Artikel

Apa Jenis Latar Belakang Yang Anda Perlu Menjadi Usahawan yang Berjaya?

Sebagai pemilik perniagaan yang bercita-cita tinggi, anda pasti pernah membaca kisah mengenai usahawan yang berjaya dan bagaimana mereka sampai ke tempat mereka sekarang.

Ia mungkin seperti impian yang tidak masuk akal untuk anda. Lagipun, anda tidak mempunyai kecerdasan perniagaan, bakat pemasaran, dan kemampuan mereka memilih produk yang menang .



Atau begitu yang anda fikirkan.



Hari ini, kami berada di sini untuk menetapkan corak pemikiran itu.

Apa yang kelihatan seperti jalan menuju kejayaan tidak pernah berlaku. Di belakang mata terlatih, pengetahuan, dan kemahiran pemilik perniagaan ini mempunyai jalan yang penuh dengan rintangan.



muzik percuma untuk dimasukkan ke dalam video

Mereka semua mengatasinya Tetapi apa jenis latar belakang dan pengalaman yang mereka perlukan?

Baca terus kerana, dalam catatan ini, kami akan meneroka pelbagai pengalaman beberapa peniaga yang berjaya sehingga anda tahu apa yang anda perlukan untuk berjaya.

Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mula memanggil gambar.



Mulakan Percuma

Adrien Taylor

Adrien Taylor berdiri di depan dinding dengan grafiti

Selain menjadi bekas wartawan dan jurugambar, pengasas Offcut Adrien Taylor juga mempunyai beberapa pengalaman keusahawanan dalam memulakan dan menjalankan syarikat pemasaran.

Namun, menjual produk fizikal, terutamanya yang berkaitan dengan fesyen, adalah sesuatu yang asing baginya.

Tidak terganggu oleh kekurangan pengalamannya,Adrien bertekad untuk menyelamatkan kain yang dibuang dari perniagaan tirai ayahnya. Diaterus maju dengan idea untuk memulakan perniagaan menjual produk yang dihasilkan dengan potongan tersebut.

Dari melakukan penyelidikan industri hingga mencari pengeluar, dia memanfaatkan menggunakan naluri.

'Saya hanya melakukan apa yang akan dilakukan oleh pengusaha - mempunyai idea dan kemudian menemui orang yang tepat yang dapat mewujudkannya,' kata Adrien.

Kini, setelah menjadi pemilik bangga Offcut selama kira-kira lima tahun, Adrien baru-baru ini menjual perniagaan dan beralih ke padang rumput baru.

Ahmed Hadi

Ahmed Hadi di luar rumah

perisian terbaik untuk membuat video dengan gambar dan muzik

Kisah Ahmed Hadi agak berbeza dengan Adrien.

Usahawan muda itu menamatkan sekolah menengah baru-baru ini pada musim bunga 2019.Daripada terus ke universiti, dia menangguhkannya untuk perkhidmatan wajib wajib Finland, di mana dia mendapat tahu dropshipping dari rakan.

Dia hanya mempunyai idea yang tidak jelas tentang bagaimana untuk melakukannya, tetapi tetap memutuskan untuk mencobanya.

Kedai pertamanya gagal. Begitu juga kedua dan ketiga. Tetapi bukannya menyerah setelah setiap kegagalan, dia belajar dari kesalahan setiap kedai dan terus bertahan.

Hari ini, dia bukan sahaja mendorong perniagaannya untuk berjaya di tengah-tengah wabak coronavirus, tetapi Ahmed yang bercita-cita tinggi juga menjelajahi rancangan untuk memperluas dan memperluas ke pasaran asing yang belum dimanfaatkan - semuanya semasa menuntut di universiti.

boleh saya dapatkan nombor gif anda

'Saya fikir ia berfungsi sebagai contoh yang baik untuk pemula tentang bagaimana menangani masalah dan bukannya membiarkan mereka menyeret anda ke bawah benar-benar terbayar,' kata Ahmed.

Kamil Sattar

Kamil Sattar ecom king

Perjalanan Kamil Sattar menuju kejayaan tidak melibatkan sekolah. Sebenarnya, dia mengatakan bahawa dia 'gagal sekolah sepenuhnya.'

Ketika berusia 15 tahun, dia mempunyai minat terhadap barang-barang mewah. Tetapi dia tidak dapat memberi mereka pendapatan dari pekerjaan runcitnya dan mula mencari cara untuk mendapatkan lebih banyak wang.

