Artikel

Iklan YouTube untuk Pemula: Cara Beriklan di YouTube

Kandungan video adalah berkuasa.

YouTube sahaja sudah berakhir 2 bilion pengguna - dan setiap hari pengguna menonton a berbilion jam video , menghasilkan berbilion pandangan.



Itu banyak 'Berbilion-bilion.'



Lebih-lebih lagi, YouTube di telefon bimbit sahaja menjangkau lebih ramai kanak-kanak berusia 18-49 tahun daripada rangkaian kabel di AS.

apa gambaran keseluruhan syarikat di facebook

Oleh itu Saya tidak hairan bahawa pemasaran video sedang meningkat.



Sekiranya anda ingin mengetahui cara memanfaatkan yang hebat kekuatan pemasaran video , artikel ini adalah untuk anda.Pertama, anda akan belajar apa itu iklan YouTube dan pelbagai jenis iklan YouTube yang tersedia pada tahun 2021. Kemudian, saya akan menunjukkan kepada anda cara menyiapkan dan mengkonfigurasi kempen iklan YouTube pertama anda. Akhirnya, kami akan membincangkan beberapa trik YouTube yang dapat membantu anda membuat perbezaan dengan iklan YouTube anda.

Mari kita masuk.



Isi Kandungan



Jangan tunggu orang lain melakukannya. Sewa diri anda dan mulailah membuat gambar.

Mulakan Percuma

Apa itu Iklan YouTube?

Pengiklanan YouTube, dilakukan melalui Google Ads, adalah cara mengiklankan kandungan video Anda di YouTube atau dalam hasil carian sehingga Anda dapat memaksimalkan jangkauan pengguna. Ini mungkin video anda dimainkan sebelum pengguna melihat video orang lain atau muncul di hasil carian YouTube untuk ditonton orang sepenuhnya.



Jenis Iklan YouTube

Disana ada enam jenis iklan YouTube :

  1. Iklan TrueView
  2. Iklan dalam strim yang tidak boleh dilangkau
  3. Iklan strim bumper
  4. Iklan kad yang ditaja
  5. Iklan tindanan
  6. Paparkan iklan

Sebelum mula membuat kempen pertama, penting untuk memahami setiap jenis iklan YouTube. Dengan cara itu, anda dapat menyesuaikan iklan anda dengan format yang anda ingin gunakan.

Mari kenali masing-masing.

Apa itu Iklan TrueView YouTube?

Iklan YouTube TrueView Dalam Strim

Ini adalah format pengiklanan utama di YouTube - dan oleh sebab itu, kami akan membahas jenis ini dengan lebih mendalam daripada yang lain.

Iklan TrueView memberi penonton kawalan paling besar terhadap iklan yang mereka lihat. Disebabkan ini, Google melaporkan bahawa lapan daripada sepuluh penonton lebih suka TrueView daripada format iklan video dalam strim yang lain.

Tetapi iklan TrueView juga bagus untuk perniagaan.

Pengiklan hanya membayar iklan TrueView ketika pengguna menonton sekurang-kurangnya 30 saat, menonton keseluruhan video pendek, atau berinteraksi dengan iklan dengan cara tertentu, seperti mengklik ajakan bertindak.

Dan kerana penonton dapat memilih iklan yang ingin mereka tonton dan melangkau iklan yang tidak mereka lakukan, pengiklan menjimatkan wang sambil menjangkau khalayak yang lebih berminat.

Youtube menyatakan bahawa panjang maksimum iklan video TrueView ialah 6 minit dan minimum ialah 12 saat.

Kini, terdapat dua jenis iklan TrueView utama: iklan dalam-aliran dan iklan penemuan. Mari kita perhatikan dengan lebih dekat masing-masing.

Iklan Dalam Talian TrueView

Iklan TrueView dalam-aliran mainkan sebelum video pilihan penonton.

Gambar di bawah menampilkan iklan TrueView dalam-aliran dari Tidak Melambung :

Iklan YouTube TrueView Dalam Strim

Iklan dalam aliran juga menampilkan pemasa undur kecil dan pautan ke laman web yang diiklankan di kiri bawah skrin.

