Artikel

Apa yang Harus Anda Jual Dalam Talian?

Ah, persoalan abadi pengusaha e-dagang baru.

Anda ingin mencari produk yang popular dan menjana keuntungan yang lumayan. Tetapi bagaimana anda memilih apa yang hendak dijual dalam talian?



Salah satu pendekatan terbaik adalah menyelami data langsung di hujung jari anda. Cari produk berpotensi tinggi dengan menggali jauh ke dalam beberapa kuno yang baik penyelidikan produk .



Cuba lihat pada Soalan Lazim dropshipping yang diminta dan dicari oleh dropshippers. Meneroka cara menggunakan data Google Trends untuk mencari produk yang menjanjikan.

Tidak pasti bagaimana menavigasi semua ini?



Anda berada di tempat yang betul. Artikel ini akan memberi anda peta jalan untuk menghasilkan idea produk dropshipping terbaik, dan memberi anda pengetahuan untuk menyaring idea yang tidak semestinya diuji secara strategik.

Tidak kira sama ada anda seorang permulaan e-dagang atau perniagaan kecil atau sederhana yang sudah mapan, anda akan mendapat banyak maklumat berguna untuk mendapatkan peningkatan margin keuntungan anda.

Isi Kandungan



Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mulailah membuat gambar.

Mulakan Percuma

Mengapa Menjual Produk Dalam Talian dengan Dropshipping?

Sebelum kita mencari tahu apa yang hendak dijual secara dalam talian, saya ingin memberikan yang cepat penjelasan mengenai apa itu dropshipping dan faedah memilih model perniagaan ini.

Dengan cara ini, anda akan mendapat pemahaman yang lebih baik mengenai pertimbangan unik yang anda perlukan untuk berjaya barang yang hendak dijual dalam talian.

Jadi, apa itu dropshipping?

Dropshipping adalah bentuk e-dagang yang semakin popular di mana peniaga mengimport produk dari pembekal pihak ketiga dan menjualnya di kedai dalam talian mereka. Dengan cara ini, mereka dapat mengurangkan kos dan liabiliti menyimpan barang dagangan sendiri.

Dropshippers mempunyai kemampuan untuk tentukan kenaikan harga mereka dan dapat menjalankan perniagaan mereka dari hampir di mana sahaja di dunia.

model dropship

Dropshipping juga memberi kebebasan kepada pengusaha e-commerce untuk terus mengikuti tren terkini kerana mereka dapat dengan mudah mengubah barang yang dijual di kedai mereka kapan pun mereka mahu.

Ini adalah beberapa kelebihan memilih memilih lebih daripada jenis e-dagang tradisional. Yang diperlukan untuk menjana keuntungan serius adalah mencari produk yang tepat untuk menjual ke pasaran yang betul pada masa yang tepat.

Sekarang, mari kita terokai beberapa amalan terbaik untuk dibuat memenangi idea produk dropshipping .

Apa yang Menjual Dalam Talian: Cara Mencari Produk ke Dropship

menjual petua dalam talian

1. Idea Produk Dropshipping Brainstorm

Anda tidak perlu bermula di halaman kosong. Kepalanya sudah penuh dengan barang-barang terbaik untuk kapal pesiar: hobi, produk yang kamu suka, minat yang baru ditemui.

Menggunakan alat seperti Google Trends dapat menggali kemungkinan baru dan merasionalisasi pelaburan produk sehingga anda dapat merancang perniagaan dropping anda dengan jayanya. Mulakan dengan memanfaatkan banyak maklumat dan inspirasi yang sudah ada di otak anda sendiri.

Tulis semua perkara yang terlintas di fikiran. Tidak menjadi masalah sama ada anda fikir produk tersebut akan menjadi laris atau tidak. Jangan lewatkan langkah ini, kerana ini menyediakan asas penting untuk langkah seterusnya.

Cari Produk untuk Dijual Dalam Talian Melalui Melayari Kedai Lain

Pada tahun 1980-an, pengasas Walmart, Sam Walton ditangkap kerana merangkak di sekitar kedai di tangan dan lututnya. Dia kemudian memberitahu seorang rakannya bahawa dia mengukur jarak antara rak produk untuk menentukan bagaimana pesaingnya mempamerkan produk mereka.

cara membuat klip video

Pada masa itu, Walmart menghasilkan $ 400 juta + dalam penjualan, tetapi Walton tahu bahawa ada lebih banyak yang dapat dia perolehi - seandainya dia dapat menguasai pendekatan yang digunakan pesaingnya untuk menjual produk mereka.

