Artikel

Bagaimana Pemain berusia 21 tahun ini menjumpai produk yang berjaya dan menjenamakan jenama dandanan berjanggut

Satu tahun yang lalu, kehidupan Paul Lee sangat berbeza. Dia belajar seni di kolej di AS, dan bekerja 9-5 dalam pekerjaan pelayan restoran. Dia membencinya. Ketika restoran itu lambat, dia menghabiskan waktunya dengan membaca buku perniagaan. Di rumah, dia menonton video dalam talian berjam-jam tentang memulakan perniagaan anda sendiri, bagaimana rasanya bekerja di rumah, dan menjadi bos anda sendiri. Dia mahukan sesuatu yang lebih.

'Sepanjang sekolah, dan sepanjang 9-5 pekerjaan saya, saya selalu merasa seperti membuang masa. Saya tidak pernah terkawal, saya selalu terjebak dalam struktur, selalu bekerja untuk orang lain. '



Sejak itu dia membina kedai e-dagang janggut, HUSKYBEARD , menjadi perniagaan enam angka. Dia berhenti dari pekerjaannya, berhenti dari kuliah, dan memikirkan masa depannya dengan cara yang berbeza.



Perjalanan Paul dengan janggut dimulakan ketika dia memutuskan untuk menumbuhkannya sendiri. Ingin melakukan perkara dengan betul, dia terjun jauh ke dunia janggut. Dia belajar tentang teknik pemangkasan, masalah kekusutan dan kekeringan yang dapat disertakan dengan janggut, serta pentingnya penghidratan yang tepat untuk folikel anda. Dia bergaul dengan komuniti berwajah berbulu di Instagram, menemukan jalan masuk ke dalam kumpulan yang dia dapati sangat rapat dan sangat berminat untuk memamerkan bulu wajah mereka.

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mula memanggil gambar.



Mulakan Percuma

Melihat Potensi Untuk Produk Baru

Semakin banyak dia belajar tentang janggut, semakin banyak dia melihat potensi di pasar. Banyak jenama dandanan janggut telah menjadikannya besar, dan ada komuniti yang bersemangat yang bersedia untuk mendapatkan produk baru.

Walaupun tumbuh janggut mungkin terdengar sederhana, maksud saya, semua yang anda lakukan adalah berhenti mencukur dan membiarkan perkara itu mulai tumbuh, sebenarnya sedikit lebih rumit daripada itu. Selalunya, rambut anda mungkin tumbuh lebih cepat di beberapa tempat daripada yang lain, meninggalkan anda dengan janggut yang tampan.



Dalam situasi seperti ini, anda mungkin beralih kepada produk pertumbuhan janggut.



Dan ketika dia mengetahui ketika dia mula mencari produk untuk dirinya sendiri, ada banyak minyak ular dan produk haram di luar sana. Dia mendapati suplemen vitamin sederhana yang menyamar sebagai keajaiban pertumbuhan janggut, dan formulasi pertumbuhan rambut lain yang walaupun nampaknya mendapat hasil, datang dengan banyak kesan sampingan yang buruk.

Dia melihat peluang untuk membuat produk pertumbuhan janggut yang benar-benar berfungsi.



Keputusan Besar: Pelaburan $ 10,000

Selama tiga bulan berikutnya, dia mencurahkan masa, tenaga dan wangnya untuk meneliti formula pertumbuhan janggut. Dia menghabiskan beratus-ratus jam untuk membaca kajian ilmiah yang kompleks mengenai ramuan individu, berusaha untuk mengetahui yang secara sah dihubungkan dengan pertumbuhan rambut. Dia berunding dengan penyelidik perubatan dan syarikat pertumbuhan rambut untuk menganalisis penemuannya dan menentukan apakah formulasi bahan yang disusunnya akan berfungsi.

apa itu akaun iklan di facebook

Seterusnya, dia mengupah ahli kimia kosmetik untuk membantunya merumuskan produknya. Setakat ini, dia telah menghabiskan $ 700 untuk menabung untuk membuat resipi dan berunding dengan pakar. Dia bersemangat untuk terus bergerak maju, mendorong produknya lebih dekat dan semakin hampir dengan kenyataan.