Terlebih lagi, iklan TrueView dalam-aliran mempunyai iklan sepanduk pengiring yang dipaparkan di bar sisi kanan di atas senarai video yang disarankan.

Gambar di bawah menunjukkan iklan pendamping untuk iklan Tidak Melambung di atas:

Paparkan Iklan YouTube

Pemasar dapat menyesuaikan iklan TrueView dalam-aliran dengan seruan bertindak dan hamparan teks.

Seterusnya?

Iklan Penemuan TrueView

Iklan YouTube TrueView Discovery

Iklan TrueView Discovery muncul dalam hasil carian Youtube dan di bar sisi kanan halaman tontonan di atas senarai video yang dicadangkan.

Iklan terdiri daripada lakaran kecil gambar dan hingga tiga baris teks.

Gambar di bawah menunjukkan iklan penemuan TrueView untuk treler filem yang dipaparkan di atas hasil carian YouTube organik:

Iklan YouTube TrueView Discovery

Mengklik iklan penemuan akan membawa pengguna ke halaman tontonan YouTube atau halaman saluran yang relevan untuk melihat video tersebut.

Mengapa Anda Perlu Menggunakan Iklan TrueView YouTube?

Iklan TrueView adalah kaedah terbaik untuk mencapai pasaran sasaran anda .

Pertama, mereka berisiko rendah.

Ingat, anda hanya dikenakan biaya ketika penonton memilih untuk menonton keseluruhan iklan anda, melihatnya sekurang-kurangnya 30 saat, atau berinteraksi dengan iklan dengan cara tertentu.

Bagus, hebat.

Kerana walaupun 76% pengguna secara refleks melangkau iklan ini, anda sekurang-kurangnya dapat memastikan anggaran anda dibelanjakan untuk penonton yang berminat.

Kedua, kerana iklan TrueView ikut serta, anda tidak dibatasi oleh had masa.

Ini bermaksud bahawa anda boleh bereksperimen dengan format kreatif yang berbeza seperti demo produk, testimoni, atau video cara .

Sebagai contoh, Tatabahasa telah menggunakan testimoni dan demo produk dalam iklan TrueView mereka dengan berkesan. Sebenarnya, besar-besaran 54.4% trafik media sosial mereka berasal dari laman web.

Apa lagi, menurut Google , apabila jenama menggunakan TrueView, mereka dapat melihat paparan kandungan yang ada meningkat hingga 500%.

Sekarang, mari lihat bentuk iklan YouTube yang lain.

Apakah Iklan Dalam Strim YouTube yang Tidak Boleh Dilangkau?

Iklan dalam-aliran yang tidak boleh dilangkau pada dasarnya sama dengan iklan TrueView dalam-aliran kecuali - anda meneka - penonton tidak dapat melangkau mereka. Oleh kerana penonton kurang menguasai iklan ini, mereka tidak dianggap sebagai 'TrueView'.

Sudah menjadi pengetahuan umum bahawa iklan yang tidak boleh dilangkau tidak disukai.

Sebenarnya, YouTube mematikan Format iklan 30 saat yang tidak boleh dilangkau tahun lepas. Hari ini, iklan yang tidak boleh dilangkau mestilah antara 15 hingga 20 saat.

Gambar di bawah menunjukkan iklan YouTube yang tidak boleh dilangkau dari epal :

Iklan YouTube yang Tidak Boleh Dilangkau

Iklan dalam-aliran yang tidak boleh dilangkau tidak hanya diputar sebelum video.

Terdapat juga iklan YouTube yang tidak dapat dilangkau yang memainkan sebahagian video yang ada 10 minit atau lebih lama - mereka juga dikenali sebagai ‘mid-roll’ iklan YouTube yang tidak boleh dilangkau.

Tidak seperti iklan TrueView, pengiklan membayar iklan YouTube yang tidak dapat dilangkau pada Asas CPM . ‘CPM’ bermaksud kos per mille, yang bermaksud pengiklan membayar yuran per seribu tontonan.