Semasa anda melayari kedai lain, perhatikan penawaran mereka, senarai laris dan produk yang dipromosikan.

Banyak kedai mempunyai sejumlah besar data dan menggunakan seluruh jabatan untuk mengatur penjualan dan memilih produk mereka. Gunakan maklumat tersebut untuk faedah anda. Semak imbas banyak, dan kerap melayari. Ini akan membantu anda membuat produk terbaik untuk dropship .

Berikut adalah senarai pautan kedai dan sumber yang mesti anda perhatikan secara berkala:

Apabila anda menemui idea menjatuhkan yang menarik minat anda, tambahkan idea tersebut ke senarai produk anda.

2. Cari Produk Dropshipping Terbaik di Laman Belanja Sosial

media sosial

Terdapat lebih daripada 100 juta produk Polyvore dan 30 juta pada Wanelo . Tambah Suka , Pinterest , dan sekata Instagram untuk campuran, dan anda mempunyai sebilangan besar produk dari seluruh dunia. Tambahan, mereka boleh disusun mengikut populariti, tren, kategori, dan banyak lagi.

Orang sering mengabaikan laman web ini dalam penyelidikan mereka, tetapi mereka berguna untuk menarik maklumat mengenai jenis produk yang membuat gelombang di internet dari satu hari ke hari berikutnya.

Saya mengesyorkan membuat akaun di setiap laman web ini. Langgan kategori dan senarai yang berbeza. Ikut perkara yang paling disukai orang dan tambahkan perkara tersebut ke dalam senarai anda.

Apabila anda terus menerus mengelilingi diri anda dengan inspirasi, anda akan cepat muncul idea produk yang mempunyai potensi menjana keuntungan.

Minta Idea Dropshipping Rakan Anda

Pada masa berikutnya anda minum kopi dengan rakan, selidik dahulu beberapa data Google Trends mengenai produk popular dan tanyakan pendapat mereka mengenai item tersebut.

Jangan hadkan demografi anda sendiri. Bercakap dengan rakan-rakan dari semua peringkat umur dan latar belakang untuk mendapatkan pelbagai idea droppingping dan perspektif yang lebih luas mengenai apa yang hendak dijual dalam talian.

Anda mungkin akan berakhir dengan idea menjatuhkan yang belum pernah anda fikirkan, dan ini akan menjadikan kedai e-dagang anda menjadi lebih baik.

3. Cari di Sekitar Anda untuk Idea Tambahan Mengenai Apa yang Menjual Dalam Talian

Lihat di sekitar rumah anda, ruang kerja anda, dan tempat-tempat di komuniti anda yang sering anda lawati.

Adakah produk yang anda tidak dapat hidup tanpa? Produk mana yang akan menjadikan hidup anda lebih mudah? Adakah terdapat sesuatu yang sukar dijumpai di pasar raya atau di kedai tempatan?

Jawapan untuk soalan-soalan ini dapat menjadi kunci ketika tujuan anda adalah menjual produk dalam talian yang sebenarnya akan menghasilkan keuntungan.

Pertimbangkan ini: Howard Schultz muncul dengan idea kedai kopinya dalam perjalanan ke Itali dan kemudian memanggilnya Starbucks.

Banyak idea produk menjatuhkan pasti terlintas dalam fikiran semasa dalam perjalanan, tetapi mungkin untuk melihatnya secara tempatan dalam kehidupan seharian. Mulailah menggunakan kehidupan seharian anda sebagai pangkalan data sendiri untuk idea produk. Sentiasa berjaga-jaga dan melihat peluang.

Sebaik sahaja anda menggunakan ini corak pemikiran , anda akan mula melihat beratus-ratus produk dengan yang utama potensi keuntungan setiap hari.

istilah "aplikasi" dan "alat" bermaksud perkara yang sangat berbeza.

Apabila anda aktif dengan cita-cita anda, anda akan segera mendapat senarai produk dropshipping terbaik untuk kedai anda. Jadi, berhati-hati, bawa buku nota, dan ingatlah untuk menulis semuanya.

