Yang Lain

John Lee Dumas: Dari Pekerjaan Korporat hingga Usahawan

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mulailah membuat gambar.

Mulakan Percuma

Cara Mendekati Keusahawanan

Daud: Oleh itu, salah satu perkara yang menarik mengenai podcast anda dan hanya pendekatan anda terhadap keusahawanan secara umum, adalah penekanan yang anda berikan untuk menjaga minda anda. Dan ini mungkin sedikit berlawanan dengan intuisi bagi orang yang melihat keusahawanan semata-mata pendapatan pasif dan menghancurkan matlamat dan gaya hidup nomad digital . Dan anda pasti memfokuskan semua perkara itu, tetapi anda juga bercakap mengenai pentingnya rasa syukur, dan anda juga mempunyai podcast kedua yang dipanggil Refresh Harian: Petikan, Syukur, Nafas .



semua untuk satu dan satu untuk semua gif

Oleh itu, saya ingin memulakan dengan bertanya kepada anda mengenai hubungan antara menjaga minda dan semangat anda, di satu pihak, dan keramaian sisi mentaliti sebaliknya, mengapa sesuatu seperti bernafas berpandu di taman permainan yang sama dengan sesuatu seperti tujuan pendapatan?



John Lee Dumas: Baiklah, pertama kali, terima kasih kerana telah hadir dalam rancangan ini. Sangat dihargai. Berharap untuk menjatuhkan beberapa bom nilai untuk pendengar anda di sini hari ini. Dan bagi saya, ini semua mengenai permainan dalaman adalah cerminan permainan luar anda. Sekiranya anda tidak mempunyai permainan dalaman anda, jika anda tidak mempunyai permainan dalaman anda, permainan luar anda akan mencerminkannya. Tempoh, akhir cerita.

Bagi saya, semuanya bermula dengan rutin pagi 90 minit saya. Saya bersemangat untuk memukul lima perkara setiap pagi: penghidratan, senaman, sauna, jurnal, meditasi. Saya perlu memukul lima perkara itu. Ini akan membolehkan saya memberi rawatan diri, permainan dalaman, kejelasan, dan kelonggaran, dan fokus kepada diri sendiri. Oleh itu, ketika saya beralih dari rutin pagi 90 minit ke 'hari kerja' sebenar saya, saya sudah bersedia untuk pergi. Dan itu menunjukkan.



Orang berkata, 'John, saya melihat kisah Instagram anda, pada suatu hari, anda melakukan 27 wawancara pada rancangan lain dalam satu hari?' Dan saya berkata, 'Ya, saya benar-benar', sebab menebak apa? Saya menyiapkan diri untuk itu. Ia seperti Super Bowl. Adakah anda fikir Tom Brady bangun ketika tiba masanya untuk cincin Super Bowl yang lain dan dia seperti setengah keldai? Tidak sudah tentu tidak. Dia benar-benar mempunyai ritual pra-permainan, rutinitas pra-permainannya sehingga dia secara mental jelas untuk apa yang akan terjadi. Dia mengetahuinya. Saya tahu apa yang akan berlaku.

Oleh itu, 27 wawancara itu untuk saya, saya sudah siap, saya bersedia untuk bergoyang. Dan teka apa? Keesokan harinya, saya mungkin tidak mempunyai apa-apa dalam jadual saya kerana saya telah mengaturnya dengan cara itu kerana saya memerlukan masa untuk mengambil langkah mundur, untuk tidak bercakap, berehat, untuk menjadi introvert. Tetapi pada hari 27 wawancara, saya menghadapi cabaran, masing-masing kerana permainan dalaman saya.

Kepentingan rutin pagi dalam bidang keusahawanan kepada John Lee Dumas



Tinjauan John Lee Dumas mengenai Kesedaran

Daud: Saya dapat bayangkan bahawa banyak orang yang ingin masuk e-dagang , misalnya, mereka mungkin berfikir, 'Baiklah, saya perlu menghabiskan 50 peratus masa saya meneliti produk dan 50 peratus masa saya belajar Iklan Facebook , 'Dan mereka mungkin menganggap perkara-perkara seperti amalan pernafasan yang bernas sebagai kemewahan atau sesuatu yang mungkin sedikit membuang masa. Adakah anda rasa ada penghormatan yang sesuai di ruang keusahawanan untuk bernafas dan tenang dan permainan dalaman ini yang anda bicarakan?