Ini, ternyata, akan menjadi lebih sukar daripada yang dia sangka.

Ahli kimia yang berkonsultasi dengannya memberitahunya bahawa untuk mengembangkan formulasinya, sekurang-kurangnya, kumpulan pertama memerlukan pengeluaran 1000 unit, dan akan menelan biaya sekurang-kurangnya $ 10,000.

Ini adalah perniagaan serius yang dia bicarakan dan pelaburan yang serius untuk seorang pelajar kolej yang kini menyokong dirinya menunggu meja. Bagaimanapun, dia baru dalam perniagaan dan bahkan lebih baru dalam dunia kosmetik. Dia ingat dengan gugup mempertimbangkan keputusan itu, berfikir 'Saya bahkan tidak tahu apakah ini akan dijual.'

Namun, dia berasa seperti sudah bersedia untuk melakukannya. Dia ingin memulakan perniagaannya sendiri lebih daripada apa-apa dan tahu menjalankan perniagaan apa pun mempunyai risiko. 'Saya terus berkata kepada diri sendiri,' Saya harus mempunyai keberanian, saya harus menghabiskan $ 10,000 dan berharap ia berjaya. & Apos '

Catatan yang dikongsi oleh Oberlo (@oberloapp) pada 8 Jun 2018 jam 4:29 pagi PDT

bagaimana anda menubuhkan laman facebook syarikat

Dia menghubungi sebilangan pengawal selia undang-undang kosmetik untuk membincangkan idea produknya, dengan harapan perbualan itu dapat memberikan keyakinan kepadanya untuk menarik pencetus dan melaburkan $ 10,000 dalam kumpulan pertamanya. Tetapi sebaliknya, nasihat mereka tidak begitu positif.

Mereka memberi amaran kepadanya mengenai komplikasi peraturan dalam membuat produk baru yang akan digolongkan sebagai ubat. Proses 'Aplikasi Dadah Baru' FDA berharga lebih dari $ 2 juta dan memerlukan masa 4-8 tahun untuk diproses. Sementara dia tergoda untuk melewati proses pengawalseliaan, mereka memberi amaran kepadanya bahawa FDA akan mengejarnya akhirnya, yang akan mengeja berita buruk.

Keyakinan hancur dan merasa kempis sepenuhnya, dia menerima bahawa ia tidak akan berjaya.

Mencari Faedah Dropshipping

Suatu malam, ketika larut menonton video pengusaha di YouTube, dia tersandung pada idea untuk menjatuhkan diri. Mengklik, dia mendapati semakin banyak kisah usahawan berjaya yang menghantar produk mereka. Dari sana, dia segera jatuh ke lubang maklumat kelinci.

Manfaat terbesar dari dropshipping yang dia dapati adalah bahawa dia tidak perlu melabur dalam inventori sendiri. Pembekal akan menyimpan stok untuknya, dan dia hanya akan membayarnya setelah dia membuat penjualan. Ini terasa seperti pilihan yang lebih selamat dan lebih bijak daripada melabur dalam produk bernilai $ 10,000 yang mungkin tidak dijualnya.

Dia juga tidak perlu berurusan dengan penghantaran, kerana pembekal akan menghantar produk tersebut terus kepada pelanggannya. Dengan persediaan dan pemenuhan yang dijaga oleh pembekal, fokus utamanya adalah untuk mendapatkan dan menjual produk. Model perniagaan itu masuk akal untuknya. Dia tahu boleh menggunakan pelbagai produk drophip untuk menguji dengan pelanggan sebenar, sebelum memutuskan untuk melabur dalam inventori apa pun.

'Saya menukar keseluruhan model perniagaan saya, dari produk yang diformulasikan khas untuk menjatuhkan produk orang lain,' katanya.