Produk Menang Sebenar Dari Pengguna Oberlo

Laman web yang Harus Dielakkan Semasa Muncul Dengan Idea Dropshipping

Semasa membuat senarai produk anda untuk dijual dalam talian, saya cadangkan anda tidak melihat laman web seperti itu SpringWise.com atau TrendHunter.com .

Bukannya mereka teruk. Sebenarnya, mereka bagus untuk tujuan lain.

Tetapi ketika menjana idea produk dan memutuskan item apa yang hendak dijual, laman aliran produk menerbitkan idea yang sering kali tidak dapat dijangkau oleh peniaga. Itu kerana terlalu banyak orang lain yang sudah mula menggunakan kereta ini dengan menjual barang-barang ini.

Dalam kes lain, produk ini terlalu sukar diperoleh untuk tujuan dropshipping. Mereka akan memberi anda idea produk dropping yang baik, tetapi mungkin tidak sesuai untuk kedai anda.

Contohnya, bagaimana anda mengimport dan mempromosikan Lengan Boleh Dipakai yang Membantu Mangsa Stroke Pulih atau Wangian Berinspirasi Herba dengan dropshipping?

Apa yang Menjual Secara Dalam Talian: Memutuskan Produk Terlaris

Seterusnya, kami akan membahas cara mempersempit senarai idea produk dropping anda dengan menyaringnya berdasarkan pertimbangan berikut. Dengan cara ini, anda pasti senarai anda hanya mempunyai produk dropshipping terbaik.

Perhatikan bahawa senarai idea dropping anda akan berterusan semasa anda terus mendapat inspirasi dan menemui trend produk baru.

Sesiapa sahaja boleh mengimport puluhan produk popular ke kedai mereka hanya dalam beberapa minit.

Bahagian yang sukar adalah mengetahui bagaimana mengetahui item yang hendak dijual dalam talian berdasarkan apa yang sesuai dengan kempen pemasaran anda, dipaparkan dengan baik di laman utama anda, dan secara umum masuk akal dalam konteks jenama anda.

Jenis produk terlaris ini dipanggil ‘Produk Alpha’. Produk tersebut merupakan barang yang menarik banyak lalu lintas ke kedai anda. Setelah menjumpai Produk Alpha anda, sangat senang untuk mengisi sisa kedai dengan penjualan silang , jual beli , dan produk yang berkaitan.

1. Fikirkan Niche untuk Mencari Idea Produk Dropshipping

Dengan meningkatnya dropshipping, kedai-kedai khusus telah menjadi trend . Niches telah berubah dari kebaruan e-commerce kepada strategi yang berjaya dan terbukti.

Ia masuk akal. Tidak ada gunanya bertempur dengan kedai besar untuk perhatian calon pelanggan. Elakkan kategori yang terlalu luas atau umum. Orang ramai sudah terdedah kepada ribuan tawaran setiap hari.

Sebagai gantinya, lihatlah untuk membekalkan produk khusus yang tidak dilayan oleh pemain yang lebih besar. Contohnya, tidak ada kumpulan minat khusus untuk tali pinggang biasa, tetapi anda dapat dengan mudah mengatakan bahawa gear berbasikal akan bergema dengan baik dengan peminat basikal.

Cari niche anda . Sekiranya anda dapat menghasilkan idea produk dropshipping atau bahkan satu produk menyimpan idea , anda lebih cenderung memperoleh keuntungan apabila menjual produk dalam talian.

2. Kategori ‘Jauhkan diri’ Semasa Mencari Produk untuk Dijual Dalam Talian

Walaupun beberapa produk dalam kategori ini mungkin tumpang tindih dengan produk khusus, adalah mustahak untuk mempersempit pemilihan produk anda dengan mengecualikan item yang disenaraikan dalam kategori 'menjauhkan diri'.

Beberapa kategori produk telah berkembang dengan ketara dalam dekad yang lalu, dan sudah ada terlalu banyak pemain kuat dan kedai-kedai kecil di luar sana yang membekalkan barang-barang ini.

Lihat sahaja e-dagang kadar pertumbuhan : perabot dan perkakas pastinya tidak berjaya. Sementara itu, pengguna telah membelanjakan lebih dari 569 juta untuk item berkaitan fesyen, yang bermaksud mereka sudah mempunyai pilihan kedai yang boleh dipercayai.