JLD: 100 peratus. Sikap seperti itu yang anda gambarkan sebelum ini adalah orang-orang yang mengatur diri mereka sendiri untuk potensi kejayaan jangka pendek dan kegagalan jangka panjang. Orang-orang yang akan benar-benar menang di permainan keusahawanan mencari kejayaan jangka panjang. Mereka akan berada di sekitar satu, tiga, lima, tujuh, itulah yang saya lalui sejak sekian lama dan masih memandu dengan kuat 10, 15, 30, 50 tahun. Itu mesti menjadi matlamat. Dan tentu saja, anda akan berkembang dan berubah dan melakukan pelbagai perkara dalam jangka masa tersebut. Tetapi jika anda akan memperoleh kejayaan jangka panjang yang baik, itu akan merangkumi pernafasan mendalam, meditasi, refleksi diri, dan jurnal itu. Aset itu, mereka memastikan permainan dalaman anda kuat.

Daud: Apa yang anda jurnal?

JLD: Apa sahaja yang ada di fikiran saya dan itulah sebabnya saya suka menulis jurnal. Secara harfiah, sebagai usahawan, biasanya terdapat begitu banyak pemikiran penjurnalan… Maaf, berpusing di dalam fikiran dan penjurnalan membolehkan saya mengambil pemikiran yang berpusing itu, meletakkannya di atas kertas, dan mengeluarkannya dari kepala saya. Adakah anda tahu apa yang saya maksudkan? Sepertinya saya mempunyai banyak suara di kepala dan saya tidak gila. Ia hanya menjadi usahawan, menjadi peniaga, dan saya selalu mempunyai fikiran dan idea, dan saya perlu menurunkan perkara-perkara itu. Jadi setelah saya meletakkannya di atas kertas maka otak saya dapat menjadi seperti, 'Ah, baiklah, pemikiran itu tersimpan di suatu tempat. Saya tidak perlu menyimpannya lagi. ' Dan pemunggahan itu membolehkan saya membersihkan ruang untuk idea baru, konsep baru, kreativiti baru, atau apa sahaja cabaran atau tugas yang telah saya tetapkan untuk jam saya, dua jam sehari.

Mengambil Risiko

Daud: Oleh itu, anda telah menyebutnya selama tujuh tahun. Biarkan saya kembali ke kisah peribadi anda sendiri, dan saya fikir, dalam banyak cara, anda hidup, apa yang akan dianggap oleh banyak orang sebagai kehidupan yang cukup baik. Anda mempunyai pekerjaan yang selamat, pendapatan yang terjamin, dan banyak perkara di permukaan itu sudah siap, dan pada dasarnya sangat stabil.

Tetapi sepertinya anda masih tidak dapat membayangkan melakukan apa yang anda lakukan selama 10 atau 20 tahun ke depan dan anda telah membincangkan bagaimana anda pada dasarnya melakukan apa yang sepatutnya anda lakukan, tetapi anda masih agak sengsara. Oleh itu, saya ingin tahu bagaimana harapan anda untuk kehidupan yang stabil dan lancar, bagaimana harapan itu berbeza dengan kenyataan yang anda lihat ketika anda berada di tengah-tengahnya.

JLD: Kenyataannya adalah ini, adalah bahawa saya melakukan apa yang saya fikir sepatutnya saya lakukan. Saya memeriksa blok, saya pergi ke sekolah menengah, ke kuliah, saya adalah pegawai di Tentera AS selama lapan tahun, pergi ke sekolah undang-undang, berada di bidang kewangan korporat. Saya melakukan perkara-perkara yang saya mahu lakukan, tetapi masih ada kekosongan di dalam diri saya yang seperti, 'Mengapa anda menghabiskan hari-hari anda melakukan X, Y, atau Z, menjadikan orang lain menjadi kaya, menjadikan syarikat lain lebih banyak wang, membuat panggilan telefon tanpa akal, menghadiri perjumpaan sia-sia ini, berulang-alik dalam kesesakan lalu lintas? Mengapa anda meluangkan masa untuk melakukan ini? '

Kerana sebagai seorang pegawai tentera secara terus terang, saya melihat kematian hampir dalam lawatan saya selama 13 bulan bertugas di Iraq. Saya melihat nyawa orang direnggut ketika mereka berusia 18, 22, 27 tahun, dan menyedihkan apabila mengetahui bahawa mereka tidak akan mengalami hari lain dalam hidup mereka dan saya seperti, 'Siapa saya untuk tidak bahagia, masih mempunyai karunia hidup ini di hadapanku, belum membuat pengorbanan tertinggi yang dilakukan oleh beberapa orang anggota tenteraku? ' Dan bagi saya, seperti, 'Cukup sudah.' Sepertinya saya berhutang kepada mereka untuk menjalani kehidupan yang paling saya mampu dan ambil risiko, mempunyai keberanian untuk meletakkan diri saya di luar sana, dan ya, mungkin gagal berkali-kali tetapi meneka apa? Mungkin sebenarnya berjaya juga.