Oleh itu, sangat penting untuk mengasah penyasaran iklan anda agar anda tidak membuang iklan belanjawan anda kepada prospek yang kurang baik.

Penting juga untuk mengingat fungsi iklan CPM.

Manakala iklan bayar per klik (PPC) sangat sesuai untuk menukar prospek menjadi petunjuk, pengiklanan kos per milil (CPM) lebih sesuai untuk kempen penjenamaan yang dirancang untuk mencapai pendedahan besar-besaran, seperti contoh Apple di atas.

Apa itu Iklan Bumper YouTube?

Iklan YouTube bumper adalah jenis iklan video YouTube ketiga yang tersedia untuk pemasar. Iklan video yang tidak boleh dilangkau ini dimainkan sebelum video pilihan penonton dan berdurasi kurang dari 6 saat.

Seperti iklan YouTube yang tidak dapat dilangkau, pengiklan membayar iklan bumper berdasarkan CPM.

Banyak jenama menggunakannya sebagai sebahagian daripada kempen iklan YouTube yang lebih besar yang menampilkan format iklan lain.

Gambar di bawah memaparkan iklan bumper dari HostGator :

Iklan YouTube Bumper

Jelas sekali, iklan bumper bukanlah format yang sesuai untuk cerita, testimoni, atau demo produk. Tetapi had masa kedua kedua boleh menjadi pemangkin kreativiti yang luar biasa.

Contohnya, lihat iklan bumper ini dari Mercedes :

Untuk lebih banyak inspirasi, lihat Papan pendahulu iklan YouTube: Edisi iklan bumper , yang mempamerkan 20 iklan bumper teratas dari seluruh dunia.

Apakah Iklan Kad Tajaan YouTube?

Kad tajaan YouTube muncul dalam video sekecil-kecilnya seruan untuk bertindak (CTA ) pop up.

Kad yang ditaja adalah bentuk iklan YouTube yang sangat tidak mengganggu. Simbol ‘i’ kecil muncul di sudut kanan atas video dan apabila penonton mengkliknya, kad akan mengembang.

Dalam gambar di bawah, anda dapat melihat teks yang muncul ketika saya mengarahkan tetikus ke atas ikon.

Kad Tajaan Iklan YouTube

Gambar di bawah menunjukkan kad yang ditaja setelah saya mengklik ikon:

Iklan YouTube Kad Tajaan

Kad tajaan YouTube dapat mempamerkan video dan produk YouTube lain melalui Beli-belah Google .

Google mempunyai panduan berguna untuk membantu anda buat kempen membeli-belah menggunakan kad.

Apakah Iklan Overlay YouTube?

Iklan tindanan mungkin bentuk pengiklanan YouTube yang paling mudah. Ini adalah iklan sepanduk yang muncul di bahagian bawah video.

Contoh di bawah menunjukkan iklan sepanduk dari Penjaja :

Trik YouTube

Iklan overlay juga boleh berdasarkan teks seperti dalam contoh di bawah:

Iklan YouTube Hamparan Teks

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai iklan Overlay YouTube, lihat Panduan berguna Google .

Apa itu Iklan Paparan YouTube?

Paparkan iklan adalah satu lagi format pengiklanan YouTube yang mudah. Iklan ini telah lama muncul dan muncul di bar sisi kanan di atas senarai video yang dicadangkan.

Gambar di bawah menunjukkan iklan Paparan YouTube dari Secara mendalam :

Paparkan Iklan YouTube dengan mendalam

bagaimana anda membuat infografik

Iklan ini juga dapat dipaparkan dalam berbagai ukuran seperti iklan dari MAPFRE ditunjukkan di bawah:

Paparkan Iklan YouTube

Sekarang setelah anda memahami pelbagai format iklan YouTube, mari kita jalankan cara menyiapkan kempen pertama anda.