Salurkan kategori umum berikut dari senarai idea anda: buku, perhiasan, produk seharian dan sukan. Anda perlu mengelakkan berkaitan dengan produk kesilapan dropshipping jika anda mahu berjaya. Anda juga perlu lebih spesifik dengan mencari niche.

senarai laman web media sosial teratas
Harap maklum: Saya tidak menyarankan untuk menghilangkan kategori ini sepenuhnya. Anda boleh menjual buku yang disesuaikan, peralatan elektronik hiking / berbasikal, atau perhiasan yang tersembunyi di dalam lilin. Saya cadangkan anda memberi perhatian lebih kepada mencari subkategori menarik yang akan menjadikan kedai anda unik. Jangan terjebak dalam penjualan barang dalam kategori umum.

3. Kenal pasti Produk Dalam Talian Yang Pelanggan Akan Beli Berulang kali

Kadang-kadang pesanan dalam talian sekali sahaja adalah yang terbaik, tetapi jika anda memilih produk dengan yang kecil margin keuntungan , bergantung pada banyak orang membeli produk anda sekali bukan strategi terbaik untuk umur panjang.

Fikirkan produk dalam talian yang orang akan berulang kali membeli dari anda dari masa ke masa dan membina kesetiaan jenama dengan mereka. Kosmetik , pakaian, dan persediaan parti adalah contoh produk yang sangat diperlukan oleh orang sepanjang tahun.

Menyasarkan mereka dengan kempen pemasaran semula selepas pembelian pertama mereka, dan menindaklanjuti e-mel yang diperibadikan akan mewujudkan hubungan yang baik yang akan membawa mereka kembali kepada anda pada masa akan datang.

Nilai jangka hayat pelanggan ini boleh lebih tinggi daripada semua pelanggan satu-satunya jika anda merancang kempen retouch anda agar sesuai dengan mereka.

pengekalan pelanggan

4. Gunakan Harga Sweet Spot

Terdapat beberapa peraturan umum yang perlu diingat: semakin rendah harganya, semakin rendah lebih baik kadar penukaran . Semakin tinggi harganya, semakin banyak sokongan yang perlu anda berikan.

Andrew dari Bahan Api e-dagang mengatakan julat harga produk e-dagang yang sempurna adalah dari $ 100 hingga $ 200. Richard dari ABLS berpendapat bahawa ia adalah $ 75 hingga $ 150. Namun, berdasarkan pengalaman saya, harga sweet spot saya adalah $ 40 hingga $ 60 (dengan harga 200%).

Dalam julat harga $ 40 hingga $ 60, keuntungannya cukup tinggi sehingga anda masih dapat meliputi pemasaran dan kos penghantaran sehingga $ 20 setiap jualan. The kadar penukaran biasanya lebih tinggi dalam julat harga ini daripada kurungan harga kerana pembelian memerlukan pertimbangan yang lebih sedikit dari pihak pembeli. Anda biasanya tidak perlu menawarkan banyak sokongan pelanggan dengan item yang lebih murah.

Atas sebab-sebab ini sahaja, anda meningkatkan kemungkinan kejayaan kedai anda di pasaran membangun. Dengan dropshipping Cina, anda boleh menjual barang di mana sahaja di dunia. Walaupun anda masih harus ingat bahawa walaupun $ 30 mungkin tidak banyak bagi orang-orang yang tinggal di AS, ia dapat banyak bagi seseorang di Amerika Selatan atau Eropah Timur / Tengah.

Rahsia Bonus: Anda mesti mencuba menjual barang berkembang atau pasaran yang diabaikan. Kos iklan dan persaingan yang lebih rendah sama dengan a ROI yang lebih tinggi . Jangan bimbang tentang halangan bahasa.

Oleh itu, selalu bermanfaat untuk meneliti pasaran yang berbeza semasa memutuskan di mana untuk menjual produk anda. Pada masa ini, saya cadangkan untuk melihat senarai anda dan menyebarkan idea dropping yang melebihi $ 60.

5. Manfaatkan ePacket Melalui Produk Dropshipping Anda

ePacket adalah perkhidmatan hebat yang membolehkan penghantaran cepat dari China ke lebih dari 30 negara di seluruh dunia. Pastikan anda mematuhi semua peraturan mengenai berat dan ukuran. Berat produk tidak boleh melebihi 3 kg. Ukuran bungkusan mestilah sekurang-kurangnya 14 cm x 11 cm, dan tidak lebih dari 90 cm antara panjang, lebar, dan tinggi. Nilai produk yang dihantar tidak boleh melebihi $ 400.

epacket

6. Pilih Produk Dropshipping yang Berakhir

Perlu diingat bahawa produk dropshipping yang anda jual dalam talian boleh dihantar ke mana-mana bahagian dunia kecuali anda menetapkan beberapa parameter. Ini bermaksud penghantaran boleh menjadi proses yang panjang, termasuk banyak memunggah dan memuat ulang.