John Lee Dumas sebagai pegawai tentera

Dan saya gagal banyak kali dan saya terus gagal sepanjang masa. Tetapi saya mempunyai keyakinan dan keberanian untuk kembali dari peta, mencuba sesuatu yang lain dan terus maju. Dan kita menjadikan Entrepreneurs on Fire, dengan sikap itu, dengan mentaliti yang sanggup gagal, menjadi perniagaan berjuta-juta dolar per tahun menjelang tahun dua yang kita pertahankan sekarang selama enam tahun terakhir.

Dan sesuatu yang sangat saya minati adalah, bagaimana saya dapat mempengaruhi banyak orang sambil menjana banyak pendapatan yang kemudian membolehkan saya memberi kesan kepada lebih banyak orang? Ini seperti lingkaran kehidupan ini yang perlu berlaku jika anda mahu mengekalkannya mengembangkan perniagaan anda , meningkatkan kesan anda, meningkatkan pengaruh anda. Tetapi bagi saya, semuanya kembali pada itu, 'Apakah saya memiliki keberanian untuk mengambil langkah pertama itu, untuk melakukan lompatan pertama itu?' Dan kebanyakan orang, mereka tidak pernah melakukannya, dan ini adalah penyesalan terbesar mereka di akhir hayat.

Keajaiban Keusahawanan

Daud: Dan anda bercakap mengenai risiko dan mempunyai keberanian. Adakah anda cukup panik? Cukup memusingkan kestabilan ini yang anda mahukan untuk diri sendiri?

JLD: 100 peratus. Tetapi adalah penting untuk mengingat ungkapan, 'Semua keajaiban berlaku di luar zon selesa anda.' Saya telah membacanya dalam buku. Saya melihatnya di papan petikan. Saya tidak pernah menghayatinya, jadi saya tidak tahu sama ada saya cukup mempercayainya ketika mula-mula. Tetapi begitu saya melakukannya sekali dan keluar dari zon selesa saya dan benar-benar merasakan sihir itu, melihat sihir, dan merasakan sihir itu, saya seperti, 'Wow. Ini adalah benar.' Sejak itu saya terus melakukannya.

Saya terus mendorong diri saya ke luar zon selesa, jadi saya dapat merasakan keajaiban itu, menciumnya, melihatnya, menghayati, jadilah. Kerana semua keajaiban berlaku di luar zon selesa anda. Begitu banyak orang yang tinggal di tempat kecil yang selesa di mana bilik mereka, mereka tahu bagaimana membuat laporan TPS itu dari hari ke hari dan anda tahu, mereka tinggal di gelembung kecil mereka sendiri. Itu bukan duniaku, saya tidak mahu berada di zon selesa itu, saya ingin mencuba perkara baru, saya mahu menakutkan diri sendiri. Saya mahu mendorong had untuk mencipta sihir itu.

John Lee Dumas & apos Entrepreneur on Fire

Daud: Sekarang, apabila anda membincangkan kehidupan pra-keusahawanan ini, anda pernah menggunakan kata 'terperangkap' sebelumnya dan saya ingin menekan anda pada kata 'terperangkap' kerana ini adalah kata yang berat dan menyedihkan. Apa yang anda maksudkan ketika anda bercakap tentang perasaan terperangkap dalam kehidupan sebelumnya seperti ini?

JLD: Manusia, terperangkap seperti, saya fikir bahawa saya telah melakukan semua perkara yang betul, dan saya fikir bahawa saya seharusnya diberikan kehidupan yang sempurna ini. Saya fikir bahawa saya layak mendapatkannya. Nah, sekarang saya sedar melihat ke belakang, bahawa kita tidak layak mendapat apa-apa. Kita layak mendapat apa yang kita buat. Hak ini mesti hilang. Dunia apa yang akan anda jalani? Dan begitu banyak orang terperangkap pada tahap yang lebih tinggi daripada yang saya rasa terperangkap. Kerana saya merasa terperangkap kerana saya seperti, 'Baiklah, saya harus terus berada di jalan kewangan korporat ini, untuk pergi ke sekolah undang-undang, jalan tradisional ini.' Saya fikir itu satu-satunya cara untuk pergi. Saya tidak melihat jalan keluar, saya tidak melihat jalan keluar pada masa itu Tidak sampai saya mula membaca buku dan mendengar podcast lain, saya dapat menemui jalan saya di luar labirin yang terasa terperangkap.

tempat mencari muzik percuma untuk video

Tetapi kenyataannya, sayangnya, bagi orang lain, mereka terperangkap dengan semua perkara yang baru saya bicarakan, bahawa saya terperangkap oleh, dan juga, mereka terperangkap dengan hutang. Kerana mereka terlalu banyak mengambil pinjaman pelajar, kerana mereka membayar terlalu banyak sewa untuk pangsapuri mereka, kerana mereka membayar terlalu banyak pada kereta dan pembayaran gadai janji mereka dan dengan X dan Y dan Z dan mereka telah terperangkap mereka sendiri berhutang, di mana mereka tinggal gaji untuk membayar gaji, di mana hanya satu, dua, atau tiga gaji yang terlewat adalah bencana bagi mereka.