Cara Mengiklan Di YouTube

Bergantung pada jangkaan anda bagaimana anda beriklan di YouTube akan berbeza. Iklan YouTube boleh digunakan untuk membina kesedaran jenama , mempengaruhi keputusan membeli, meningkatkan penjualan, atau meningkatkan kesetiaan jenama. Iklan video di YouTube boleh digunakan untuk memacu objektif ini dengan cara berikut:

  • Membangun Kesedaran Jenama

Perkenalkan produk anda kepada orang yang belum mengetahui banyak perkara atau apa-apa mengenainya. Sasarkan orang yang berminat produk serupa dan kawasan untuk anda sehingga anda tahu ada persamaan.

  • Mempengaruhi Keputusan Pembeli

Video yang membenarkan mengapa produk anda menjadi pilihan terbaik bagi pelanggan anda, termasuk bukti kukuh untuk menyandarkannya, menukar yang terbaik sehingga memanfaatkannya.

  • Kembangkan Jualan

Cubalah khalayak yang mirip yang belum pernah anda sasarkan sebelumnya dan uji taktik baru. Teliti cara untuk menghubungkan produk anda dengan yang lain dan mula meningkatkan jualan.

  • Tingkatkan Kesetiaan Jenama

Ajak pelanggan anda untuk membincangkan produk anda dalam video anda dan tunjukkan prospek bahawa anda menyediakan produk dan perkhidmatan terbaik dalam perniagaan.

Cara Membuat Kempen Iklan YouTube Pertama Anda

Sekiranya belum, anda perlu buat video anda atau gambar, dan salinan iklan yang berkaitan.

Untuk inspirasi membuat iklan video YouTube yang hebat, lihat Papan pendahulu iklan YouTube . Setiap bulan, YouTube mengeluarkan senarai iklan YouTube terbaik dari seluruh dunia.

Baiklah, mari kita selami.

Langkah 1: Muat naik Iklan Video Anda ke YouTube

Sebelum anda mula mengkonfigurasi kempen iklan anda, sebaiknya muat naik video pemasaran anda ke akaun YouTube anda .

Anda boleh melakukannya dengan melog masuk ke akaun YouTube anda dan mengklik ikon camcorder kecil di kanan atas YouTube. Kemudian, cukup klik ‘Muat Naik Video’.

Muat naik Video Iklan YouTube

Anda akan dibawa ke tetingkap muat naik di mana anda boleh memilih fail yang ingin anda muat naik.

Muat naik Video YouTube

Pastikan anda mengisi semua maklumat yang diperlukan seperti tajuk, keterangan, dan teg.

Langkah 2: Buat Kempen Baru di Google Ads

Setelah memuat naik video, anda sudah siap untuk mengatur kempen iklan YouTube anda.

Pertama, pergi ke anda Iklan Google akaun.

(Sekiranya anda belum mempunyai akaun Google Ads, lihat panduan ini mengenai cara mendaftar akaun.)

Setelah anda masuk ke akaun anda, klik 'Semua kempen' di bar sisi kiri. Kemudian klik ikon biru besar + + untuk membuat kempen baru.

Kempen Iklan YouTube Baru

Ini akan membawa anda ke tetingkap di mana anda perlu memilih jenis kempen. Pada masa ini, Google menyediakan lima pilihan:

  1. Cari
  2. Paparan
  3. Membeli-belah
  4. Video
  5. Aplikasi Sejagat

Setelah mengklik 'Video', anda perlu pilih satu matlamat yang sesuai dengan perkara utama yang ingin dicapai oleh kempen anda untuk perniagaan anda.

Jenis dan Matlamat Kempen Iklan YouTube

Sebagai contoh, jika anda ingin menggunakan iklan YouTube untuk meningkatkan jumlah pengunjung ke laman web anda, anda akan memilih matlamat 'Lalu lintas laman web'. Kemudian, semasa anda terus menyiapkan kempen anda, anda akan melihat ciri dan tetapan yang disyorkan yang dapat membantu anda menjana lawatan ke laman web anda.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pilihan matlamat, arahkan tetikus anda ke atasnya.