Dia mendaftar untuk a Shopify akaun dan memasang Oberlo - yang membolehkannya menarik produk dari pembekal dropshipping.

Zaman Awal: Uji dan Belajar

Bermula memang sukar. Dengan banyak hal yang harus dipelajari, dia mengakui, 'Pada awalnya, saya mengusahakannya selama 10-12 jam sehari, tanpa henti.'

Dia mendapati bahawa sumber produk adalah kunci. 'Sebahagian besar masa saya, pada awalnya, melalui AliExpress hanya mencari apa sahaja yang dapat saya jual berkaitan dengan janggut.'

Melalui ujian dan percubaan dan produk yang tidak sesuai dengan pasaran, dia berjaya meraih emas. Dia menjumpai 'produk yang menang' - produk yang berhubung dengan khalayak sasarannya. 'Saya mengiklankannya di Facebook dan semua orang menyukainya,' katanya. Dari sana, dia memperkecil upaya - fokus pada penguasaan Strategi pengiklanan Facebook dan membina HUSKYBEARD jenama.

Janggutnya sendiri mungkin tidak berfungsi dengan baik - dia kelihatan sangat bersih ketika bersembang video melalui Skype - tetapi HUSKYBEARD terus berkembang. Kedai ini terus melangkah lebih banyak pencapaian - penjualan pertama, hari penjualan $ 100 pertama, $ 500 hari, $ 1000 hari. Dia ingat betapa gembira dia pada saat itu, 'Tepat ketika saya mendapat $ 1000 dalam satu hari, saya hanya ingin memberitahu semua orang.'

Pada tahun pertama, HUSKYBEARD menjana pendapatan lebih dari $ 100k

Segala-galanya memanas dengan perniagaan, dan pada saat dia menghasilkan sekitar $ 3000 sebulan, dia tahu dia perlu meningkatkan semuanya.

Jadi setelah beberapa bulan menjalankan HUSKYBEARD, dia membuat keputusan besar. 'Saya berhenti dari kuliah dan berhenti kerja . Itu cukup drastik, ”dia ketawa.

Peringkat Seterusnya: Membina Jenama dan Meningkatnya Sakit

bagaimana untuk menyiarkan semula posting instagram orang lain

Paul selalu tahu bahawa dia ingin membina HUSKYBEARD menjadi jenama. Oleh itu, dia mengambil produknya yang paling popular dan bekerjasama dengan pembekalnya untuk menjenamakan produk dan membekalkan pembungkusan berjenama. 'Saya tahu bahawa mempunyai logo pada produk pasti akan membantu jenama.'

Dia mula melabur dalam pesanan besar produknya, merundingkan perjanjian dengan pembekalnya untuk memesan banyak 200, dan kemudian 500, dan kemudian 1000 produk pada satu masa. Pada mulanya, dia memilih untuk memenuhi barang-barang itu sendiri, menyiarkannya keluar dari rumahnya. Ini adalah kesilapan, dia mengakui. “Ketika pertama kali menerima inventori, kami menerima 1000 produk dan kami sendiri mesti menghantarnya. Hanya saya dan sepupu saya di rumah kami, bekerja sepanjang malam untuk menyelesaikannya. ' Dia teringat akan rasa sakit ketika membungkus dan menghantar pesanan demi pesanan, “Itu hanya sakit kepala, sungguh mengerikan. Ia sangat teruk. '

Sekarang, persediaan untuk HUSKYBEARD diuruskan oleh syarikat pemenuhan pihak ketiga, yang menangani pengiriman pesanannya kepada pelanggannya di seluruh dunia. Ini adalah kunci, katanya, dan cadangan yang akan dia berikan kepada setiap orang yang berfikir untuk bergerak ke arah menguruskan inventori mereka sendiri.

Dan walaupun dia tidak pernah berpeluang mengembangkan produk pertumbuhan janggutnya, semua jam belajarnya tidak sia-sia. Dia mengembangkan susunan adatnya sendiri Minyak Janggut , dalam pelbagai aroma.