Dan itu terperangkap dan itu menyedihkan dan itulah sesuatu yang saya sangat mahukan orang mula membuka mata mereka bahawa, lelaki, anda perlu mengelakkan perangkap itu dan jika anda sudah berada dalam perangkap itu, lelaki anda perlu mencari jalan A, untuk mula mengurangkan hutang itu atau B, anda harus menyampaikan pengetahuan itu kepada anak-anak anda, di mana mereka tidak dapat menghabiskan $ 80,000 setahun, pergi ke sebuah kolej luar negeri apabila mereka dapat menghabiskan dua atau lima atau enam ribu dengan mudah dolar setahun di negeri ini, pada hakikatnya mendapatkan sehelai kertas yang sama di tangan mereka pada akhir empat tahun dan bukan hutang melumpuhkan yang seiring dengan ini.

Itu adalah lubang arnab yang lain yang tidak akan kita lalui hari ini. Tetapi maksud saya, itulah yang diperlukan oleh beberapa orang untuk membuka mata mereka ialah mereka terperangkap sebelum mereka membuka mata kepada peluang yang ada di dunia ini.

Terperangkap bermaksud kehilangan peluang lain

Usahawan terbakar

Daud: Pada ketika ini, Entrepreneurs on Fire, ia berusia tujuh tahun, seperti yang anda nyatakan, anda mempunyai ribuan episod mendalam, anda mendapat ribuan penilaian lima bintang di iTunes, anda mempunyai senarai tetamu yang tidak waras, Gary Vaynerchuk, Tim Ferriss dan sebagainya. Tetapi tidak selalu seperti itu Dan anda bercakap tentang kegagalan lebih awal, dan bagaimana anda mengalami beberapa, mungkin beberapa tumbuh-tumbuhan muka di luar gerbang. Saya ingin tahu apa-apa, 'Omong kosong, apa yang saya lakukan?' detik-detik yang anda lalui pada tahun-tahun awal. Adakah ada yang berlaku?

JLD: Semua itu. Saya katakan, setiap bahagian kejayaan saya berada di luar zon selesa saya, jadi setiap kali saya berjaya, setiap kali saya mengambil langkah seterusnya dalam perniagaan atau kehidupan saya kerana saya berada di luar zon selesa saya, merasa panik, jatuh di wajah saya, memalukan diri saya, melakukan semua perkara ini. Tetapi pada hakikatnya, hanya membuat diri saya lebih baik, meletakkan wakil, melakukan apa yang harus dilakukan, melakukan apa yang telah dilakukan oleh semua orang yang anda sebutkan. Mereka semua ketakutan, jatuh di wajah mereka, memalukan diri mereka sendiri. Sudah tentu mereka melakukannya. Dan mereka terus melakukannya, itulah sebabnya mereka terus berada di puncak, itulah sebabnya mereka masih mewujudkannya dalam industri mereka, di ceruk mereka, di lekukan kecil mereka yang mereka potong di dunia ini.

Jadi bagi saya, itulah masalahnya. Dan itu masih berlaku hingga hari ini. Saya baru sahaja mengadakan Mastermind 45 hari… Maaf, Mastermind 45 orang, tiga hari, di sini di Puerto Rico, dan itu menakutkan. Maksud saya mempunyai 45 orang yang datang ke rumah saya di Puerto Rico untuk belajar dari saya dan mereka menghabiskan sejumlah wang untuk dipilih untuk peluang ini. Saya terpaksa menyampaikan. Dan ini adalah tahun 2020, dan saya telah menggegarkannya selama bertahun-tahun dan bertahun-tahun sekarang, tetapi saya masih meletakkan diri saya dalam situasi seperti itu. Seperti sekarang saya merancang acara pertama saya yang sebenarnya di mana kita mahukan 400, 600, mungkin 1,000 orang akhirnya pada acara ini yang akan kita lontarkan dan sangat menarik untuk melihat ke mana kita boleh pergi di dunia ini ketika kita terus meletakkan diri kita sendiri di luar zon selesa itu.