Sekiranya anda memilih produk yang rapuh, seperti perhiasan cina, ia mungkin akan rosak semasa perjalanan. Ini adalah sesuatu yang tidak anda kendalikan. Dan, ini boleh menyebabkan pelanggan tidak berpuas hati dan banyak pulangan, yang boleh menjejaskan kredibiliti kedai anda.

Pilih produk yang kuat dan boleh bertahan lama dalam masa transit untuk menjimatkan masa anda untuk pelanggan yang kembali dan tidak berpuas hati.

7. Ketahui Saluran Pemasaran Anda untuk Menjual Lebih Banyak Produk Dropshipping

Setelah anda belajar menjual produk dalam talian yang berpotensi menghasilkan keuntungan yang baik, anda harus memikirkannya strategi pemasaran . Cukup sekadar mempunyai idea produk dropping yang baik tidak mencukupi.

Anda mesti mempunyai rancangan untuk bagaimana anda akan menjual produk ini. Ini adalah bahagian penting untuk berjaya dalam e-dagang.

Sekiranya anda mempunyai rancangan pemasaran yang betul, anda boleh menjual barang dalam talian dengan lebih mudah. Pemasaran adalah cara utama anda menonjol dari pesaing anda, dan mengetahui dengan pelbagai saluran pemasaran yang anda miliki akan sangat berharga bagi perniagaan anda.

Secara ringkasnya, saluran pemasaran yang berbeza akan menjadi lebih popular untuk pelbagai produk. Sebaik sahaja anda memilih produk, anda harus mengetahui saluran pemasaran mana yang terbaik untuknya.

Mengiklankan hoverboard $ 800 di Facebook mungkin bukan idea terbaik, tetapi anda mungkin berjaya mengiklankannya di Google Ads. Hoverboard bukan pembelian secara spontan, dan dalam kebanyakan kes, orang akan mengarahkan Google untuk mengetahui lebih banyak maklumat mengenainya, termasuk kedai mana yang menjualnya.

Saya telah menghabiskan berjam-jam untuk melihat bagaimana orang lain memilih strategi pemasaran mereka dan tidak menemui apa-apa yang dapat memenuhi keperluan saya. Saya suka Rand dari Moz's jadual mewakili RAJA , usaha, dan kos setiap saluran pemasaran, tetapi sepertinya sudah ketinggalan zaman (diterbitkan pada tahun 2009).

Terdapat juga banyak panduan dan senarai eksplisit dari semua saluran pemasaran, tetapi tidak satupun dari mereka meletakkan pemasaran dari sudut persediaan. Oleh itu, saya memutuskan untuk membuat jadual penilaian dan pemasaran produk. Reka bentuknya serupa dengan yang ada di blog Moz, tetapi berdasarkan pengalaman peribadi bersama dengan beberapa pemikiran dan pandangan yang telah saya gabungkan dari internet.

Jual barang secara dalam talian

Terdapat puluhan saluran pemasaran lain di luar sana, tetapi saya ragu bahawa aksi PR, peluang penjenamaan bersama, atau pemasaran video akan menjadi pilihan yang tepat bagi siapa saja yang baru memulakan perniagaan mereka.

Tetapi anda mungkin mahu mempertimbangkan pemasaran gabungan pada masa akan datang, jadi ini adalah sesuatu yang perlu diingat Ingatlah untuk memeriksa sumber anda (masa, wang, pengetahuan), dan kemudian pilih satu atau dua saluran pemasaran yang sesuai untuk keadaan anda. Kemudian, hilangkan semua idea dropping yang tidak sesuai dengan saluran tersebut.

Alat kata kunci dan Google Trends adalah suatu keharusan jika anda akan menggunakan Google Ads sebagai saluran pemasaran atau jika anda hanya mencuba meningkatkan trafik organik ke laman web anda.

Ini membantu anda melihat produk mana sedang tren . Anda juga dapat memeriksa permintaan idea produk dropping anda dengan alat ini.

