaan segera, mereka menyangka mereka akan melakukannya perlahan-lahan meningkatkan perkara . Taylor ingat bahawa mereka menginginkan nilai $ 2000.

'Dan kemudian keesokan harinya, ya, mari kita cuba dan mendapatkannya mungkin $ 2000 - 2k akan sangat mengagumkan. Sekiranya kita melakukan satu setengah lagi [dari penjualan hari ini], hidup kita akan menjadi hebat. '

Tetapi sekali lagi, kedai menunjukkan prestasi lebih banyak daripada yang dapat dibayangkan oleh kedua-duanya.

'Kami melakukan empat grand.'

Tapi itu bukan sekali. Kedai berjaya mencapai jualan $ 4,000 setiap hari selama empat hari berturut-turut.

Pulangan Belanja Iklan yang Tidak Dipercayai

Mengingat kejayaan awal kedai, jelas Lachlan masih terkejut. Dan dia yang pertama mengakui bahawa ia mungkin datang ke ribut yang sempurna.

'Itu salah satu perkara. Ini dengan piksel segar, Pengurus Iklan segar, kedai segar, segalanya segar. Kali ini tahun lalu, [tidak seperti ini] boleh berlaku. Tetapi tahun ini, semua orang berada di dalam rumah. Kesimpulannya, orang akan berada di rumah dengan menggunakan peranti mereka, di [media sosial]. Secara harfiah - jika titik tidak bertambah ... Tetapi semuanya bersambung. Ianya berhasil.'

Iklan kedai juga mungkin menunjukkan prestasi yang baik kerana pengiklan lain telah mengurangkan iklan secara besar-besaran.

mengapa saya tidak boleh menyukai komen di facebook 2017

Walaupun Facebook belum memberikan nombor tertentu, kembali pada bulan Mac, katanya 'Melemahnya perniagaan iklan kami di negara-negara yang mengambil tindakan agresif untuk mengurangi penyebaran COVID-19.' Dan pada akhir April, syarikat itu memberi amaran kepada para pelabur mengenai 'penurunan yang signifikan dalam permintaan iklan' pada mereka Laporan pendapatan Q1 .

Oleh itu, ketika Facebook mengiklankan pendarahan, kedai Lachlan dan Taylor mungkin mendapat ganjaran kerana menjalankan iklan. Melihat Pengurus Iklan kedai, pada minggu penuh pertama, ia memperoleh pulangan purata perbelanjaan iklan (ROAS) sebanyak 9.85. Itu adalah ROAS tiga atau empat kali lebih tinggi daripada penanda aras biasa untuk berjaya.

Lachlan dan Taylor & mengumpulkan ROAS awal

Memandangkan Lachlan dan Taylor membina kedai mereka untuk memanfaatkan perubahan gaya hidup kerana wabak itu, mereka sudah berada dalam posisi yang sangat baik untuk membuat penjualan. Walau bagaimanapun, ada juga yang lain bahawa operasi hujung minggu pertama yang membantu mendorong kedai mereka.

Panggilan Dari Ibu Menuju Pivot yang Menguntungkan

Dengan memfokuskan diri pada pasaran Australia tempatan, pasangan itu mempunyai kelebihan di rumah dalam mencari peluang yang dapat membantu mereka berkembang. Dan itu adalah panggilan telefon dari ibu Lachlan yang membantu mereka mengatur salah satu kempen mereka yang paling berjaya.

Setelah menghabiskan hujung minggu pertama kedai mengusahakan iklan, peluang muncul sendiri yang kelihatannya terlalu bagus untuk menjadi kenyataan.

'Lachie menelepon saya pada pukul 8:00 malam, dan dia pergi,' Ibuku baru saja menelefon saya, dan dia mengatakan akan ada cerita Saluran 9 mengenai produk ini. 'Jadi apa yang kami lakukan adalah kami langsung berpusing dan membuat kempen baru yang menyasarkan Saluran 9 Berita. '

Menyasarkan penonton Saluran 9 bermaksud bahawa sebaik sahaja tayangan iklan dan orang mengambil telefon mereka, mereka akan melihat iklan untuk produk yang baru mereka lihat di berita. Hasilnya segera. Pasangan ini dapat menentukan dengan tepat ketika rangkaian menuju jeda iklan dengan kenaikan lalu lintas di kedai sahaja.