Daud: Anda menyebut perwakilan, ini cara yang menarik untuk membicarakannya, dan saya rasa beberapa orang, mereka mungkin sedikit, mungkin takut membuat kesilapan atau mereka malu-malu. Adakah hanya melakukannya dan melakukannya dan berulang-ulang kali, adakah sesuatu yang… Anda katakan itu berharga untuk anda, adalah sesuatu yang pernah anda lihat juga pada orang lain, yang, hanya menjadi produktif, walaupun ada kegagalan yang produktif pada awalnya yang akan menjadi besar di jalan?

semua berikut adalah contoh model perniagaan dari perniagaan ke perniagaan (b2b) kecuali:

JLD: 'John, bagaimana anda menjadi tuan rumah podcast yang baik?' Saya mendapat soalan itu sepanjang masa. Dan teka apa? Saya meletakkan wakil. Saya terus membuat kerja. Saya melakukan episod podcast setiap hari selama 2,000 hari berturut-turut. Sekiranya saya tidak menjadi baik, ada yang tidak kena dengan saya. Anda perlu memikirkan itu kawan-kawan saya. Anda perlu memasukkan wakil. Tidak ada yang anda kagumi siapa yang pandai dalam sesuatu sekarang, tidak ada yang menjadi pandai tanpa meletakkan wakilnya. Anda tidak dilahirkan secara semula jadi berbakat di X, Y, Z, dan D. Kami tidak mengetahui perkara ini. Kami menjadi pandai kerana kami meletakkan wakilnya.

The tragedi yang baru sahaja berlaku dengan Kobe Bryant baru-baru ini, teka apa? Dia dikenali sebagai antara individu yang paling rajin bekerja dalam bola keranjang. Itulah sebabnya dia mencapai kejayaan yang dia capai kerana dia meletakkan wakilnya. Setiap hari, dia berlatih pertama, terakhir latihan, meletakkan wakil dan dia menjadi salah satu yang hebat sepanjang masa, dan itu sukar dipercayai dan orang hanya dapat memandangnya dan berkata, 'Oh, kawan, saya hanya semoga saya bernasib baik seperti Kobe dengan gen tersebut. '

Untuk berjaya dalam sesuatu, anda harus meletakkan wakil

Ya, teka apa? Dia pasti mempunyai bantuan gen dengan usia 6’6 dan tangkas dan pantas, dan semua perkara seperti itu dapat membantu. 100 peratus. Tidak syak lagi, saya 5-10. Saya boleh bersikap atletik seperti Kobe dan masih bukan jantannya, kerana dia mempunyai lapan inci pada saya. Tetapi teka apa? Lelaki itu memasukkan beribu-ribu dan ribuan jam perwakilan. Itulah sebabnya dia menjadi pemenang.

Daud: Apa rancangan dengan podcast di luar pintu? Kerana seperti yang anda katakan, anda bukan podcaster kelahiran semula jadi, mungkin itu bukan sesuatu yang dapat dilakukan oleh seseorang yang dilahirkan. Oleh itu, anda harus membinanya, anda harus melakukannya dan melakukannya dan melakukannya. Apa yang dipetakan pada awalnya, berkaitan dengan podcast dan adakah ini akan menjadi pusat operasi besar ini yang anda miliki sekarang?

JLD: Sejujurnya, satu peta jalan yang saya miliki adalah petikan Albert Einstein, 'Cobalah untuk tidak menjadi orang yang berjaya, melainkan orang yang bernilai.' Itulah tumpuannya. Selama 32 tahun, saya berusaha untuk menjadi orang yang berjaya dan tidak berjaya. Saya melakukan apa yang saya fikir adalah semua perkara yang betul: seorang pegawai tentera, sekolah undang-undang, kewangan korporat. Tidak ada kejayaan yang datang kepada saya. Tetapi kemudian saya melihat petikan itu, saya seperti, 'Biarkan saya membalikkannya di kepalanya. Biarkan saya berusaha untuk menjadi orang yang bernilai, dengan memberikan podcast percuma, berharga dan konsisten setiap hari yang disebut Entrepreneurs on Fire. ' Dan selama 13 bulan, saya hampir tidak menghasilkan wang untuk melakukannya, setiap hari, tetapi pada bulan ke-13, wang itu diklik.

Nilai tambah, titik tolak berlaku, dan sejak bulan itu, saya telah menjana lebih dari enam angka keuntungan bersih selama 76 bulan berturut-turut dengan perniagaan Entrepreneurs on Fire, yang seperti yang anda sebutkan sebelumnya, kami menerbitkan dalam laporan pendapatan bulanan di eofire.com/income . Kami suka menunjukkan kepada orang-orang bagaimana kami menjana wang, bagaimana kami kehilangan wang, kesalahan yang kami buat, kejayaan yang kami capai. Kami ingin meletakkan semuanya, supaya orang dapat mengelakkan kesilapan kita dan meniru kejayaan kita. Itulah yang mereka maksudkan. Dan dengar, saya hanya fokus menjadi orang yang bernilai. Itulah konsepnya. Itulah tujuannya, pada mulanya, dan kemudian semua kejayaan menjadi hasilnya.