Pada akhirnya memutuskan bahawa dia tidak terpilih untuk pendidikan berasaskan sekolah, Kamil berhenti sekolah, rancangan kuliahnya, dan tugasnya untuk memulakan perniagaan dalam membeli dan menjual semula produk-produk mewah.

Hari ini, Kamil memperoleh pendapatan lebih daripada $ 8,000 sehari dari lima perniagaan yang berbeza.

Baginya, tekad inilah yang menjadikannya menuju jalan menuju kejayaan.

'Perkara yang memisahkan saya dari orang lain adalah saya tidak berputus asa. Sebaik sahaja saya menginginkan sesuatu, saya pergi dan menyatakannya dan saya mengambilnya, ‚ÄĚkata Kamil.

Ryan Carroll

Sebelum coronavirus melanda, pedagang berjaya Ryan Carroll menjalani kehidupan yang iri hati dalam menjalankan perniagaan sambil melakukan globetrotting.

Tetapi dia tidak sampai di sana dengan sokongan ijazah perniagaan yang konvensional. Sebenarnya, sebaliknya.

cara mendapatkan halaman perniagaan facebook

Menentang keinginan keluarga untuk menghadiri kuliah (dan seorang guru sekolah menengah yang memberitahunya bahawa dia akan berakhir bekerja di McDonald's seumur hidupnya jika tidak), Ryan memberikan e-dagang keusahawanan satu tembakan.

Ryan akhirnya berjaya, tapi itu tidak mudah dan pastinya tidak ada beberapa kegagalan sepanjang perjalanan.

Hari ini, diamengiktiraf pencapaiannya untuk berjam-jam yang dihabiskan untuk belajar dari usahawan e-dagang berpengalaman dalam talian dan kegigihan dalam membuatnya berfungsi.

Dan sebagai pemilik perniagaan yang berjaya sekarang, dia mempunyai satu nasihat untuk calon usahawan:

'Belajar sebanyak mungkin, dan jangan menyerah pada awalnya.'

Courtney White

Courtney White

Seperti Ryan, pemilik kedai dalam talian Courtney tidak pernah pergi ke kuliah, yang merupakan sesuatu yang selalu membuatnya merasa tidak selamat.

'Saya tidak merasa sehebat seseorang yang memiliki ijazah perguruan tinggi dan selalu harus membuktikan diri saya dalam pekerjaan ini yang saya ada,' kata Courtney.

Walaupun Courtney mempunyai latar belakang teknologi dan tidak pernah menghadapi masalah merancang laman web, dia tidak tahu apakah cukup untuk meneruskan kejayaan yang dia idamkan.

masa utama untuk menghantar di facebook

'Saya tidak tahu apa yang akan saya jual, tidak betul-betul melakukan penyelidikan yang saya perlukan pada awalnya,' kata Courtney.

Setelah banyak kerja keras, akhirnya Courtney berjaya. Dia wajah di belakang Lebih baik dan Dandy , sebuah kedai e-dagang yang berjaya yang mengkhususkan diri dalam pakaian bayi.

Dan dia mengaitkan pencapaiannya, bukan untuk sesuatu yang spesifik yang dia pelajari atau pelajari dalam talian, tetapi pengalamannya sebagai seorang ibu.

Sejujurnya saya merasakan bahawa jika saya bukan ibu sendiri dan tidak mempunyai banyak bidang yang boleh saya kaitkan dengan khalayak saya, saya mungkin tidak akan berjaya. - Courtney White

Kesimpulannya

Di atas kertas, tidak ada satu latar belakang yang menyatukan para usahawan ini.

Tetapi jika anda menggali sedikit lebih dalam, ada kualiti yang jelas yang menentukan setiap dari mereka - kepujian dan kesungguhan mereka untuk melawan kemungkinan, bertahan melalui kegagalan, dan membuatnya berfungsi.

Oleh itu, apa yang anda perlukan untuk berjaya dalam bidang keusahawanan? Ini bukan latar belakang yang tetap, pendidikan tetap, atau jalan kerjaya, melainkan cita-cita dan ketekunan.

Atau dengan kata-kata Bill Bradley:

Cita-cita adalah jalan menuju kejayaan. Kegigihan adalah kenderaan yang anda sampaii.

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?



^