'Kami melihat [Shopify] secara langsung. Kami hanya akan pergi, 'Ya, jeda iklan,' kata Taylor. 'Pada jam 5:00 atau 18:00, kami hanya dapat $ 500 pada hari itu, itulah yang kami cari. Menjelang pukul 10:00 malam, kami telah mencapai $ 1,500. '

Taylor dan Lachlan & memperoleh hari jualan tertinggi - jualan hampir $ 6k

Mengubah Sasaran Pemirsa Menjamin Lebih Banyak Kejayaan

Menjangkau begitu banyak orang sejak awal juga membantu mengesahkan siapa khalayak utama kedai. Walaupun pasangan itu telah berusaha keras untuk menentukan penonton mereka, rintangan besar dari pusing penonton Saluran 9 membantu mereka mengetahui bahawa mereka telah sedikit ketinggalan.

'Pemikiran awal kami adalah bahawa ibu bapa membelinya untuk keluarga mereka,' kata Taylor. 'Dan kemudian kami dapati bahawa bukan orang yang pada awalnya kami sangka yang membeli. Itu datuk dan nenek hanya membelinya kerana mereka bosan. '

Setelah menyedari detik-detik ini sejak awal membantu Lachlan dan Taylor terus berjaya kerana minggu-minggu berlalu. Mereka kemudian menyesuaikan iklan mereka, menargetkan khalayak yang lebih tua untuk sisa jangka hayat kedai mereka.

Tetapi mempercepat ini bukan tanpa cabarannya, dan keduanya menghabiskan berjam-jam memastikan mereka dapat menyimpan kedai mereka dalam talian dan terus beroperasi.

Penskalaan Dengan Pantas dan Mengatasi Masalah Lebih Cepat

Hampir selepas pembukaan, Lachlan dan Taylor harus menjadi penyelesai masalah sekiranya mereka ingin menjadikan kedai ini berfungsi.

Ia bermula dengan masalah aliran tunai. Pembayaran tunai pertama Lachlan dan Taylor dari Shopify ditangguhkan selama empat atau lima hari kerana Australia mempunyai dua cuti umum pada hujung minggu Paskah. Dan, tidak lama lagi, PayPal juga menahan wang tunai mereka.

Dengan semua wang penjualan mereka terikat - dan tidak ada pasangan yang mempunyai kad kredit - ia memaksa mereka menggunakan hampir $ 1200 simpanan mereka untuk memenuhi pesanan beberapa hari pertama.

'Kami tidak mempunyai arus kas masuk - dan kami menskalakannya dengan cepat.'

Dengan PayPal memegang pendapatan penjualan bernilai sekitar $ 8,000, kedua-duanya memutuskan untuk menghapusnya sebagai pintu masuk pembayaran di kedai mereka. Sebaliknya, mereka bergantung pada pembayaran Shopify, yang mereka tahu akan membayar secara berkala. Mereka terus menambahkan nombor penjejakan ke transaksi PayPal dan memastikan pelanggan tetap terkini, tetapi tahu mereka mungkin tidak akan mendapat akses kepada wang tunai sehingga setelah item disahkan dihantar.

'Kami hanya memperlakukannya sekarang kerana PayPal adalah keuntungan,' kata Lachlan. 'Kami tahu bahawa keuntungan di akhir semua ini.'

Mereka juga menghadapi masalah dengan iklan Facebook. Dalam keadaan biasa, diperlukan waktu sebelum Pixel baru memiliki cukup data untuk penonton yang mirip. Kedai Lachlan dan Taylor mempunyai cukup data dalam satu minggu. Walaupun terdapat semua tindakan pada Pixel mereka, Facebook masih melihat kedai itu sebagai baru dan meletakkan sekatan perbelanjaan di akaun mereka.

'Kami mengalami had penagihan Facebook,' kata Taylor. 'Saya ingat pada hari ketiga kami, Facebook berkata,' Oh, anda tidak boleh menghabiskan lebih banyak wang, anda terlalu baru dalam Facebook. '

Pasangan itu menghabiskan berjam-jam berbual dengan perwakilan Facebook melalui sembang untuk membuktikan bahawa kedai itu tidak palsu.