John Lee Dumas Mengenai Kerja yang Diperlukan untuk Berjaya

Daud: Oleh itu, anda mementingkan produktiviti dan disiplin serta fokus. Nampaknya ini adalah jenis Triniti Suci anda terhadap pendekatan anda dalam hidup, dan saya ingin tahu sejauh mana produktiviti, disiplin, dan fokus anda alami, dan bagaimana perasaan anda kerana anda harus melatih mereka? ? Kerana saya dapat membayangkan seseorang, mereka mungkin mempunyai fokus omong kosong atau mereka didiagnosis ADD atau apa pun, mereka mungkin berfikir bahawa mereka ditakdirkan, bahawa mereka tidak akan dapat melakukan ini. Sejauh mana perkara-perkara ini dipelajari dan jika dapat dipelajari, apakah cara yang harus dilakukan orang untuk melakukannya?

JLD: Dengar, kenyataannya adalah: Anda perlu fokus untuk menjadi individu yang produktif, berdisiplin, dan fokus. Saya tidak mengatakan bahawa sangat mudah untuk dilakukan, tidak akan datang dalam semalam. Itulah sebabnya saya mencipta salah satu karya terbaik saya sepanjang masa, dipanggil Jurnal Penguasaan: Bagaimana Menjadi Produktif, Berdisiplin dan Berfokus dalam 100 Hari , kerana saya tahu itu tidak mudah, dan saya tidak memerlukan sedikit masa untuk saya. Saya mengambil masa yang lama untuk menguasai tiga perkara tersebut.

Tetapi apa yang menjadi produktif? Ini menghasilkan kandungan yang betul. Apa yang disiplin? Menjadi murid kepada rancangan tindakan dan benar-benar melaksanakan tindakan itu. Lalu apa yang difokuskan? Mengikuti satu kursus sehingga berjaya. Bukan dua, bukan lima, bukan 10, yang dilakukan oleh kebanyakan orang. Fokus, ikuti satu jalan sehingga berjaya. Saya mendapat bahawa ADD sangat mudah hari ini, dengan bip Instagram setiap saat dan telefon anda berdering dan Facebook meletus dan seseorang menjerit nama anda, saya faham. Anda mesti fokus. Anda mesti mengikuti satu kursus sehingga berjaya. Sekiranya anda melakukannya, anda akan menang. Sekiranya tidak, anda tidak akan menang.

Jurnal Penguasaan oleh John Lee Dumas

Daud: Anda agak mengejek idea terlalu sibuk. Dan mungkin ejekan terlalu kuat dari kata tetapi ...

JLD: Tidak, ini adalah perkataan yang baik. Ini adalah perkataan yang baik.

Daud: Baiklah, okey. Anda sekurang-kurangnya mengalihkan pandangan kepada idea terlalu sibuk . Sekiranya orang berkata, 'Oh, saya tidak mempunyai masa untuk membaca buku atau saya tidak mempunyai masa untuk bersenam atau makan dengan betul', apa pun masalahnya kerana mereka tidak mempunyai masa. Apa pendapat anda atau apa yang anda sampaikan kepada orang apabila anda mendengar bahawa mereka terlalu sibuk?

JLD: Saya katakan kita semua membuat pilihan. Mengapa saya, seorang manusia, dapat mempunyai masa selama 90 minit pada waktu pagi untuk melakukan rutin pagi saya, dapat makan dengan betul, dapat bersenam dengan betul, dapat menghidrasi dengan betul, dapat memberi tumpuan kepada kerja yang bermakna yang memberi impak dan pengaruh di dunia ini? Kerana saya fokus. Kerana saya melakukan perkara yang betul. Anda adalah manusia ... Dan saya tidak bercakap secara khusus dengan anda, saya bercakap dengan pendengar sekarang. Saya katakan anda juga manusia dan jadi anda telah membuat pilihan. Sekiranya anda adalah salah satu daripada orang-orang yang mengatakan, 'Saya terlalu sibuk', anda telah membuat pilihan yang membawa kepada kenyataan itu.

Saya telah membuat pilihan yang membawa kepada kenyataan saya. Tahu tak? 32 tahun pertama dalam hidup saya, saya adalah kenyataan lain di mana saya terlalu sibuk untuk melakukan apa sahaja. Tetapi teka apa? Pada usia 32 tahun, saya mendidik diri saya hingga sedar bahawa saya adalah hasilnya. Tindakan dan keputusan saya adalah hasil kenyataan saya, dan saya membuat keputusan yang berbeza. Saya adalah hasil daripada perubahan yang saya buat dalam hidup saya. Saya membuat keputusan untuk menjadi lebih fokus, menjadi lebih produktif, menjadi lebih berdisiplin, dan saya telah mencipta kehidupan yang saya mahukan. Semua orang yang mendengar dapat mencipta kehidupan yang mereka mahukan ketika mereka berkomitmen untuk melakukan perkara yang mereka mahukan. Semua orang yang mendengar ini berkata, 'Oh, saya tidak sabar sehingga wawancara ini berakhir kerana saya akan pergi ke Netflix dan bersantai.'