Dengan mengambil kesempatan pada produknya sendiri, dia juga memperhatikannya, dan mendapat pujian dari salah seorang tukang gunting rambut dan janggut yang terkenal, George Bruno.

Momen Terbesar: Menaklukkan Black Friday

Mengimbas kembali, salah satu momen paling membanggakannya adalah yang memerlukan banyak kesibukan. Dia beberapa bulan menjalankan jenama itu sepenuh masa, dan Black Friday dan Cyber ​​Monday semakin hampir. Dia tahu dia perlu memanfaatkan hujung minggu penjualan terbesar tahun ini . Dia bersiap selama 45 hari berturut-turut, mengusahakan strategi untuk meningkatkan penjualannya. Sungguh menjengkelkan menjelang akhir pekan, dia berkata, 'Saya telah mengambil banyak risiko, saya telah meminjam wang dari pinjaman perniagaan dan dari nenek saya.'

Pada minggu-minggu sebelum Black Friday, dia menumpukan waktunya membina senarai melnya . Dia tahu bahawa mendapat perhatian di Black Friday adalah kompetitif, jadi dia ingin memastikan mesejnya akan sampai ke khalayak yang tepat. Selama 30 hari, dia menganjurkan hadiah produk percuma untuknya Sikat Janggut , yang membantunya mengumpulkan lebih daripada 7,000 petunjuk. Dia berhati-hati untuk memelihara petunjuk dengan e-mel susulan yang penuh dengan kandungan berharga seperti artikel blog yang ditulisnya mengenai penjagaan janggut. Ketika hari akhirnya tiba, dia melepaskan beberapa siri e-mel ke senarai melnya, mempromosikan tawaran diskaun 20-40% untuk beberapa produk terlarisnya.

Laporan penjualan selepas hujung minggu Black Friday liar

Sepanjang hujung minggu, dia menyaksikan penjualan meningkat. Semakin banyak pelanggan mengklik melalui e-mel dan membeli barang. Pada akhir hujung minggu, dia telah menerima 210 pesanan dan menghasilkan lebih dari $ 7,900. 'Ka-ching!' telefonnya terus berbunyi dengan pemberitahuan penjualan. Menghela nafas lega. Kerja keras telah membuahkan hasil.

bagaimana instagram mengenali rakan-rakan saya

Pelanggan gembira berkongsi pembelian mereka di media sosial

Jadi, Apa Seterusnya?

Sekarang, Paul melihat masa depan di luar janggut. Dia baru-baru ini menyenaraikan HUSKYBEARD untuk dijual di Pasaran Pertukaran dan menjualnya kepada pengusaha lain yang bersemangat. Tetapi dia belum selesai dengan perniagaan, dan sudah memulakan kedai lain dan menggunakan pendekatan pertumbuhan yang sama seperti HUSKYBEARD. Dia menggunakan kaedah dropshipping dengan Oberlo sekali lagi untuk menguji produknya di pasaran. Sebaik sahaja dia mendapat 'produk pemenang' yang lain, dia akan menggunakannya untuk membina jenama seterusnya. Kali ini, dia fokus untuk menjadikannya lebih besar dan ingin mengembangkan perniagaan menjadi jenama antarabangsa utama. Dia juga kini menawarkan perundingan dan bimbingan satu persatu kepada usahawan e-dagang yang bercita-cita tinggi melalui perniagaannya ECOMSWIFT .

Pendekatan ujian-dan-belajar ini adalah kunci kejayaannya, katanya. 'Tanpa Oberlo, saya sama sekali tidak dapat mencari produk dan skala yang menang'. Dan bagi orang lain yang berfikir untuk membangun perniagaan menggunakan model yang sama, dia setuju bahawa ini adalah pendekatan yang bagus, 'Peluang itu tidak terbatas.'

Ikuti Paul untuk melihat apa yang dia bangun seterusnya Instagram dan Youtube .

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?



^