“Sembang langsung, ulasan, semuanya. Kami duduk di sana dengan tab terbuka, ”kata Lachlan.

Syukurlah, isu Facebook mereka tidak bertahan lama, dan pasangan itu malah mengakui syarikat media sosial itu bagus untuk bekerjasama.

Dengan masalah wang dan iklan mereka agak tetap, pasangan ini fokus untuk mengekalkan perkhidmatan pelanggan yang sangat baik, yang tidak selalu mudah ketika anda membuat skala dengan cepat. Tetapi, dengan berfikir pantas, mereka membuat strategi yang genius untuk perkhidmatan pelanggan mereka. Anda boleh mengetahui semua ini dan lebih banyak lagi di kami Mulakan podcast milik anda episod dengan pasangan. Dengarkan di bahagian atas artikel ini, dekat sini , atau di mana sahaja anda biasanya mendapatkan podcast anda.

Lachlan mengekalkan komunikasi pembekal yang baik

Sesuatu yang lain pasangan ini telah bekerja dengan cepat untuk menjalin hubungan erat dengan pembekal mereka. Lachlan bekerjasama dengan pembekal untuk memastikan pesanan mereka mempunyai keutamaan dan dihantar secepat mungkin.

'Saya berhubungan sangat dekat dengannya, dan kami telah mengatur perjanjian, dan kami mengutamakan. Dan dia tahu berapa banyak pesanan yang kami perolehi setiap varian setiap hari dan dia juga menerima pesanan dengan deposit. Oleh itu, kami bekerja terus dengannya. '

Sebaik-baiknya, pasangan ini akan bekerjasama dengan ejen untuk menjadikan prosesnya sehalus mungkin. Walau bagaimanapun, sifat pantas kedai ini bermaksud tidak ada sedikit masa untuk kelewatan. Pada hakikatnya, seluruh kedai tidak sesuai dengan cara Lachlan dan Taylor biasanya beroperasi.

Melanggar Peraturan dalam Masa yang Tidak Pernah Berlaku

Ada satu persamaan yang dimiliki oleh usahawan bersiri: mereka semua menetapkan sistem dan peraturan untuk memulakan dan menjalankan perniagaan. Ini termasuk perkara seperti menentukan jenis kedai yang akan dijalankan atau membuat proses yang dikawal ketat untuk mengenal pasti produk yang menang.

Mengambil pendekatan yang sistematik seperti ini bermaksud kejayaan (diharapkan) dapat ditiru. Dropshippers lain seperti Shishir dan Namrata Nigam adalah orang yang percaya bahawa perkara paling penting yang boleh anda lakukan untuk menjamin kejayaan yang berterusan adalah dengan mengembangkan sistem.

Lachlan dan Taylor juga mempunyai peraturan untuk perniagaan mereka - ini adalah sebahagian daripada alasan mereka bekerja sama dengan baik. Tetapi dalam kes kedai ini, mereka merobek buku peraturan mereka mengetahui bahawa ini adalah peluang yang unik.

'Saya dan Lachie mempunyai senarai semak produk yang biasanya kami lalui, dan salah satunya adalah,' Anda tidak boleh pergi ke pusat membeli-belah tempatan anda dan membelinya, '' kata Taylor. 'Itulah salah satu faktor terbesar - perlu menjadi perkara baru. Jadi [kedai ini] melanggar semua peraturan, yang mengejutkan bagi kami. '

'Kami tidak mengikuti rancangan turun naik tradisional dan apa yang kami lakukan secara tradisional,' Lachlan mengesahkan. 'Kami tidak - anda tidak boleh. Kami menentang semua rancangan dropshipping tradisional dan bagaimana kami menggunakan model perniagaan. Kami tidak membina kedai khusus, tetapi kedai satu produk. '

Dengan pasangan mengetahui bahawa mereka mempunyai masa yang terhad untuk menjual di ceruk mereka ('kami tahu produk ini tidak laku di luar COVID'), mereka menanggalkan bahagian proses yang memakan masa yang biasa. Sebaliknya, mereka menggunakan kemahiran yang mereka kembangkan sejak beberapa tahun kebelakangan ini untuk membimbing mereka. Semua itu, digabungkan dengan penyesuaian kempen dan khalayak yang berterusan, membantu menjadikan penyimpangan ini dari peraturan mereka berjaya.