Dan untuk lebih banyak konteks, carta di bawah menunjukkan perincian lebih lanjut mengenai matlamat dan subjenis kempen video.

Matlamat dan Subjenis Kempen Video

Anda boleh menambah atau membuang matlamat pada bila-bila masa. Dan jika anda mahu, anda boleh membuat kempen anda tanpa melihat cadangan matlamat.

Langkah 3: Konfigurasikan Kempen Anda

Sekarang, mari konfigurasikan kempen anda.
Pilih Nama
Ini hanya untuk kegunaan dalaman anda, jadi pilih nama yang menggambarkan kempen anda dengan jelas.

Ini akan membantu anda mengenal pasti kempen dengan mudah semasa anda mula menjalankan banyak kempen di Google Ads .

Namakan Kempen Iklan YouTube
Tetapkan Belanjawan Anda
Mulakan dengan menetapkan jumlah purata yang anda mahukan habiskan setiap hari .

Sebaiknya mulakan kecil pada mulanya. Dengan cara itu, anda dapat menguji dan menyempurnakan kempen iklan anda untuk memastikan anda mendapat pulangan pelaburan setinggi mungkin.

Belanjawan Iklan YouTube

Anda juga boleh memilih kaedah penghantaran standard atau dipercepat.

Standard akan menyebarkan anggaran anda sepanjang hari, sementara dipercepat akan memaparkan iklan anda pada setiap peluang yang ada dan anggaran anda akan habis lebih cepat.

Untuk memulakan, pilih penghantaran yang dipercepat. Dengan cara itu, anda dapat mengumpulkan data dengan cepat yang dapat anda gunakan untuk mengoptimumkan kempen anda.
Pilih Tarikh Mula dan Tamat Anda
Cukup masukkan tarikh mula anda dan pilih tarikh akhir (jika anda mahukan).

Tarikh Kempen Iklan YouTube
Pilih Rangkaian Anda
Bahagian ini membolehkan anda memilih di mana anda mahu iklan anda muncul.

Kerana kami membuat iklan video, ada tiga pilihan yang tersedia:

  • Hasil carian YouTube: Iklan boleh muncul di sebelah hasil carian YouTube. (Pilihan ini akan membatasi anda untuk iklan penemuan TrueView sahaja.)
  • Video YouTube: Iklan akan muncul di video YouTube, halaman saluran, dan beranda YouTube.
  • Rakan video di rangkaian paparan: Ini bermaksud bahawa iklan anda juga akan muncul di jalan periklanan Google yang lain.

Rangkaian Iklan YouTube

Dalam contoh ini, kita akan meninggalkan pilihan seperti apa adanya.
Pilih Bahasa dan Lokasi
Pastikan bahawa anda memilih negara dan bahasa tempat iklan anda muncul.

Bahasa dan Lokasi Iklan YouTube
Pilih Strategi Pembidaan Anda
Sekarang anda perlu memilih bagaimana anda ingin membayar untuk kempen anda. Google Ads menyediakan empat pilihan:

  1. CPV maksimum (kos setiap paparan): Kos berdasarkan jumlah tontonan dan interaksi video yang diterima.
  2. CPM maksimum (kos per seribu): Anda akan dikenakan bayaran untuk setiap seribu tayangan yang diterima iklan anda.
  3. CPM yang dapat dilihat (kos per mille atau vCPM): Anda hanya akan dikenakan per seribu tera apabila iklan anda sudah pasti dilihat. Contohnya, jika pengguna mendarat di halaman dan segera melantun, anda tidak akan dikenakan bayaran.
  4. KSP Sasaran ( kos per pemerolehan ): Kos berdasarkan tindakan yang diambil oleh penonton, seperti mengklik iklan anda.

Pembidaan Iklan YouTube

Dalam contoh ini, tujuan kempen kami adalah untuk meningkatkan jumlah orang yang mengunjungi laman web kami, jadi kami akan memilih 'Target CPA'.

Ini bermakna kita hanya akan membayar untuk penonton yang menukar.
Pilih Jenis Inventori
Bahagian ini membolehkan anda hanya menampilkan iklan anda dikandungan yang sesuai dengan jenama anda.