Alat Kata Kunci

Lihat idea produk anda. Masukkan setiap nama produk dan variasi ke dalam Alat Analisis Kata Kunci Google . Sistem ini kemudian akan menghasilkan data mengenai seberapa kompetitif kata kunci, yang akan memberi anda petunjuk tentang persaingan yang mungkin anda hadapi dalam usaha menjual produk tersebut di kedai anda.

Semakin kompetitif kata kunci, semakin tinggi harganya untuk menggunakannya di Google Ads.

Pilih ‘Idea Kata Kunci’, dan lihat berapa banyak carian yang diterima oleh setiap Kata Kunci Persaingan Rendah. Semasa memulakan, bagus untuk membayar perhatian khusus terhadap kata kunci ini kerana mereka akan lebih mesra bajet, dan anda akan menghadapi persaingan yang kurang apabila seseorang mencari produk tersebut di Google.

Jual barang secara dalam talian

Katakan anda dapat memperoleh semua lalu lintas itu dan 2% daripadanya akan membeli di kedai anda. Adakah permintaan ini mencukupi? Kuncinya adalah mencari titik manis antara permintaan yang cukup dan persaingan yang cukup sehingga produk anda akan menonjol daripada orang ramai.

Trend Google

Pergi ke tren.google.com dan lakukan senaman yang sama di sini. Masukkan setiap idea produk anda ke dalam carian dan tentukan arah aliran minat, berdasarkan jumlah carian. Anda bukan sahaja dapat melihat apa yang sedang tren, tetapi anda juga dapat melihat data mengenai kekerapan pencarian kata kunci yang diberikan dari masa ke masa.

Adakah trend meningkat atau menurun? Adakah terdapat corak? Adakah anda melihat lonjakan? Maklumat ini sangat berguna dalam menentukan sama ada masa yang tepat untuk menjual produk tertentu. Google Trends juga dapat membantu anda untuk memiliki pemahaman yang lebih jelas mengenai tingkah laku pelanggan, kerana anda dapat melihat data carian berdasarkan perkara seperti negara atau wilayah.

bagaimana anda membuat geofilter

9. Cara Mengetahui Produk Yang Akan Dijual Secara Dalam Talian

Secara umum, produk untuk mengelakkan dropshipping sertakan kategori yang mempunyai sedikit atau tidak ada lalu lintas carian (kurang dari 500 carian bulanan). Sekiranya anda merancang untuk berkembang secara organik, anda juga harus mencuba semua idea produk yang mempunyai persaingan tinggi menurut Alat Analisis Kata Kunci Google.

Pada dasarnya, anda ingin mencari keseimbangan yang tepat antara jumlah carian yang tidak terlalu kompetitif, tetapi masih cukup untuk menunjukkan bahawa terdapat permintaan untuk produk tersebut. Ini semua mengenai keseimbangan.

10.Menggunakan Musiman untuk Menentukan Apa yang Akan Dijual Secara Dalam Talian

Walaupun sangat menarik untuk melihat bahawa terdapat lonjakan minat untuk produk di Google, berhati-hatilah. Mungkin produk ini mendapat permintaan tinggi hanya karena waktu tahun.

Contohnya, elakkan produk bermusim seperti hiasan Krismas (melainkan jika anda merancang untuk menutup kedai selepas cuti). Dengan memberi tumpuan kepada item bermusim, anda mengurangkan kitaran penjualan anda.

Sebilangan besar penjualan hiasan Krismas berlaku pada musim luruh dan musim sejuk. Ini mungkin merupakan idea menjatuhkan yang terbaik untuk tahun ini, tetapi untuk bertahan lama, anda memerlukan produk teras di kedai anda yang akan dijual sepanjang tahun.

Menjual barang secara dalam talian tidak mudah apabila item dipengaruhi oleh musim. Mempunyai strategi jangka panjang dengan memilih untuk menjual padanan item dalam talian yang popular pada masa yang berlainan dalam setahun.

Berhati-hati Dengan Gambar Hak Cipta

Membuat Imej Asli

Berhati-hatilah semasa anda mendapatkan barang berjenama untuk kedai anda. Tidak mudah mencari pembekal yang menjual produk berhak cipta .