Hasil dari kedai eksperimen ini telah menunjukkan pasangan ini bahawa walaupun peraturan dan sistem sangat penting untuk memiliki, kadang-kadang, ada peluang yang bertentangan dengan semua itu. Walaupun hanya sedikit dan sedikit, memerhatikan keadaan yang luar biasa ini dan mengetahui kapan harus melakukan semuanya boleh memberi manfaat yang besar.

Meningkatkan hingga $ 70k dan Mencuba Mengambil Perkara Antarabangsa

Lachlan dan Taylor & merangkumi ROAS April

Setelah mengatasi semua rintangan dan rintangan yang dihadapi, Lachlan dan Taylor terus laku keras di pasaran Australia. Permintaan untuk produk mereka masih kuat, tetapi jelas pasaran semakin lemah.

Dengan penjualan mencecah $ 61,000 setelah hanya 20 hari beroperasi, pasangan ini menetapkan pandangan mereka untuk berkembang ke pasaran lain. Mereka mula bereksperimen dengan iklan di negara berbahasa Inggeris yang lain untuk melihat apa yang akan terjadi.

Malangnya, ia tidak berjaya seperti di Australia.

Kerana percubaan iklan, margin keuntungan Lachlan dan Taylor berkurang - walaupun, secara mengagumkan, ia masih berakhir sekitar 28 peratus - dan mereka menyedari bahawa pengembangan mungkin tidak akan berjaya. Penguncian santai di seluruh dunia, orang mula mengalami lebih banyak kesulitan ekonomi, dan produk mereka tidak begitu menarik seperti yang pernah mereka lakukan pada bulan April.

Menamatkan Eksperimen dan Melihat ke Masa Depan

Lachlan dan Taylor & merangkumi nombor penjualan April

Walaupun boleh mengecewakan beberapa orang, Lachlan dan Taylor selalu realistik mengenai jangka hayat kedai. Dan lebih daripada itu, mereka ingin tahu berapa lama ledakan itu berlangsung sebelum bust yang tidak dapat dielakkan.

Setelah empat minggu beroperasi, eksperimen coronavirus mereka berjalan lancar. Hingga akhir Mei, kedai masih beroperasi tetapi tidak aktif menjual sebarang produk. Fokus penuh mereka sekarang adalah memastikan semua pelanggan menerima pesanan mereka. Tiada prestasi yang mudah apabila lalu lintas udara global menjadi perlahan.

Secara keseluruhan pasangan ini memperoleh $ 70,000 dalam penjualan dan berjaya melepaskan keuntungan dengan $ 20,000 - margin keuntungan 28 peratus dari kerja keras selama 28 hari.

Dengan semua kejayaan kedai mereka, anda mungkin mengharapkan bahawa Lachlan dan Taylor merasa cukup puas dengan percubaan mereka. Kenyataannya tidak jauh dari kebenaran. Mereka gembira, tentu saja, tetapi seperti kebanyakan pengusaha, mereka tidak dapat membantu tetapi memikirkan semua perkara yang boleh mereka lakukan.

'Saya dan Lachie membincangkannya pada hari yang lain,' kata Taylor. 'Kami tidak benar-benar puas dengannya - kami tahu kami dapat melakukan yang lebih baik.'

Dan walaupun mereka masih mengikat jalan keluar dari kedai eksperimen ini, pasangan ini telah melihat cabaran lain pada tahun 2021.

cara menyegerakkan akaun media sosial

'Perkara terbesar yang saya dan Lachie ingin lakukan tahun ini adalah bekerja dengan influencer.'

Dengan kemelesetan yang semakin meningkat, kedua-duanya menginginkan bantuan yang mungkin ditolak oleh penaja atau perkongsian untuk membina jenama untuk diri mereka sendiri. Setelah memperoleh pengetahuan pemasaran dan perniagaan melalui e-commerce, mereka sekarang memiliki seperangkat keterampilan yang dapat mereka gunakan untuk usaha baru.

'Dropshipping adalah titik masuk bagi banyak orang untuk perniagaan, e-dagang, dan keusahawanan,' kata Lachlan.

'Ini adalah perniagaan pertama yang sempurna,' tambah Taylor. 'Tapi itu batu loncatan.'

'Anda mesti melihat lebih banyak peluang.'

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?



^