Baiklah, teka apa? Ada sebab mengapa itu menjadi hidup anda, Netflix dan menggigil. Dan anda tahu, bagi sesetengah orang, secara jujur, itu baik-baik saja. Tetapi saya ragu ia baik untuk orang yang mendengar rancangan seperti ini. Anda tidak mendengar kandungan seperti ini jika anda hanya mahu Netflix dan bersantai seumur hidup anda. Terdapat sebilangan besar individu di dunia ini yang akan melakukannya dan itu baik-baik saja. Baiklah. Tetapi bagi mereka yang mahukan lebih banyak, yang mahukan kebebasan kewangan , yang menginginkan kebebasan lokasi, yang menginginkan kebebasan gaya hidup, memerlukan lebih banyak. Ia memerlukan keputusan. Dan teka apa? Saya tidak sampai di sini semalam, tetapi saya sampai di sini kerana keputusan yang saya buat.

Jurnal Kebebasan

Daud: Baiklah, anda hanya menggunakan kata kebebasan tiga kali, jadi saya mesti menerkamnya. Dan ini adalah perkataan yang banyak anda gunakan, malah anda miliki Jurnal Kebebasan , yang merupakan sesuatu yang tersedia di laman web anda. Dan kebebasan adalah sesuatu yang anda romantik dan anda suka dengan idea ini. Apakah kebebasan dalam konteks yang anda bicarakan? Dalam konteks keusahawanan?

ukuran gambar muka depan laman syarikat Linkedin

The Freedom Journal oleh John Lee Dumas

JLD: Kebebasan adalah menjalani kehidupan mengikut ketentuan saya. Itulah kaedah termudah untuk saya meletakkannya. Saya melakukan perjalanan 90 hari ke Eropah dengan teman wanita saya, Kate, kerana saya mempunyai kebebasan untuk melakukan itu. Kate baru saja berangkat hari ini, hari Rabu, atau hari Khamis untuk pergi ke San Juan untuk bertemu dengan ibu saudara dan bapa saudaranya yang turun dari kapal pesiar dan menghabiskan beberapa jam di sini kerana dia mempunyai kebebasan untuk melakukan itu, kerana gaya hidup yang telah kita buat.

Ini menjalani kehidupan dengan syarat anda sendiri. Saya mahu berpindah ke Puerto Rico. Kami berpindah ke Puerto Rico. Saya mahu melakukan perjalanan selama 90 hari pada musim gugur, tahun lalu. Kita berjaya. Saya ingin melakukan pelayaran sungai selama 23 hari di Eropah pada Mei ini. Kami melakukannya. Ini menjalani kehidupan dengan syarat saya sendiri. Kalendar saya, jadual saya, penuh dengan perkara-perkara yang saya katakan ya juga. Bukan seseorang mengatakan, 'Anda harus melakukan ini, anda harus melakukan itu.' Ini adalah perniagaan saya, hidup saya, keputusan saya. Dan teka apa? Sekali lagi, saya tidak mengatakan bahawa saya duduk di jari saya dan sampai di sini semalam. Ada tahun satu, tahun dua, tahun tiga, tahun keempat. Banyak kerja keras untuk membuat perniagaan dan gaya hidup, dan sistem, dan automasi, dan pasukan untuk sampai ke tempat saya sekarang pada tahun tujuh, tahun lapan perniagaan saya. Tetapi saya sampai di sini dan anda juga boleh. Ini adalah masalah untuk membuat keputusan itu.

bagaimana mempunyai instagram terbaik

Daud: Oleh itu, katakanlah, seseorang ... Mereka mahukan kebebasan, semuanya terdengar baik, bahawa mereka tidak menggali apa yang mereka lakukan sekarang, tetapi mereka tahu bahawa mereka tidak akan memasuki podcast. Itu bukan tiket mereka. Tetapi mereka memang gatal yang biasa kita bicarakan. Proses pemikiran seperti apa yang harus mereka jalani ketika mereka bertanya pada diri mereka sendiri, 'Baiklah, apa yang saya lakukan sekarang tidak baik untuk saya, tetapi apa yang saya lakukan? Apa yang mesti saya buat? '

JLD: Dengar, saya telah mendengar soalan ini dari puluhan ribu orang kerana ia adalah soalan yang dapat difahami. Saya mengemukakan soalan itu kepada diri saya pada 30, 31, dan 32 sebelum akhirnya saya menjumpai idea besar saya, iaitu Entrepreneurs on Fire. Idea besar anda semestinya menjadi sesuatu yang sama sekali berbeza atau benar-benar unik bagi anda kerana itu adalah idea besar anda dan di situlah terletaknya keindahan.