Sekiranya anda mendapatkan produk berhak cipta dari pembekal yang tidak dikenali, ada kemungkinan anda menjual barang palsu. Item dengan logo dan reka bentuk yang sama atau terlalu serupa dengan jenama lain pasti boleh menimbulkan masalah undang-undang atau sekurang-kurangnya merosakkan reputasi perniagaan anda.

Itulah sebabnya anda tidak boleh terlalu berhati-hati ketika memilih barang dengan alasan ini. Kami mencadangkan agar tidak melihat apa-apa yang menyerupai jenama yang ada dan fokus pada pembinaan jenama anda sendiri . Ini lebih mampan dalam jangka masa panjang. Selain itu, anda akan mengembangkan perniagaan yang boleh anda banggakan.

11. Pertimbangan Pertandingan untuk Apa Barang Yang Akan Dijual Dalam Talian

Pada ketika ini, anda dapat menyempurnakan senarai anda berdasarkan strategi yang telah terbukti untuk melakukannya, dan anda masih mempunyai idea terakhir yang baru.

Pertimbangan utama terakhir adalah persaingan. Dengan melepasi kategori luas yang telah kita bicarakan di atas, anda telah mengelakkan persaingan dengan peruncit gergasi seperti Amazon.

Namun, jangan fikir anda satu-satunya di luar sana yang menghasilkan idea untuk menjual produk khusus. Menilai persaingan anda adalah tugas yang tidak berkesudahan, dan terdapat banyak cara untuk melakukannya. Satu perkara yang pasti. Anda perlu memeriksa sama ada produk yang hendak anda mulakan iklan sudah tersebar luas di laman web lain.

Inilah helah mudah:
Google produk, kemudian cuba buat produk carian gambar . Lihat berapa banyak kedai yang mempunyai barang serupa untuk dijual. Sekiranya anda turun, kebanyakan pemilik kedai kemungkinan akan mempunyai gambar yang sama. Cari pesaing anda. Kemudian, periksa mereka strategi penetapan harga , populariti dan lalu lintas (di laman web seperti Alexa.org atau SpyFu.com ), dan saluran pemasaran mana yang mereka gunakan. Lontarkan semua idea produk yang sudah mempunyai persaingan besar.

12. Memesan Sampel Dari Pembekal
Sebaik sahaja anda memilih beberapa produk dropshipping untuk dijual di kedai dalam talian anda, jangan takut untuk memesannya dari beberapa pembekal dan ikuti gerakan yang akan dilalui oleh pelanggan anda. Ketahui mengenai masa penghantaran, kualiti produk dan kemampuan menjejak sehingga anda dapat bertahan dengan penawaran anda. Petua Memesan Sampel

Apa yang Menjual Dalam Talian: Tempat Menjual Barang Dalam Talian

Setelah anda memutuskan senarai produk dropshipping anda, inilah masanya untuk memilih tempat menjual barang-barang ini secara dalam talian.

Adakah anda mempunyai laman web? Adakah anda akan menjual barang melalui media sosial? Bolehkah anda bekerjasama dengan influencer untuk membina jenama yang diinginkan semua orang?

Ini adalah soalan penting untuk ditanyakan sebelum anda melangkah ke fasa seterusnya perjalanan e-dagang anda. Lakukan secara mendalam analisis pesaing mengenai trend beli supaya anda dapat melihat apa yang dilakukan oleh persaingan anda dan di mana mereka menjual produk mereka dalam talian. Ini akan memberi anda idea yang baik untuk memulakannya.

Menyiapkan Laman Web Anda
cara menubuhkan kedai shopify anda

Menjual produk secara dalam talian secara tradisional dilakukan melalui laman web. Untuk memilikinya, anda perlu memilih platform laman web e-dagang untuk menjadi tuan rumah, seperti Shopify atau Wix .

Sekiranya anda mahu kapal terbang dengan Oberlo , anda boleh menggunakan Shopify. Mereka mempunyai percubaan percuma selama 14 hari.

Setelah mendaftar, anda boleh pilih templat laman web anda dan mula merancang halaman dan kandungan yang perlu ada di laman web anda. Kemudian, anda perlu mengimport produk anda dari Oberlo ke kedai Shopify anda. Pastikan untuk tambah keterangan produk yang menarik yang akan disukai oleh pelanggan anda.

Sebelum menghidupkan laman web anda secara langsung, anda perlu menguji proses pembayaran anda untuk memastikan semuanya berjalan lancar dan langkahnya mengikut urutan yang betul. Dan di kawasan rumah, anda akan memilih domain baru untuk kedai dalam talian anda.