Contohnya, jika anda seorang peniaga yang menjual barang permainan kanak-kanak, anda tidak mahu iklan anda disiarkan bersama-sama dengan kandungan yang ganas atau seksual.

Jenis Inventori Iklan YouTube

Perlu membaca setiap pilihan untuk memastikan iklan anda tidak ditampilkan pada konten yang tidak sesuai.
Kecualikan Kandungan
Bahagian ini sedikit lebih mendalam dengan membolehkan anda memilih untuk tidak ikut kategori kandungan sensitif individu, seperti 'Tragedi dan konflik', dan 'Masalah sosial sensitif.'

Kandungan Pengecualian Iklan YouTube

Sekali lagi, jangan lewatkan langkah ini - berbuat demikian boleh mengakibatkan bencana penjenamaan!

Langkah 4: Pilih Orang yang Ingin Dihubungi

Sebelum anda mula memilih khalayak anda, pastikan untuk memberi nama deskriptif kepada kumpulan iklan anda. Dengan begitu, anda akan dapat menggunakan pilihan khalayak yang sama untuk kempen iklan masa depan.
Pilih Demografi Anda
Ini adalah peringkat pertama mengasah khalayak sasaran anda .

Iklan membolehkan anda menentukan siapa yang ingin anda jangkau dengan pilihan seperti jantina, usia, dan status ibu bapa mereka, dll.

Kumpulan Iklan YouTube
Ikuti khalayak Sasaran Anda
Dalam bahagian ini, Iklan Google memberi anda banyak pilihan untuk mencari pasaran sasaran yang sempurna. Adalah wajar untuk menerokainya dan seberapa spesifik mungkin.

Khalayak Iklan YouTube

Langkah 5: Pilih Di Mana Anda Mahukan Iklan Anda Dipaparkan

Seterusnya, anda boleh memilih jenis kandungan tertentu yang anda mahukan iklan anda muncul.
Masukkan Kata Kunci Sasaran Anda
Masukkan atau tampal kata kunci sasaran anda ke dalam kotak menggunakan satu perkataan atau frasa setiap baris.

Kata kunci Iklan YouTube

Anda juga dapat menggunakan alat 'Dapatkan idea kata kunci' untuk mencari kata kunci yang berkaitan untuk disasarkan.
Pilih Topik
Cukup pilih topik yang relevan untuk menampilkan iklan anda pada kandungan mengenai subjek tertentu.

Topik Iklan YouTube
Pilih Peletakan Iklan Anda
Baiklah, sekarang anda boleh memilih tempat tertentu di mana anda mahu iklan anda dipaparkan.

Sekiranya anda membiarkan bahagian ini kosong, iklan anda akan muncul di mana-mana penempatan YouTube atau Rangkaian Paparan yang sesuai dengan pilihan penyasaran anda yang lain.

Langkah 6: Pilih Video Pemasaran Anda

Seterusnya, gunakan bar carian untuk mencari video pemasaran anda. Atau, jika anda belum memuat naik video anda, klik pautan untuk memuat naiknya di YouTube.

Buat Iklan YouTube

Setelah video anda muncul, pilih dengan mengkliknya.

Peletakan Iklan YouTube Video Kempen Iklan YouTube

Langkah 7: Konfigurasikan AndaVideo Iklan YouTubeKe

Terakhir, anda perlu memilih format video anda.

Iklan akan menunjukkan kepada anda pilihan mana yang tersedia berdasarkan pilihan kampanye yang telah Anda buat hingga saat ini.

Buat Iklan YouTube

Kemudian, pastikan untuk menambahkan URL, CTA, dan tajuk utama anda.

Dalam contoh ini, kami memilih format iklan dalam-aliran. Ingat, iklan video dalam strim mempunyai sepanduk paparan pendamping. Jadi dalam kes ini, anda boleh memuat naik gambar atau membiarkan Iklan menghasilkannya secara automatik menggunakan video darisaluran YouTube anda.