Dan dengar, ini tidak seperti palam yang tidak tahu malu, kerana ini adalah kursus percuma, tetapi saya buat ini untuk anda yang mempunyai soalan yang sama. Ia dipanggil Idea Besar Anda. Oleh itu, jika anda melawat YourBigIdea.io , anda boleh, secara percuma, mengikuti kursus video 60 minit yang saya buat untuk mendapatkan idea besar anda dan kemudian anda akan mengenal pasti idea besar itu, dan anda akan berlumba, kerana saya faham bahawa ia adalah perjuangan. Itulah sebabnya saya membuat struktur ini, tutorial ini, dan latihan ini untuk menjelaskan apa idea besar anda. Dan kursus percuma ini telah membantu membuka begitu banyak peluang untuk begitu banyak orang kerana mereka hanya duduk dan benar-benar meluangkan masa untuk melalui proses ini dan memahami apa idea besar mereka dan kemudian masuk.

Menjadi Nomad Digital

Daud: Oleh itu, saya mesti bertanya tentang perjalanan yang telah anda nyatakan. Anda mengatakan bahawa anda berpindah ke Puerto Rico, anda melakukan perjalanan Eropah yang besar di mana anda menjalani kehidupan nomad digital. Jadi sama ada nomad digital , atau kebebasan lokasi, apa sahaja yang anda mahu namakannya, idea ini yang boleh anda ambil dan pergi, saya rasa itu adalah sesuatu yang memberi inspirasi kepada banyak orang. Itulah sebahagian besar gatal mereka. Bagaimana rasanya keadaan ini di mana pejabat anda di seluruh dunia atau di mana sahaja dengan sambungan WiFi adalah pejabat anda?

John Lee Dumas dan teman wanita Kate

JLD: Itu impian. Ini menjalani kehidupan dengan syarat saya sendiri. Itulah definisi kebebasan yang ingin saya ciptakan, menjalani kehidupan dengan syarat saya sendiri. Dan saya menyukai kenyataan bahawa saya boleh berada di Annecy, Perancis, yang pada musim gugur kami yang lalu. Keluarlah dan habiskan hari yang menakjubkan di kampung Perancis yang indah ini, dan makan tengah hari dan makan malam, dan menunggang basikal di sekitar tasik, dan melakukan semua perkara ini. Dan kemudian kembali, masukkan 45 minit kerja di e-mel, di media sosial dan selesaikan hari ini, dan mengetahui bahawa perniagaan saya berjalan, dan menjana pendapatan, dan melakukan perkara itu.

Dan sekali lagi, saya tidak melukis gambar impian ini bahawa kehidupan itu terjadi pada saya semalam. Itu tujuh tahun melancarkan perniagaan saya, tetapi itu adalah kenyataan bagi kita hari ini, dan ini adalah sesuatu yang kita manfaatkan sepenuhnya, kerana kita hidup di dunia di mana jika anda mahu buat perniagaan dalam talian , anda kemudian berpeluang bahawa di mana sahaja anda dapat menggunakan WiFi, anda dapat menjalankan perniagaan itu. Dan ia adalah perkara yang ajaib dan indah.

Daud: Bagaimana keusahawanan berubah sejak anda menceburkan diri dalam permainan? Tujuh tahun tidak begitu lama, tetapi cukup lama di mana keadaan mungkin sedikit berkembang. Adakah terdapat perbezaan besar antara sekarang dan ketika anda mula?

JLD: Perbezaan terbesar dari ketika saya melancarkan Entrepreneurs on Fire pada tahun 2012 hingga hari ini, 2020 dan seterusnya, adalah anda harus membuat muka anda lebih jelas. Maksudnya, anda tidak boleh mempunyai idea samar-samar, luas dan besar bahawa anda hanya mahu melayani dunia dengan X, Y, atau Z. Anda harus memahami dan membuat penyelesaian yang sangat spesifik untuk masalah yang sangat spesifik. Itulah bagaimana anda akan menang, begitulah cara anda akan mencipta momentum awal, kerana sangat sukar untuk mendapatkan momentum awal di dunia ini ketika datang ke bidang keusahawanan, ketika datang ke perniagaan, ketika datang ke kehidupan. Tempoh.

Tetapi anda menjadikannya lebih mudah untuk diri sendiri ketika anda berada di bawah dan anda menyediakan satu yang khusus penonton sasaran penyelesaian terbaik untuk perjuangan mereka yang sebenar.

Daud: Hebat. John Lee, kita boleh meninggalkannya di sana dan sesiapa sahaja yang belum memeriksa Entrepreneurs on Fire, dengarlah. Ia menyeronokkan, positif, anda akan membiarkannya berasa baik. Ini adalah podcast kick-ass. Jadi John Lee, terima kasih banyak kerana meluangkan masa untuk berbual, saya sangat menghargainya.

JLD: David, itu api lurus. Terima kasih kerana mempunyai saya, lelaki saya. Hargai dan bersiaplah untuk menyala.

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?



^