Menjual di Facebook
Tambahkan Saluran Jualan Facebook ke Shopify

Sekiranya khalayak anda aktif di Facebook, mengapa tidak memudahkan produk anda dijumpai? Anda boleh melakukannya dengan menambahkan Tab Kedai Facebook ke halaman Perniagaan Facebook anda.

Berikut adalah tujuh langkah pantas untuk mewujudkannya.

Langkah 1: Sambungkan kedai Shopify anda ke halaman Facebook anda

Langkah 2: Pilih produk dan koleksi mana yang akan ditunjukkan di Facebook

Langkah 3: Tambahkan tab 'Belanja' ke halaman perniagaan Facebook anda

Langkah 4: Konfigurasikan tab Facebook Shop anda di Shopify

Langkah 5: Tambahkan produk ke Kedai Facebook anda

bagaimana instagram boleh digunakan untuk perniagaan

Langkah 6: Tandakan produk dalam catatan Facebook

Langkah 7: Uruskan produk dan pesanan anda

Voilà. Anda boleh mula menjual di Facebook dan menghabiskan sedikit wang untuk iklan.

Menjual di Instagram
Tambahkan Instagram sebagai Saluran Jualan di Shopify

Sebelum anda memutuskan sama ada anda ingin menjual produk anda di Instagram, periksa sama ada negara anda layak mendapat ciri ini . Sekiranya ada, anda boleh mula menyiapkan ciri Belanja Instagram anda.

Berikut adalah langkah-langkah yang perlu diambil dengan kedai Shopify.

Langkah 1: Sambungkan akaun Instagram anda dengan halaman perniagaan Facebook anda

Langkah 2: Sediakan akaun perniagaan Instagram

Langkah 3: Pasang saluran penjualan Instagram di Shopify

Langkah 4: Muat naik gambar dengan produk anda di dalamnya

Langkah 5: Tandakan produk anda

Langkah 6: Pilih produk dari senarai produk anda

Langkah 7: Jual produk anda di Instagram Stories

Mempengaruhi Pemasaran
mempengaruhi pemasaran

Mempengaruhi Pemasaran adalah teknik lain yang boleh anda gunakan untuk menjual produk anda secara dalam talian. Ini berlaku ketika influencer bekerja dengan jenama anda untuk mempromosikan produk atau perkhidmatan yang anda sediakan sebagai ganti pembayaran atau barang percuma.

Pengaruh ini, sebagai orang yang mempunyai kredibiliti dalam ceruk tertentu, akan menggunakan pengaruh mereka terhadap pengikut mereka untuk mempromosikan perjuangan anda dengan cara yang positif, yang membawa kepada penjualan.

Pemasaran Influencer boleh menjadi cara yang baik untuk anda mendahului pesaing anda dan membina jenama anda tanpa perlu membuat banyak kandungan atau iklan baru.

Kaedah pemasaran ini digunakan secara meluas di Instagram, Snapchat, Facebook, dan platform media sosial yang lain , tetapi dapat dilakukan dengan berkesan di mana-mana saluran dalam talian jika popular di kalangan khalayak anda.

Pergi ke Depan dan Jual Barangan Hebat

Sebagai usahawan e-dagang , anda memerlukan proses pemilihan produk yang jelas untuk mengetahui item mana yang sebenarnya mempunyai potensi keuntungan untuk perniagaan anda.

Orang sering memilih idea produk untuk memilih, dan bukannya dengan pertimbangan yang teliti. Malangnya, ini membuang banyak masa dan usaha.

Gunakan pertimbangan yang dinyatakan di sini untuk mempersempit senarai anda dan cari tahu produk apa yang hendak dijual. Luangkan masa untuk menggali penyelidikan sehingga anda dapat mencari idea produk dropshipping terbaik untuk kedai e-dagang anda.

Dan ingat: anda selalu belajar semasa anda pergi. Anda perlu menguji idea anda - dan jangan kecewa jika anda perlu mencuba idea lain sebelum berjaya. Itulah nama permainan ketika memulakan perniagaan.


Mahu Ketahui Lebih Lanjut?


Semasa belajar bagaimana mencari produk untuk dijual dalam talian, alat penyelidikan mana yang anda gunakan? Beritahu kami dalam komen di bawah!



^