Untuk menyelesaikannya, cukup klik 'Simpan dan lanjutkan', dan kemudian klik 'Teruskan ke kempen.'

Kempen Iklan YouTube

Tahniah, anda baru sahaja mengatur kempen pengiklanan YouTube pertama anda!

Apakah Faedah Iklan YouTube?

Kos pengiklanan YouTube dapat merugikan syarikat kecil, terutama jika perniagaan utama anda menurun. Ini mungkin kerana anda tidak mempunyai banyak modal untuk melabur, atau mungkin anda tidak melihat pendapatan iklan yang anda harapkan dari platform iklan lain, seperti iklan media sosial.

Tetapi pengiklanan YouTube memfokuskan pada format kandungan yang berbeza, dengan cara yang berbeza untuk berinteraksi dengan orang lain. Sekiranya khalayak anda terlibat dengan kandungan video lebih baik daripada yang lain, maka periklanan YouTube adalah platform terbaik untuk mencari hasil iklan dari.
1. Jangkau
Oleh kerana YouTube mempunyai lebih dari 1 bilion pengguna di platform, dan lebih dari 1 miliar kunjungan unik setiap bulan, iklan YouTube berpotensi menjangkau peratusan besar populasi ketika mereka sangat terlibat.

ikon media sosial individu untuk tandatangan e-mel

2. Menyasarkan
YouTube, sebagai sebahagian daripada kerajaan Google, memiliki banyak pengetahuan yang hanya dapat ditandingi oleh Facebook. Pengetahuan mengenai pilihan dan minat individu dapat membantu anda mensasarkan orang yang tepat dengan iklan YouTube anda. Berhati-hatilah untuk tidak mengoptimumkan penargetan anda dan membatasi jangkauan anda.

3. Data
Laporan yang anda terima selama kampanye iklan Anda mendalam dan memberikan informasi tentang tidak hanya iklan Anda tetapi juga mereka yang berinteraksi dengan mereka. Kenali khalayak yang berinteraksi dengan kandungan anda. Apa kandungan yang mereka nikmati sebelum mereka membeli sesuatu dari kedai anda? Pautkan akaun Google Ads dan Analitis anda bersama-sama untuk mendapatkan lebih banyak maklumat.

4. Pengguna
Setelah seseorang melawat laman web anda dan menunjukkan minat terhadap perniagaan anda, jangan tunggu mereka kembali lagi - menjalin hubungan dengan mereka. Sebagai sebahagian daripada rangkaian Google, pemasaran semula dapat membantu anda menargetkan orang yang mempunyai iklan jika mereka telah mengunjungi laman web anda, yang bermaksud bahawa anda dapat membawa mereka kembali ke laman web anda, membina kepercayaan dengan mereka, dan, semoga, membuat penjualan di masa depan.

5. Kelenturan
Iklan YouTube tidak statik terus berubah, begitu juga iklan anda. Anda boleh mengubah penargetan, jadual iklan, salinan iklan, dan lain-lain, dalam waktu nyata untuk memastikan anda memanfaatkan sepenuhnya anggaran iklan anda dengan YouTube. Sesuaikan iklan anda dari masa ke masa untuk berkembang seperti yang dilakukan oleh khalayak anda.

Petua dan Trik YouTube untuk Hidup Oleh

Dengan begitu banyak pilihan iklan yang boleh anda pilih dan banyak cara untuk bercakap dengan bakal pelanggan, sukar untuk terus berada di atas permukaan air di platform yang luas seperti YouTube. Berikut adalah beberapa petua dan trik untuk membantu anda berjaya semaksimum mungkin dengan perniagaan dropshipping anda.

  • Memasarkan Semula Leverage

Jangan puas dengan menampilkan iklan kepada orang hanya melalui penyasaran YouTube. Pemasaran kepada orang yang telah mengunjungi laman web anda (pemasaran semula) jauh lebih menguntungkan kerana mereka mengetahui penawaran produk anda lebih baik daripada pemula.

  • Tambahkan Elemen Interaktif

Petua YouTube lain adalah menambah unsur interaktif seperti ajakan bertindak ke iklan anda. Ini memberi penonton tindakan untuk dilakukan agar mereka tidak keliru dengan maksudnya. Sama ada melanggan saluran anda, mendaftar ke webinar atau mengunjungi laman web anda untuk membeli sesuatu dari anda, adalah idea yang baik untuk memberi arahan dan tujuan kepada orang lain dalam iklan anda.

  • Menetapkan matlamat

Sebelum melancarkan kempen anda, dan bahkan sebelum membuat video atau salinan anda, anda perlu memutuskan apa yang ingin anda capai dengan kempen ini dan bagaimana kejayaannya. Sekiranya anda membelanjakan $ 500 untuk kempen tersebut, berapa banyak unit yang perlu anda jual untuk mengembalikan pelaburan ini sambil menjana keuntungan? Berapakah kos pengiklanan YouTube anda sebelum anda melihat kejayaan kempen? Matlamat boleh berupa penjualan, paparan laman web, pendaftaran ezine, pelanggan saluran, dan lain-lain, sehingga kejayaan dapat mengambil banyak bentuk.

  • Tetapkan Had Frekuensi

Trik iklan YouTube yang sering dilupakan oleh orang ramai ialah had frekuensi. Bergantung pada ukuran khalayak anda, pembatasan frekuensi boleh menjadi bahagian penting dalam kempen anda, atau elemen yang baik untuk dimiliki. Dengan ciri ini, anda boleh menetapkan had berapa kali seseorang akan memaparkan iklan anda. Gunakan ciri ini untuk memastikan anda tidak mengganggu pengguna atau menimbulkan perasaan negatif terhadap jenama anda.

  • Peribadikan Pemesejan Anda

Iklan telah menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian tetapi hanya iklan yang menonjol yang dapat diperhatikan. Buat iklan YouTube yang memikat dan peribadi untuk penonton anda untuk membantu mereka berhubung dengan jenama anda. Kesetiaan jenama lebih mudah ditanamkan jika seseorang dapat mengenalinya di awal proses pendidikan.

  • Buat Kandungan Khusus Masa

Orang berasa sangat senang dengan pelbagai perkara. Jenama yang berkongsi perasaan ini lebih senang dikaitkan. Peminat bola sepak Amerika hidup untuk Superbowl setiap tahun di AS, begitu juga jenama yang menghabiskan ribuan untuk beriklan semasa acara di TV, papan iklan dan dalam talian. Jenama-jenama ini sangat mementingkan masa ini kerana mereka tahu dengan tepat di mana penonton mereka pada hari itu - di hadapan peranti digital semacam, mendengar, menonton, dan terlibat dengan acara ini. Menunjukkan kepada penonton anda bahawa anda mempunyai minat yang sama dengan mereka membantu anda menjadi sebahagian daripada kehidupan mereka.

  • Segmen Kempen

Trik Youtube terakhir kami sudah hampir selesai pembahagian . Kempen kadangkala terlalu umum untuk dibincangkan dengan sesiapa sahaja. Sekiranya kandungan anda terlalu kabur, sukar untuk memberi inspirasi kepada orang lain untuk mengambil tindakan atau mengingati jenama anda. Fikirkan khalayak iklan dan jalankan aliran pengguna untuk mengenal pasti sama ada anda dapat membahagikan khalayak dan iklan lebih banyak untuk menjadikannya sesuai dan menarik.

Kesimpulannya

Pada mulanya, iklan YouTube boleh berasa keterlaluan .

Tetapi pelbagai format pengiklanan YouTube menyediakan alat pemasar untuk pemasar mencapai pasaran sasaran mereka .

Lebih-lebih lagi dengan kandungan video yang diharapkan dapat dituntut 82% daripada semua lalu lintas web menjelang tahun 2022, saluran pemasaran ini bernilai untuk dikendalikan.

Jenis iklan YouTube mana yang akan anda mulakan? Beritahu kami dalam komen di bawah!

Mahu Ketahui Lebih Lanjut



^